Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-04-2006, 14:02
JP-VW's Avatar
JP-VW JP-VW is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 501
Default koudstart en brandstofpomp??

Ik ben nu dus nog steeds bezig met mijn ombouw van 8v naar 16v PL.
Alleen liggen er nergens kabels voor de koudstart.Kan ik ergens nieuwe kabels aanleggen en waar moet ik die dan mee verbinden??
Hoop dat iemand me kan helpen.
En nog iets..Als ik mijn auto start dan maakt mijn brandstofpomp ontzettend veel herrie.. allemaal vage problemen...maar ja...
gr. JP
Reply With Quote
  #2  
Old 21-04-2006, 14:07
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by JP-VW
Ik ben nu dus nog steeds bezig met mijn ombouw van 8v naar 16v PL.
Alleen liggen er nergens kabels voor de koudstart.Kan ik ergens nieuwe kabels aanleggen en waar moet ik die dan mee verbinden??
Hoop dat iemand me kan helpen.
En nog iets..Als ik mijn auto start dan maakt mijn brandstofpomp ontzettend veel herrie.. allemaal vage problemen...maar ja...
gr. JP



Vage problemen komen vaak voort uit vage omschrijvingen

Wat voor een 8V had je eerst, dat scheelt een hoop als men dat weet
Reply With Quote
  #3  
Old 21-04-2006, 14:11
JP-VW's Avatar
JP-VW JP-VW is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 501
Default

8v PF....maar dat heeft niks met mijn 16v te maken...we hebben alles uit een donorauto gehaald...er zit nix meer in van de 8v
Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2006, 14:39
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by JP-VW
8v PF....maar dat heeft niks met mijn 16v te maken...we hebben alles uit een donorauto gehaald...er zit nix meer in van de 8v


DOET JE OPVOERPOMP IN DE TANK HET WEL?
KOUDSTARTBEDRADING ZIT ALS HET GOED IS IN DE KABELBOOM VAN DE 16V PL. OF HEB JE DEZE NIET OVERGEZET?
GR.JAN.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-04-2006, 15:49
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

herrie van de pomp duid meestal op versleten pomp
Reply With Quote
  #6  
Old 21-04-2006, 17:54
JP-VW's Avatar
JP-VW JP-VW is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 501
Default

alles van de 16v zit erin...dus inc. kabelboom
Reply With Quote
  #7  
Old 21-04-2006, 18:20
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

koudestart is groen/wit en zwart.
De groen/witte loopt naar je thermotijdschakelaar en dan in rood/zwart naar de zekeringenkast.
De zwarte draad die op je startmotor zit komt van startmotor Hier komt even spanning op te staan als je auto start zodat er extra brandstof via je koudestarsproeier wordt ingespoten.

nu fred weer
Reply With Quote
  #8  
Old 21-04-2006, 18:42
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by peter139
koudestart is groen/wit en zwart.
De groen/witte loopt naar je thermotijdschakelaar en dan in rood/zwart naar de zekeringenkast.
De zwarte draad die op je startmotor zit komt van startmotor Hier komt even spanning op te staan als je auto start zodat er extra brandstof via je koudestarsproeier wordt ingespoten.

nu fred weer



LOL.....waarom nu ik weer?? Tis helemaal goed wat je neerzet, op een klein dingetje na. De koudestart verstuiver word alleen bediend indien de temperatuur van de motor onder een bepaalde waarde is. Dat word gedaan door de thermotijdschakelaar. Die onderbreekt het stroomcircuit als de motor warm genoeg en extra brandstof niet nodig is...
Reply With Quote
  #9  
Old 21-04-2006, 18:44
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by JP-VW
Ik ben nu dus nog steeds bezig met mijn ombouw van 8v naar 16v PL.
Alleen liggen er nergens kabels voor de koudstart.Kan ik ergens nieuwe kabels aanleggen en waar moet ik die dan mee verbinden??
Hoop dat iemand me kan helpen.
En nog iets..Als ik mijn auto start dan maakt mijn brandstofpomp ontzettend veel herrie.. allemaal vage problemen...maar ja...
gr. JP


Als je de complete kableboom hebt meegenomen uit de donorauto zit de aansluiting voor de koude startverstuiver er toch bij ??


Meestal hebben ze een blauwe tweepolige connector
Reply With Quote
  #10  
Old 21-04-2006, 18:46
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
herrie van de pomp duid meestal op versleten pomp


Of in het geval van een K of KE-Jetronic op een defecte (lekke) accumulator..die dempt namelijk tevens de geluiden van het type pomp wat er in dit systeem zit
Reply With Quote
  #11  
Old 22-04-2006, 09:07
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

Quote:
LOL.....waarom nu ik weer?? Tis helemaal goed wat je neerzet, op een klein dingetje na. De koudestart verstuiver word alleen bediend indien de temperatuur van de motor onder een bepaalde waarde is. Dat word gedaan door de thermotijdschakelaar. Die onderbreekt het stroomcircuit als de motor warm genoeg en extra brandstof niet nodig is...


klopt ook helemaal.

De koudestart werkt ook waneer je in een keer volledig gas geeft. Door de vacuum in de motor krijgt geeft het drukpotje (dat kleine potje bij je spinnekop in de buurt), de koudestart via het andere zwarte draadje een signaal waardoor de verrijking plaatsvind

leerzaam zo'n forum
Reply With Quote
  #12  
Old 22-04-2006, 09:27
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by peter139
klopt ook helemaal.

De koudestart werkt ook waneer je in een keer volledig gas geeft. Door de vacuum in de motor krijgt geeft het drukpotje (dat kleine potje bij je spinnekop in de buurt), de koudestart via het andere zwarte draadje een signaal waardoor de verrijking plaatsvind

leerzaam zo'n forum



Maar ook alleen als de motor onder een bepaalde temperatuur is...dwz zeggen zolang de thermotijdschakelaar de boel vrijgeeft
Reply With Quote
  #13  
Old 22-04-2006, 10:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Maar ook alleen als de motor onder een bepaalde temperatuur is...dwz zeggen zolang de thermotijdschakelaar de boel vrijgeeft

boven de 50c spuit de koudestartvertuiver niets meer in
Reply With Quote
  #14  
Old 22-04-2006, 12:00
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Ik heb meegeholpen met de transplantatie, maar er zijn nergens kabels te vinden voor de koudstart. Wel zit het blauwe, tweepolige, stekkertje erop, maar draden zijn weg. Normaal zit deze bij de bekabeling van de dynamo/accu in? In dit geval dus niet..!! Opvoerpomp in de tank werkt naar behoren, die onder de auto jankt, waarschijnlijk aan het eind van zijn latijn, of filter smerig.
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #15  
Old 22-04-2006, 12:29
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,007
Default

Bij een PL is het inderdaad een blauwe stekker. Bij een KR trouwens ook. Eventueel heb ik nog wel een complete PL kabelboom liggen. Mocht je het nodig hebben dan pm maar.
Reply With Quote
  #16  
Old 22-04-2006, 16:37
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
boven de 50c spuit de koudestartvertuiver niets meer in



En dat ligt dus aan welk type thermotijdschakelaar er geplaatst is....Er zijn namelijk meerdere typen, sommigen schakelen bijv al bij 32 graden
Reply With Quote
  #17  
Old 23-04-2006, 13:54
JP-VW's Avatar
JP-VW JP-VW is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 501
Default

Brandstof pomp is vervangen....ontsteking afstellen en ik ben klaar...bedankt voor de snelle reacties...
Reply With Quote
  #18  
Old 01-05-2006, 11:31
JP-VW's Avatar
JP-VW JP-VW is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 501
Default

Zit nu weer met een ander probleem. De ontsteking staat op tijd maar als ik gas geef dan slaat ie bijna uit. Ik heb al een nieuwe keering in de ontsteking gedaan want daar lekte olie doorheen. Er zit een nieuwe rotor+verdeelerkap op en de bougies zijn ook vrij nieuw..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum