#1
|
||||
|
||||
koudstart en brandstofpomp??
Ik ben nu dus nog steeds bezig met mijn ombouw van 8v naar 16v PL.
Alleen liggen er nergens kabels voor de koudstart.Kan ik ergens nieuwe kabels aanleggen en waar moet ik die dan mee verbinden?? Hoop dat iemand me kan helpen. En nog iets..Als ik mijn auto start dan maakt mijn brandstofpomp ontzettend veel herrie.. allemaal vage problemen...maar ja... gr. JP |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Vage problemen komen vaak voort uit vage omschrijvingen Wat voor een 8V had je eerst, dat scheelt een hoop als men dat weet |
#3
|
||||
|
||||
8v PF....maar dat heeft niks met mijn 16v te maken...we hebben alles uit een donorauto gehaald...er zit nix meer in van de 8v
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
DOET JE OPVOERPOMP IN DE TANK HET WEL? KOUDSTARTBEDRADING ZIT ALS HET GOED IS IN DE KABELBOOM VAN DE 16V PL. OF HEB JE DEZE NIET OVERGEZET? GR.JAN. |
#5
|
||||
|
||||
herrie van de pomp duid meestal op versleten pomp
|
#6
|
||||
|
||||
alles van de 16v zit erin...dus inc. kabelboom
|
#7
|
||||
|
||||
koudestart is groen/wit en zwart.
De groen/witte loopt naar je thermotijdschakelaar en dan in rood/zwart naar de zekeringenkast. De zwarte draad die op je startmotor zit komt van startmotor Hier komt even spanning op te staan als je auto start zodat er extra brandstof via je koudestarsproeier wordt ingespoten. nu fred weer |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
LOL.....waarom nu ik weer?? Tis helemaal goed wat je neerzet, op een klein dingetje na. De koudestart verstuiver word alleen bediend indien de temperatuur van de motor onder een bepaalde waarde is. Dat word gedaan door de thermotijdschakelaar. Die onderbreekt het stroomcircuit als de motor warm genoeg en extra brandstof niet nodig is... |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Als je de complete kableboom hebt meegenomen uit de donorauto zit de aansluiting voor de koude startverstuiver er toch bij ?? Meestal hebben ze een blauwe tweepolige connector |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Of in het geval van een K of KE-Jetronic op een defecte (lekke) accumulator..die dempt namelijk tevens de geluiden van het type pomp wat er in dit systeem zit |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
klopt ook helemaal. De koudestart werkt ook waneer je in een keer volledig gas geeft. Door de vacuum in de motor krijgt geeft het drukpotje (dat kleine potje bij je spinnekop in de buurt), de koudestart via het andere zwarte draadje een signaal waardoor de verrijking plaatsvind leerzaam zo'n forum |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Maar ook alleen als de motor onder een bepaalde temperatuur is...dwz zeggen zolang de thermotijdschakelaar de boel vrijgeeft |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
boven de 50c spuit de koudestartvertuiver niets meer in |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb meegeholpen met de transplantatie, maar er zijn nergens kabels te vinden voor de koudstart. Wel zit het blauwe, tweepolige, stekkertje erop, maar draden zijn weg. Normaal zit deze bij de bekabeling van de dynamo/accu in? In dit geval dus niet..!! Opvoerpomp in de tank werkt naar behoren, die onder de auto jankt, waarschijnlijk aan het eind van zijn latijn, of filter smerig.
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#15
|
|||
|
|||
Bij een PL is het inderdaad een blauwe stekker. Bij een KR trouwens ook. Eventueel heb ik nog wel een complete PL kabelboom liggen. Mocht je het nodig hebben dan pm maar.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
En dat ligt dus aan welk type thermotijdschakelaar er geplaatst is....Er zijn namelijk meerdere typen, sommigen schakelen bijv al bij 32 graden |
#17
|
||||
|
||||
Brandstof pomp is vervangen....ontsteking afstellen en ik ben klaar...bedankt voor de snelle reacties...
|
#18
|
||||
|
||||
Zit nu weer met een ander probleem. De ontsteking staat op tijd maar als ik gas geef dan slaat ie bijna uit. Ik heb al een nieuwe keering in de ontsteking gedaan want daar lekte olie doorheen. Er zit een nieuwe rotor+verdeelerkap op en de bougies zijn ook vrij nieuw..
|