![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik wil in mijn mk1 een oliedrukmeter inbouwen.
Nou wou ik even weten welke zender ik daarvoor moet hebben en waar die zit. De motor is een 1800 16v KR. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Bij je meter zit een sensor. Die moet je dan inbouwen.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Die van mij zit @ oliefilterhuis.
Ronde ding met de ontzettende rode kabel eraan als het nog niet duidelijk is ![]() (motorruimte ziet er nu al stukken beter uit trouwens ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
sorry voor de oftpoic maar heb je wat meer info over de luchtfilter bak???
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Zelfbouw .. gekocht van de man van Bolku tuning.
Zit hier wel veel op het forum, misschien kun je 1 bij hem kopen. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hey, waar heb je de sensor gelaten die daar eerst zat? Is dit zo'n GTi 1 externe oliekoeler?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Zit volgens mij 1 sensor voor de olietemp en 1 voor de oliedruk origineel. Als dan bv. de oliedruk onder een bepaalde druk komt gaat er een lichtje branden op je dashboard. Deze gebruik ik niet meer en die andere ook niet, want daar zit de olietempsensor van mijn VDO klok in
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Die sensor is er ook origineel van volkswagen o.a. geleverd op een corrado G60 met oliedruk en voltmeter in de middenconsole. En het is idd een 2-1 sensor een voor de verklikker in je dashboard en een voor de oliedrukmeter.
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik heb alleen een aansluiting voor oliedruk, maar ze zijn er idd ook met nog een aansluiting voor die verklikker.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() ok dus ik moet een andere sensor halen bij de dealer van een corado g60
en die moet een dubellefunctie hebben? klopt het zo ? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Als je de bijbehorende meter hebt kan dat wel ja.
Anders gewoon van VDO sensor met 2 aansluiting halen en bijbehorend klokje. Dit zal ook wel goedkoper zijn dan spullen bij de dealer halen. Sensor + klokje ben je ongeveer een 100€ kwijt. Bij www.dutchpowertrading.nl hebben ze ze ook wel. |
#12
|
|||
|
|||
![]() let op dat je een sensor met bijbehorende meter hebt
tot 5bar met sensor en tot 10bar met sensor anders werkt het niet[ervaring] |
#13
|
||||
|
||||
![]() wat voor sensor zou bij deze conrad meter zitten dan...ben je nog veel goedkoper uit..
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/...10&cachedetail= |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Maar je gebruikt de externe oliekoeler van de Golf 1 GTI? Hoe bevalt dat? Heb je die zonder aanpassingen geplaatst op de 16v?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Nee ik heb een Racimex oliekoeler ertussen .. 2e hands gekocht via marktplaats.
Maar je kan idd ook 1 van een Golf1 GTI gebruiken, maar daar heb ik geen ervaring mee. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Is dat met thermostaat? Ziet er goed uit...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#17
|
||||
|
||||
![]() sorry jongens maar even er bij we hebben het over een oliedruk sensor
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een meter van het merk motometer hij gaat van 0 tot 10 kp/cm2 voor die meter moet ik een sensor hebben
wie weet welke ik moet hebben |
#19
|
||||
|
||||
![]() Zal vast wel te bestellen zijn bij een bedrijf die ook die meters levert.
Mijn advies: koop gewoon gelijk goed spul (VDO) ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Sorry, je hebt gelijk.
1 kp/cm2 = 0,9807 bar 10 kp/cm2 = 10 x 0,9807 = 9,807 bar. Met een analoge druksensor van 0 - 10 bar zou je dus een eind uit de voeten moeten kunnen. Die van Equus is 0 - 7 bar, maar misschien dat die 'verkeerde' van VDO dan toch wel werkt (afhankelijk van het signaal dat ie geeft).
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|