Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-09-2006, 06:19
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default 1800 16v kr ombouwen naar 2l?

hallo.

voor mijn golf 1 project wil ik een 16v op throttle body's gaan plaatsen.
nu zat ik alleen met wat vragen.

is het mogelijk het onderblok van een 2l te gebruiken ( golf 3 ofzo) en daar de kop van die 1800 + toebehoren op te plaatsen?

ik hoor het graag

alvast bedankt ,frank
Reply With Quote
  #2  
Old 29-09-2006, 07:39
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Kun je beter direct een 2.0 16v nemen,(abf) flowt ook veel beter.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-09-2006, 08:09
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ja oke.

maar ik weet zo ee n onderblok te liggen vandaar.
dus als het past en ja de cilinderkop verbrandings kamer zal wel kleiner wezen dan die van een 2l denk??
Reply With Quote
  #4  
Old 29-09-2006, 11:56
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Frank, ik heb er ook een tijd naar gezocht maar kon geen blok vinden. Ik had gewoon mijn huidige cilinderkop erop gemonteerd. Mijn kop was dusdanig bewerkt dat hij geen beperkingen had, je zult alleen wel naar een extreme nokkenas moeten gaan en mechanische kop. Verder is de slag van de motor van een Passat 2.0 16V totaal anders dan een ABF.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #5  
Old 29-09-2006, 14:17
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

hoezo bedoel je extreme nokkenas en mechanische kop?
dat hij mechanisch moet worden door de nokkenas is me duidelijk.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-09-2006, 14:56
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

anders stikt hij... ik haal nu ook niet het maximale eruit. Mijn motor stikt ook op een gegeven moment.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #7  
Old 29-09-2006, 16:39
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

hoe bedoel je stikken precies?

hij smoort hem bedoel je?dat je op een bepaald gebied de verbranding en mengsel aanvoer niet goed is waardoor hij inhoud?

zou dit komen door dat de verbrandings kamer kleiner word waardoor de compressie hoger word. en door een snelle nokkenas te plaatsen, verliest hij wat druk waardoor het beter word?
Reply With Quote
  #8  
Old 29-09-2006, 16:55
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Inderdaad, je aangevoerde lucht is dan niet meer toereikend. Hoeveelheid benzine kun je zelf regelen

Mijn motor krijgt nu bij hoge toeren 7500+ te weinig lucht. Ik zou dit al gedeeltelijk op kunnen lossen door de luchtsnelheid omhoog te gooien m.b.v. langere kelken.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #9  
Old 29-09-2006, 17:29
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

zijn de kleppen van een 2l 16v ook g roter dan dan de 1800?

of weet je dat niet.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-09-2006, 17:30
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Dat weet ik niet.... wel een goeie vraag.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #11  
Old 29-09-2006, 17:35
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik denk dat het door jouw op genoemde probleem ook meer te maken heeft met het inlaat traject wat je zelf al zegt.

verder zal de compressie verhouding met de kr kop wel hoger worden denk ik.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum