![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo.
voor mijn golf 1 project wil ik een 16v op throttle body's gaan plaatsen. nu zat ik alleen met wat vragen. is het mogelijk het onderblok van een 2l te gebruiken ( golf 3 ofzo) en daar de kop van die 1800 + toebehoren op te plaatsen? ik hoor het graag alvast bedankt ,frank |
#2
|
|||
|
|||
![]() Kun je beter direct een 2.0 16v nemen,(abf) flowt ook veel beter.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ja oke.
maar ik weet zo ee n onderblok te liggen vandaar. dus als het past en ja de cilinderkop verbrandings kamer zal wel kleiner wezen dan die van een 2l denk?? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Frank, ik heb er ook een tijd naar gezocht maar kon geen blok vinden. Ik had gewoon mijn huidige cilinderkop erop gemonteerd. Mijn kop was dusdanig bewerkt dat hij geen beperkingen had, je zult alleen wel naar een extreme nokkenas moeten gaan en mechanische kop. Verder is de slag van de motor van een Passat 2.0 16V totaal anders dan een ABF.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#5
|
||||
|
||||
![]() hoezo bedoel je extreme nokkenas en mechanische kop?
dat hij mechanisch moet worden door de nokkenas is me duidelijk. |
#6
|
||||
|
||||
![]() anders stikt hij... ik haal nu ook niet het maximale eruit. Mijn motor stikt ook op een gegeven moment.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
||||
|
||||
![]() hoe bedoel je stikken precies?
hij smoort hem bedoel je?dat je op een bepaald gebied de verbranding en mengsel aanvoer niet goed is waardoor hij inhoud? zou dit komen door dat de verbrandings kamer kleiner word waardoor de compressie hoger word. en door een snelle nokkenas te plaatsen, verliest hij wat druk waardoor het beter word? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad, je aangevoerde lucht is dan niet meer toereikend. Hoeveelheid benzine kun je zelf regelen
![]() Mijn motor krijgt nu bij hoge toeren 7500+ te weinig lucht. Ik zou dit al gedeeltelijk op kunnen lossen door de luchtsnelheid omhoog te gooien m.b.v. langere kelken.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#9
|
||||
|
||||
![]() zijn de kleppen van een 2l 16v ook g roter dan dan de 1800?
of weet je dat niet. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Dat weet ik niet.... wel een goeie vraag.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#11
|
||||
|
||||
![]() ik denk dat het door jouw op genoemde probleem ook meer te maken heeft met het inlaat traject wat je zelf al zegt.
verder zal de compressie verhouding met de kr kop wel hoger worden denk ik. |