#1
|
|||
|
|||
Kop vervangen.
wegens een kapotte distributieriem ben ik netjes mijn kop aan het demonteren..
Het lukt allemaal prima tot het moment nu.. De uitlaat moest los van het uitlaat spruitstuk.. Nu heb ik gelezen dat je alleen die 2 grote klemmen eraf hoeft te halen ? Maar hoe krijg je deze makkelijk los ? vr. gr. Erik Last edited by Langedaik : 06-10-2006 at 15:24. Reason: Snel type... |
#2
|
||||
|
||||
Als ik denk welke klemmen jij bedoelt, heb je daar speciaal gereedschap voor, een stukje gereed schap, waar je je ratel op kan zetten, als je dan draait gaat die uit elkaar
__________________
Your Signature |
#3
|
|||
|
|||
Het zijn de klemmen tussen de uitlaat en het uitlaat spruitstuk.
Het schijt het makkelijkst te zijn om daar je uitlaat spruitstuk los te maken ? (zo las ik tenminste in een ander topic). |
#4
|
||||
|
||||
Het schijt?
Als je gewoon dat gereedschap kan bemachtigen is dat veel sneller. Plus dat je misschien tijdens het loshalen van het spruitstuk tap einden afbreekt.
__________________
Your Signature |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb er toen ik de uitlaat los moest halen gewoon de stang van de krik tussen gezet en flink gewrikt. Je krijgt hier met de jaren wel handigheid mee. Tegenwoordig krijg ik hem in minder dan een kwartier los.
Maar er is idd ook een bepaald gereedschapje voor, die je op je ratel klikt. D'r zitten twee pinnetjes aan die je in de gaatjes op die klemmen zet. Als je je ratel dan draait gaan die pinnetjes uit mekaar waardoor de klem open gaat.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe heb je hem er weer opgekregen dan?
__________________
Your Signature |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Die blijven redelijk dezelfde vorm als ze los zijn, en d'r op krijgen was eigenlijk makkelijker dan los krijgen, ze springen vanzelf wel weer in dat gleufje waar ze in zitten. Maar misschien dat 't hiermee wat makkelijker gaat.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
|||
|
|||
Heb je dat gewoon op de brug gedaan ?
Tenminste neem aan vanaf onderaf ? Want vanaf boven kom je er helemaal niet bij.. |
#9
|
||||
|
||||
der af is niet zon punt er op.....
ik heb iets heel simpels gemaakt. men pakt een staal plaat. 5mm dik. zaagt er 2 stukken van uit van 8 bij 5?? maten weet ik niet precies. en deze laat je schuin toelopen. als je die plaat inde klem slaat met een hamer dan drukt die hem steeds verder open ( door de schuinafgezaagte kanten.) succes. misschien is in jouw geval spruitstuk los halen het handigst, kost je een half uur sleutelwerk maar beter dat, dan dat je straks zit te kutten met die klemmen. gr frank |
#10
|
||||
|
||||
Gewoon even het juiste gereedschap kopen of lenen...als zo'n klem wegschiet ben je niet jarig...
Waar woon je?
__________________
Groeten, Jeroen. |
#11
|
||||
|
||||
hij woont in langedijk. beetje verweg van jouw haha
|
#12
|
|||||
|
|||||
Quote:
Nope, gewoon op de oprit en gowoon van boven. Ik kreeg die stang van de krik precies tussen de remleidingen door gefrutseld en met een beetje geduld, schelden en wrikken ging ie los. Als je de eerste los hebt gaat de tweede redelijk makkelijk omdat je de uitlaat dan een beetje kan draaien. Ik heb eerst altijd de klem aan bestuurderskant los gemaakt omdat je daar het "makkelijkst" bij komt. Quote:
Valt wel mee hoor, d'r zit niet echt veel spanning op die dingen. Quote:
't Grootste probleem is toch echt het eraf krijgen. Telkens als je denkt er eentje bijna af te hebben schiet ie weer terug. D'r zit zo'n klein onstaand randje aan het spruitstuk waar die haak achter blijft hangen en waardoor ie telkens weer terug schiet. Dit betekend dan weer wel dat het vastmaken makkelijker is. Heb je die klem eenmaal over de uitlaat heen schiet ie bijna vanzelf op zijn plek. Maar idd, met het juiste gereedschap gaat het veel makkelijker, vooral als het je eerste keer is. Quote:
Dat spruitstuk waar je dat ding dan tegenaan staat te timmeren en telkens die klappen opvangt is gegoten, en dus nogal breekbaar. 't Is een handige oplossing, alleen denk ik niet echt dat 't goed is voor je spruitstuk.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
|||
|
|||
Ik ga het vandaag gewoon proberen
De poelies (volgens mij) waar je vnsaar omzit kan je er toch gewoon normaal afhalen als je de inbus bouten eruit haalt ? Of moet je nog ergens speciaal opletten ? Vr. gr. E (alvast heel veel bedankt voor de nuttige tips, ik ga hier straks als het gelukt is wel is een knappe handleiding voor Internet van maken.) |
#14
|
||||
|
||||
De krukas poelie kan je er gewoon afhalen. Die grote centrale bout moet je wel laten zitten. Gewoon die 4 inbus boutjes los, en hij is eraf. Wel eerst de snaar eraf halen
__________________
Your Signature |
#15
|
|||
|
|||
En de waterpomp poelie ook (volgens mij is die het).
Want tering he wat zit die troep vast. |
#16
|
||||
|
||||
Tsja, als je gewoon de inbus boutjes eruit haalt, komt de poelie gewoon vanzelf los, geld ook gewoon voor waterpomp ect. En ja, het kan goed vastzitten
__________________
Your Signature |
#17
|
|||
|
|||
Nee owkee
Dan weet ik zeker dat ik niks fout doe, ffies de extra stalenbuis eromschuiven |
#18
|
|||
|
|||
Nog iemand een tip ?
Ik heb nu de 4 imbusboutjes uit de krukaspoelie... Alleen nu wil de poelie er niet af.. En de middelste moer moet erop blijven zitten dus daar kan het niet op vast zitten ? Paar harde tikken geven kan geen kwaad ? |
#19
|
|||
|
|||
Ik moet niet zeuren en gewoon doen denk ik nu
Schroevedraaier tussen distributiekap en de poelie en hij lag er netjes af Nu nadenken over de doorgedraaide bouten.. |
#20
|
||||
|
||||
Nog een tip op de klemmen van de uitlaat te verwijderen. Een vork spreider voor de fiets (om de voor of achtervork van een fiets uit elkaar te drukken om bijv band te verwijderen) diverse malen op deze manier gedaan, gaat prima. Kwam op het idee omdat er 1tje in de kast hangt
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |