![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Al vanaf te eerste dag dat ik mijn golfje heb loop ik met het idee rond om er mee te gaan reizen. Spullen in/op/achter de auto en gaan! Geen specifieke route uitstippelen, maar gewoon zien waar je uitkomt. Persoonlijk heb ik 2 'doelen' waar ik erg graag naartoe wil. -Scandinavie -Oost Europa Omdat het toch een hele onderneming is, wil ik niet zonder voorbereiding op pad. Daarom ben ik op zoek naar tips, maar vooral ook ervaringen van mensen die een dergelijke reis achter de rug hebben. Heb jij zo'n reis gemaakt? Wat waren je bevindingen, waar moet je zéker rekening mee houden? Vooral verhalen vind ik prachtig om te lezen. Foto's zijn natuurlijk ook welkom. Ben jij van plan ook zo'n dergelijke tocht te maken? Reageer dan hier ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Roadtrips roeleren!
Ik ben zelf met mijn kevers e met de (ex)ponton van mijn vrouw naar Italië, Noorwegen en Zweden geweest. Je kunt nog zo veel voorbereiden maar er is maar een ding wat je echt MOET doen: Een reis- en kredietbrief van de ANWB! Lees hier maar eens wat wij zoal hebben gedaan: Zweden in de ponton ![]() Oostenrijk in m'n '58-er kever Noorwegen in mijn 69-er (ex) kever En Italië in de 69-er ![]() Voor véél meer foto's check www.keverpech.nl Last edited by keverpech : 20-11-2006 at 21:55. |
|
||||
|
||||
![]() Toen ik vorig jaar in Budapest studeerde belde me midden in de nacht een duitse student op, of ik zin had om mee te gaan op een road-trip..
We zijn toen met een duitse jongen, een oostenrijks meisje, een franse jongen, een Litouwse jongen (bestuurder/eigenaar auto) en ik 5 dagen gaan rondreizen. Het was eind oktober en we zijn door heel kroatie gereisd en hebben bij mensen aangebeld en gevraagd om daar te slapen, dit mocht vaak zonder enig probleem tegen een kleine vergoeding, meestal kookten de vrouw des huizen dan voor ons.. We hebben toen nog 29 oktober in de Adriatische zee gezwommen en ook nog een motorbootje gehuurd. Toen zijn we nog verder gereisd naar Montenegro daar enkele plaatsen bezocht en daar ook geslapen... Terugreis zijn we door Bosnie gereden was heel indrukwekkend om te zien. Overal nog dichtgeplamuurde kogelgaten, en nieuw gebouwde huizen net naast het kapotgeschote ex-huis, en ook overal gloednieuwe begraafplaatsen. We hebben toen eeen stop gemaakt in Sarajevo ook wel vreemd te rijden tussen veel legervoertuigen en bomopruimingsdiensten van veel verschillende landen. Ook kapotgeschoten flatgebouwen en grote gebouwen waar ze gewoon grote billboards voor geplakt hebben, en t verschil tussen de verschillende geloofsovertuigingen... De auto die ons heeft vervoerd was een oudere vw passat, t model na de 35i.. ik zal morgen wel foto's plaatsen.. echt tips heb ik niet, ik had er ook geen ervaring mee die litouwse jongen had t vaker gedaan en nam t vaakst t initiatief.. wel een tip, doe t buiten t toeristische seizoen dan krijg je veel meeer voor elkaar voor veel minder geld..
|
||||
|
||||
![]() Afgelopen zomer een semi-roadtrip door Zweden gemaakt, bij elkaar dik 3000 km gereden. Zalig, zo verschrikkelijk rustig... Ik dacht dat ik gek werd toen ik een dag na terugkomst in hometown Rotterdam rondliep.
Neem een zijweggetje en je je ziet het land op z'n mooist. Houd er wel rekening mee dat als je noordelijker gaat je toch van tevoren moet bepalen waar je gaat overnachten, dorpjes worden dan kleiner (minder voorzieningen in de vorm van hotel/camping) en liggen verder uit elkaar... Scandinaviërs zijn trouwens erg gesloten, dus ik zou er hier niet op rekenen dat je zomaar ergens aan kan bellen en een slaapplek hebt (geen ervaring mee dus als iemand me tegen kan spreken, ga uw gang). ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Naja ik ga half Januari met de Jetta naar zweden om daar te gaan studeren en vervolgens ga ik af en toe wel een tripje maken.
Van de zomer heb ik met wat vrienden een roadtrip van een week richting duitsland gemaakt. Allemaal hardstikke simpel, gewoon koelbox met aansluiting voor de aansteker zodat het bier ook in de auto koel blijft. Verder hebben we eigenlijk gewoon in hostels/backpackerhotels geslapen. Het enigste doel dat we hadden was Berlijn, en daar zijn we via Hamburg ook gekomen en daarna via Wolfsburg (uiteraard) en Keulen weer terug. Enkele tips: (wat eigenlijk allemaal heel logisch is) - Zorg voor startkabels!!! In de keren dat ik met de auto op vakantie ben geweest (1 keer belgie, niet echt een roadtrip en de roadtrip naar duitsland) stonden we beide keren emt een lege accu. 1 Maal door teveel radio luisteren, 1 maal doordat er een binnenlichtje bleef branden die we niet konden zien. - Uiteraard reservewiel/verbanddoos etc (als je zomers gaat neem iets tegen wespensteken mee) - Neem een (koepel)tent mee. Als alles vol zit of er niks in de buurt is, kan je nog altijd op een rotonde gaan kamperen. - Als je dan nog wat wilt eten neem een gastank en een pitje mee. Altijd handig. Anyway, ik kan zo wel door blijven gaan, maar eigenlijk is het heel simpel. Houd gewoon rekening met hoeveel je uit wilt geven, dan weet je ook hoe ver je kan gaan (benzine dus, je verbtuikt zeker weten meer dan normaal). Tevens zijn steden leuk, maar onthoud dat parkeren daar dus ook weer extra geld gaat kosten. Denk ook aan welke landen je heenwilt en informeer bij die landen naar de regels (autobahn vignetten, of die gele hestjes achterin voor als je pech hebt etc etc.) Als je gewoon de logische dingen volgt komt alles goed. Ik heb iig nog nooit iets geks meegemaakt op een roadtrip waarvan ik zeg, dat moet je echt niet vergeten. (op startkabels na)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik heb begrepen dat je (iig in Zweden) 'vrij' kan kamperen. Dus tentje ergens opzetten, mits het veilig is enz. |
|
||||
|
||||
![]() Neem Ducktape en een zakmes mee.
Het klinkt een beetje Mac Gyverig, maar je gaat het nodig hebben!
|
||||
|
||||
![]() de week voor carnaval een week met de polo door frankrijk rondgetrokken. in totaal ongeveer 2500 km gereden. gemiddeld zo'n 300 km per dag! vanuit n-brabant zijn we naar vervier in belgie gereden. vanuit vervier naar parijs toe. vanuit parijs naar orleans gereden. van orleans naar periac-sur-mer in bretagne en als laatste stop nog naar calais geweest. en van daaruit weer naar n-brabant.
het gaat om een polo coupe G40 genesis uit '93. had de gereedschapskoffer bij en een extra g-lader. maar uiteindelijk niet nodig gehad. het beestje heeft zich goed gedragen. na parijs hadden we toch besloten om maar zoveel mogelijk tol en hoofdwegen te gaan rijden. want het valt niet mee met een polo die 60-40 verlaagd is + ik en mijn vriendin en kofferbak en achterbank volgeladen met spullen. maar al met al een superweek gehad samen en heerlijk met de polo rond gereden.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
Je mag idd vrij kamperen in Zweden, zolang je niet in 't zicht van een huis staat en je de boel netjes achter laat (en als je op prive-grond staat met toestemming van de eigenaar). Ik heb dit vaak genoeg gedaan, is echt heerlijk om in de vrije natuur te staan, zonder andere mensen in de buurt. Gewoon zorgen dat je voldoende eten + drinken bij je hebt. Hoewel ook weleens bij vreemden hebben aangeklopt voor water, geen probleem. Dus de zweden gesloten? Ze zullen je niet direct aanspreken, maar als jij ze aanspreekt zullen ze graag willen helpen.