Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-11-2006, 14:10
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default Golf Cabrio Bj 1983 Zender

Hallo,

Kga me hier even voorstellen en tevens een topic openen over mijn cabrioke...

Ben Kristof en woonachtig te België -Ovl

In maart 2006 vroeg een kennis van me of ik geen foto's wou nemen voor zijn cabrioke te koop te zetten. Op dat moment had ik zelf al een mk1 3deurs die ik in orde dacht te zetten.
Zo beloofd, zo gedaan... Ik naar daar om foto's te nemen...

Bij aankomst zag ik een kwartetwieleke halfbedekt met een blauw dekzeil...
Het zeil verwijderd en dan zag ik hem...




Het viel meteen op dat deze wagen heel goed bewaard was gebleven, heb meteen gezegd dat ik hem zou kopen...

Voorschot gegeven en dan asap mijn 3deurske vekocht. Dat was op een paar weken in orde, dus...




Eens de 3deurs vertrok, kon ik achter de cabrio...

Last edited by Zwaen : 10-07-2007 at 19:02.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-11-2006, 14:18
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

Wat ik wist bij de aankoop van de cabrio, was dat ik meteen een andere alternator moest aanschaffen want deze deed het niet meer... Cabrio gestart met startkabels en het eerste (op minitestrit na) ritje was een feit.

Thuis aangekomen, meteen wat foto'tjes genomen...








Reply With Quote
  #3  
Old 25-11-2006, 14:21
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

Het betreft hier een Golf Cabrio Bj 1983 uitvoering GLI met een 1.8cc DX blok in...
190000km, waarvan mijn kennis er slechts 150km heeft gereden -> hij had die gekocht van de 1e eigenares, maar deed hem weg wegens onverwachtte verhuis.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-11-2006, 15:45
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Mooie Cabrio, en nog mooi standaard en in nette staat!
Wat zijn de plannen? Niet meer te veel aan doen hoop ik.

En welkom op het forum!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 26-11-2006, 10:24
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

Allereerst had ik eens een pictune (laten) maken wat het resultaat zou zijn met verlaging in combinatie met de velgen die ik toen had...
Zal de foto's hier wat verder opzetten...

Toen ik de wagen net had, hebben we er meteen een 'groot' onderhoud op gedaan.
- fan vervangen, oude floot enorm toen ie aansloeg
- nieuwe remschijven en blokken, achteraan waren ze nog zo goed als nieuw
- nieuwe batterij, door de kapotte alternator was de batterij compleet leeggezogen, opladen lukte niet meer
- nieuwe thermostaat voor de zekerheid
- lucht- en oliefilter
- ...
- toen begonnen de 'problemen'
Reply With Quote
  #6  
Old 26-11-2006, 10:32
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

Hier nog wat fotokes....













Zoals je ziet, eens test met de Ronal Turbo's die ik liggen had...





Reply With Quote
  #7  
Old 26-11-2006, 10:35
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

VoilÃ*, op deze manier kwam ie veel sneller in orde voor de keuring...
Had ook nog een oud middengrilleke liggen, met embleem. Dan maar de chrome van mijn 4-lampengrille gerecupereerd en op een 2-lampenexemplaar gezet.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-11-2006, 10:37
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default





Reply With Quote
  #9  
Old 26-11-2006, 10:47
Raymondvwgolf1's Avatar
Raymondvwgolf1 Raymondvwgolf1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 72
Default

Super hoor! nette cabrio!
Reply With Quote
  #10  
Old 26-11-2006, 10:54
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

Dank je...

Toen ik de eerste dagen foto's trok van mijn cabrio, was me toch iets opmerkelijks opgevallen, de vulpijp was in uitzonderlijk prachtige staat!!! (maar, later werd het een en ander duidelijk)




Enfin ja, ondertussen had ik bij vw afspraak gemaakt voor de technische keuring. Kzou de wagen daar afzetten en de garage zou er dan mee naar keuring gaan....
Reply With Quote
  #11  
Old 26-11-2006, 11:06
Raymondvwgolf1's Avatar
Raymondvwgolf1 Raymondvwgolf1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 72
Default

Kan er niks van maken op de foto
Reply With Quote
  #12  
Old 26-11-2006, 11:08
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

Ale, om een lang verhaal minder lang te maken....

Toen er met de wagen naar de keuring werd gegaan, viel deze ginder in panne bij het aanschuiven. Ze kregen hem niet meer in gang.
Eens terug in de garage gekregen, werd gezocht naar de mogelijke oorzaak. De wagen wou niet aanslaan. Er werd gedacht aan ontsteking, contactslot enz... Toen dit in orde bleek viel de prachtige vulpijp ook de garagist op. Eventjes verder gekeken en ja ze, Ooit een verroeste vulpijp gehad en nu leidingen ed vol vuiligheid.
Bij VW vertelde ze me hoeveel ik zou moeten betalen om dit alles in orde te krijgen (ze zouden spinnekop, warmdraairegelaar ed vervangen), dit was teveel op dat onverwachtse moment en toen besloot ik hem terug mee te nemen naar huis en op het gemakje te laten rusten...
Reply With Quote
  #13  
Old 26-11-2006, 12:33
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Waarom spinnekop vervangen ? .. zit toch gewoon een benzinefilter voor. Dus even de leidingen doorpompen, filter vervangen en tank even schoon spoelen. Dat moet wel voldoende zijn. En wat die foto betreft ... ik snap nog steeds niet wat het is
Reply With Quote
  #14  
Old 27-11-2006, 08:29
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

die foto is de vulpijp e...

Enfin ja, de rest van de foto's is duidelijk e.

Waarom alles vervangen...? Bij de VW dealer (althans waar ik het liet controleren), zeieden ze dat doseur (spinnekop) en warmdraairegelaar ed moesten vervangen worden. Nu ja, of dit nu moest of niet... khad ondertussen een DX blok gevonden dat recent gereviseerd was, heb daar dan de spinnekop afgenomen, een nieuwe warmdraairegelaar gekocht, zodanig dat ik toch zeker was dat het weer proper was e, ook alle filterkes nog es vervangen...
Reply With Quote
  #15  
Old 27-11-2006, 12:07
Boudewijn Boudewijn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2005
Posts: 42
Default

Zwaen,

Je hebt toch wel je tank schoongemaakt voordat je de andere spinnekop en warmdraairegelaar hebt gemonteerd? Anders beginnen de problemen straks weer opnieuw want de roest zit dan nog in je tank.
Reply With Quote
  #16  
Old 27-11-2006, 16:59
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

Quote:
Originally Posted by Boudewijn
Zwaen,

Je hebt toch wel je tank schoongemaakt voordat je de andere spinnekop en warmdraairegelaar hebt gemonteerd? Anders beginnen de problemen straks weer opnieuw want de roest zit dan nog in je tank.


Hey,

Heb niet echt meteen de tijd om het er volledig op te zetten, maar, idd, mijn tank is gereinigd en getest geweest, naftleidingen doorgeblazen, spinnekop erop en warmdraairegelaar.

Toen dit allemaal was vervangen dook er nog een probleempje op... Wanneer de motor warm stond, kreeg ik hem zelden in gang. Met drukmeter zagen we dat de waarden niet waren wat ze zouden moeten zijn. Als laatste hebik dan ook de brandstofdrukaccumulator vervangen door een nieuw exemplaar.

Nu zijn al de start - en sputterproblemen weg....
Reply With Quote
  #17  
Old 27-11-2006, 17:14
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

In de loop van het jaar heb ik dan mijn Ronals verkocht, zodat ik weer wat kon spenderen aan de reparaties e
Nog wat foto's,







Tussen de vervanging van de spinnekop, enz. en de plaatsing van de accumulator, werd de cabrio blanco gekeurd. Toen ik mijn groene kaart had, asap mijn accumulator eronder gehangen alsook de nrplaten erop...




Oud exemplaar




Nieuw exemplaar




Na al deze kleine werkjes heb ik nog wat genoten van de cabrio alvorens hem te stallen voor de winter...







VoilÃ*, heb nog veel meer foto's, maar om te beginnen is dit niet slecht e. Grootse veranderingen zijn er nooit op mijn cabrio hoor. Het is voornamenlijk de bedoeling dat ik, wanneer ik wat meer tijd (en vooral) plaats heb, deze eens volledig kaal maak om herop te bouwen. Dit zal vooral gebeuren na dat het een oldtimer is... (zodat ik de nodig budgetten kan bijeen zoeken)

Greets
Reply With Quote
  #18  
Old 27-11-2006, 17:48
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,017
Default

Welkom en mooie cabrio
__________________
Golf4 1.8
Golf GTI Pirelli bj 83
Reply With Quote
  #19  
Old 28-11-2006, 17:23
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

Tussendoor heb ik reeds 't een en 't ander aangeschaft,
- volledige Zender bumperkit (zelfde die erop zit, maar zonder scheurke)
- splinternieuwe grille met chroom nog origineel VW
- kwartetwielekes in absolute nieuwstaat

Check de foto's

Hier ziet u het scheurke dat ik ooit wil laten herstellen (doet nu nog geen afbreuk aan de wagen)










Greets
Reply With Quote
  #20  
Old 28-11-2006, 18:20
Raymondvwgolf1's Avatar
Raymondvwgolf1 Raymondvwgolf1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 72
Default

nice!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum