Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-12-2006, 09:50
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default mk2 (sloper maar kan nu nog met kenteken)

Wie heeft er belang bij een mk2 of alleen het casco? Ik ga hem slopen en heb een deel v/d onderdelen nodig maar er blijft nog zat op zitten afhankelijk van de vraag er naar.

Origineel is het een 1600 CL met een PN blok maar er is ooit door een vorige eigenaar een PL ingezet (ook 1600 en motortje loopt prima).

Ik heb in ieder geval het complete interieurtje incl. dash en volledige bekleding zelf nodig en bij geen interesse sloop ik hem verder ook helemaal kaal. Er zitten net nieuwe schijven op, nieuwe gloednieuwe groen getinte voorruit (2 weekjes oud), remleidingen, uitlaat is nog zgan. Achterpoten zijn lage gasgedempte koni's (van golf 3).
Ik heb aan het meeste spul zelf niets voor m'n nieuwe mk2 GTI 16V opvolger maar gooi het anders in de schuur voor later in de verkoop.

O ja, uiteraard gaan m'n velgen er ook af maar ik heb geen originele meer om er op te zetten.

Ik sloop hem omdat het binnenscherm bij de rechtervoorpoot rot is.

Zodra ik er uit heb wat ik nodig heb kan de rest als geheel gratis afgehaald worden. Laat maar even weten als je interesse hebt of doe anders maar even een pm.
  #2  
Old 13-12-2006, 09:52
Dasher's Avatar
Dasher Dasher is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,635
Default

Wat wil je hebben voor het casco met deuren en achterklep en ramen erin en de achteras er nog onder? Interieur zoals dash, stoelen, bank en vloerbedekking hoeft er niet in te zitten.

Wat voor de deuren zit heb ik niet nodig.
  #3  
Old 13-12-2006, 14:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Er zit een PL in zeg je. Dat is toch gewoon de 1.8 16v. Geen 1600.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
  #4  
Old 13-12-2006, 19:19
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Er zit een PL in zeg je. Dat is toch gewoon de 1.8 16v. Geen 1600.


Heb je helemaal goed ik raak zo langzaam aan de weg kwijt in de codes

Origineel hoorde er een RF in en er zit nu een PN in.
  #5  
Old 13-12-2006, 19:57
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by Dasher
Wat wil je hebben voor het casco met deuren en achterklep en ramen erin en de achteras er nog onder? Interieur zoals dash, stoelen, bank en vloerbedekking hoeft er niet in te zitten.

Wat voor de deuren zit heb ik niet nodig.


Ik ben vandaag aan het bellen geweest met verzekering en RDW en kreeg het niet betaalbaar voor elkaar om hem lang genoeg in de oude verzekering te houden om rustig te kunnen slopen. Hij is nu nog gratis 16 dagen meeverzekerd met de nieuwe daily.
De RDW bleef er helaas bij dat ze geen sloopverklaring af kunnen geven binnen op z'n minst 3 weken hij moet dus weg zijn voor die 16 dagen om zijn anders moet ik hem alsnog weer gaan verzekeren/belasting etc. Duh...

Dus weg naar andere eigenaar of weg naar de sloper hiero ivm de vrijwaring.
Ik kan hem dus alleen nog met kenteken aanbieden (eveeneens zelfde condities (gratis afhalen etc.), uiteraard nu wel met afgifte vrijwaring voor mij).

Zelf heb ik dus in ieder geval het volledige interieurtje nodig, bekleding, stoelen, bank, deurpanelen, vloerbedekking en dash (dus excl. hemel bekleding). Reden daarvoor is dat m'n nieuwe daily (mk2 GTI 16V) nu kuipstoeltjes heeft en de (blauwe) Madison bekleding van de oude is nog heel erg mooi en past prima bij de kleur van de GTI (metalic mica blauw/paars).

De dash haal ik er uit omdat ik die volledig om had gezet naar blauwe display, schakelaars etc. en dat gaat ook zo veel mogelijk over in de GTI de rest bouw ik in de GTI zelf wel weer om naar blauwe dash waar het niet past van de oude.

Verder heb ik alleen de schakelunit nodig om wat veertjes over te zetten in het mechanisme van de GTI. De pook daarvan zakt ietsjes in en de veer van de oude unit is perfect.

Ik wil ook even kijken of ik het stuur over kan zetten want die in de oude is wat fijner als die in de GTI zit. Weet nog niet of dat lukt want de oude heeft de alarmschakelaar op de stuurkolom en de GTI op de dash. Ik meen dat er dan verschillende naven in zaten?

Hooguit dat ik verder de lampen/units van het frontje en achter zelf hou (reserve) en idem voor de ruiten, deuren, voor- en achterklep maar ook die hou ik alleen zelf als er verder geen belang bij is. Ow ja, de verbreders op schermen idem. Bij geen belang hou ik ook die als reserve. Gewoon omdat dat alles nog goed is en de sloper vraagt hier zulke bedragen dat ik het dan beter zelf desnoods jaren op reserve kan hebben

Heb je dus belang bij het casco met deuren en ramen en achteras dan kunnen die er gewoon in blijven en gewoon gratis er bij zolang je zorgt voor een vrijwaring. Moet je wel even velgen meenemen om 'm rolbaar te hebben want de brede gaan er onderuit en ik heb geen andere meer liggen

Laat maar even weten of je er belang bij hebt (dus met kenteken). Ik breng hem morgen van mijn huis naar m'n garage om aan de sloop te beginnen en dan begin ik eerst met de dash en dan de bekleding etc. Gewoon rustig aan dus ramen, deuren e.d. zijn er morgen sowiezo nog niet uit.

ik check ook overdag regelmatig m'n mail dus dan zie/hoor ik het vanzelf nog wel.
  #6  
Old 13-12-2006, 20:31
Dasher's Avatar
Dasher Dasher is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,635
Default

Check. Hoe oud is de golf? Dat ivm slopen. En heb je er nog een foto van?

Pm me even je nummer neem ik zsm contact met je op.
  #7  
Old 13-12-2006, 20:42
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Hij is van '91 en hij staat hier op 't forum. Hier de foto's er van:





Pm volgt
  #8  
Old 17-12-2006, 02:33
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Zijn die achterruiten home-tinted?

Als ze af-fabriek zo zijn wil ik ze wel hebben (de achterruit en de ruiten achter-opzij.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
  #9  
Old 17-12-2006, 09:18
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Zijn die achterruiten home-tinted?

Als ze af-fabriek zo zijn wil ik ze wel hebben (de achterruit en de ruiten achter-opzij.

zoek je orgineel getint glas chris ? ik heb nog wel wat setjes liggen
  #10  
Old 17-12-2006, 10:52
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by voklswien
zoek je orgineel getint glas chris ? ik heb nog wel wat setjes liggen


Ik ben op zoek naar dat Siglachrome (weet even niet zeker of je dat zo schrjft, maar het is wel duidelijk denk ik.
Ik moet even kijken hoe het bij de Glf zit met tinting. Als het wit glas is moet ik dus rondom hebben, is het getint hoef ik alleen de achterste drie.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
  #11  
Old 17-12-2006, 12:45
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Zijn die achterruiten home-tinted?

Als ze af-fabriek zo zijn wil ik ze wel hebben (de achterruit en de ruiten achter-opzij.


Nee zijn helaas niet tinted. Zijruiten is geplakt maar van zichzelf blank en achter heel lichtjes groen (origineel?). Maar voorruit is nieuw en home-tinted groen en die is naar mijn idee toch veel donkerder als de achterruit vreemd genoeg want het lijkt mij dat zoiets geen kleur verliest in de loop der jaren

Maar meteen even een update-je:
voorruit is inmiddels vergeven (incl. rubber)
Linker voorscherm en linkerdeur (incl. raam e.d.) ook.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
  #12  
Old 02-06-2007, 21:14
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Inmiddels is hij gesloopt, grootste deel is opgehaald en alleen wat klein spul bewaard.

Thread mag dus op slot
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum