![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Pausmobiel in het klein !!
|
|
||||
|
||||
![]() mp is offline..
maar ff over wat ws het onderwerp is, zijn die niet door een zweedse carosseriebouwer gemaakt op basis van de daf/vlovlo voor de zweedse post?
|
||||
|
||||
![]() Neus lijk ook wel een beetje Kübel.
En dat van die pausmobiel was ook het eerste dat me te binnen schoot.
|
||||
|
||||
![]() Hehehehe
![]()
|
||||
|
||||
![]() Vind hem mooier dan een fridolin.
Als je bij dit soort vierkante hokken uberhaubt van mooi kan spreken. ![]() Het is maar goed dat smaken verschillen. Niet mijn ding,maar dat mag duidelijk zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zegt de Jetta-Mk1 rijder ![]() Maar fraai is zo'n Kalmar ook in mijn ogen niet hoor.. alleen wel zeldzaam! Informatie van de site van de Daf Club Nederland: In 1964 ontwikkelde de Zweedse firma Kalmar Verkstadsaktiebolag een prototype voor een speciale postbestelwagen op basis van de DAF 31. In ‘65 en ‘66 werden nog eens 10 van zulke prototypes gebouwd. Vanaf 1968 werd op basis van de DAF 44-techniek overgegaan tot produktie. Tot 1971 werden er zo’n 3000 van gebouwd. De DAF Kalmar was voorzien van een kunststof carrosserie en speciaal ontwikkeld voor de Zweedse posterijen. Het wagentje was daarom voorzien van een rechts gelegen bestuurdersplaats en schuifdeuren. Dit om snel langs de stoep te kunnen parkeren. Bij de Zweedse post hebben 2000 Kalmars dienst gedaan. In Nederland en België werden in 1970 en 1971 ongeveer 50 Kalmars nieuw verkocht. ![]() Jens