Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-01-2007, 20:23
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default Raar koel probleem

Ik heb het volgende probleem.
het gaat trouwens om een 1.6 gtd.
sinds een paar dagen deed me temp meter raar, de 1ne keer liep die aardig hoog op de andere keer bleef die in het midden.

Gisteren had ik er een aanhanger achterhangen en toen ben ik dus aan het einde van de meter gekomen... :?
Toen ik thuis was de oorzaak aan het zoeken gegaan....
alle slangen waren gewoon warm behalve de onderste van de radiateur.
Ik had toen meteen zoiets van dat de thermostaat stuk was....
Ik vandaag een nieuwe gehaalt maar heb dus nog steeds hetzelfde probleem.
Heb alles al een keer doorgespoelt maar dat mocht ook niet helpen.
De temp met gaat weer vrij snel naar het max toe.

Wat kan het verder nog zijn ?
Morgenmiddag heb ik de auto weer nodig dus hoop dat ik het dan wel weer gemaakt heb.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #2  
Old 26-01-2007, 20:25
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

geen antwoord maarre.......... JEZUS, LEEF JIJ OOK NOG....... welkom terug man
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-01-2007, 20:32
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

verstopte radiateur?
Reply With Quote
  #4  
Old 27-01-2007, 11:33
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
geen antwoord maarre.......... JEZUS, LEEF JIJ OOK NOG....... welkom terug man


altijd druk he..... maar soms kijk ik hier nog wel es
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #5  
Old 27-01-2007, 11:34
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

Quote:
Originally Posted by PluRRie
verstopte radiateur?


toen ik em aan het doorspoelen was met de tuinslang ging het water er wel doorheen.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #6  
Old 27-01-2007, 13:36
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Thermostaat kapot? Oftwel: haal 'm er eens uit en rijd rond zonder thermostaat ter test...
Of toch radiator half verstopt?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 27-01-2007, 14:01
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

er zit een nieuwe thermostaat in, maar de onderste slang blijft gewoon koud, wordt zelfs niet lauw ofzo en door het dunne slangetje komt wel water, bij stationair niet veel maar als ik iets meer toren geef komt er gewoon een straal uit.

ik vind het gewoon erg raar dat de onderste slang echt koud blijft
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)

Last edited by Rallyegek : 27-01-2007 at 14:04.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-01-2007, 11:40
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

ok, ik heb er nu een nieuwe waterpomp opzitten en omdat ik de radi niet heel kon houden zit er daarvoor ook een andere op ( niet nieuw )

ook heb ik de nieuwe thermostaat opzitten.

er komt nu weer meer water door het dunne slangetje, bij stationair komt er gewoon een straaltje uit.
alleen na flink doorrijden met de diesel wordt de onderste slang wel iets warm.
de temp meter zit nu net niet in het bovenste gedeelte en blijft daar dus ook.

nu ga ik volgende week eerst de oude thermo weer proberen om de temp nog wat omlaag te krijgen. ik wou er ook nog een nieuwe temp sensor indoen.
en dan maar hopen dat ik weer bij het oude terug ben, toen die nog goed was
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #9  
Old 28-01-2007, 19:36
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Dan zit er lucht in het systeem
Reply With Quote
  #10  
Old 29-01-2007, 11:23
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Dan zit er lucht in het systeem


en hoe krijg ik het lucht er goed uit ?
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #11  
Old 29-01-2007, 12:14
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,247
Default

Slaat je fan wel aan?
Reply With Quote
  #12  
Old 29-01-2007, 18:01
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by dekilo
Slaat je fan wel aan?

Dat verklaart niet waarom die onderste darm niet warm is he
Reply With Quote
  #13  
Old 29-01-2007, 20:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegek
en hoe krijg ik het lucht er goed uit ?

Knijpen in de onderste radiateurslang en veel geduld
Heb het ook wel eens gehad
Toen werdt de kachel niet warm,is dat bij jou ook?
Reply With Quote
  #14  
Old 30-01-2007, 00:14
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Knijpen in de onderste radiateurslang en veel geduld
Heb het ook wel eens gehad
Toen werdt de kachel niet warm,is dat bij jou ook?


Ik ontlucht gewoon op de normale manier.

bij mij wordt de kachel wel warm.
gisteren een ritje van ca 250 km gehad. op de heenweg ( leeg met aanhanger ) bleef de meter de hele tijd bovenin en ging langzaam verder, tegen de tijd dat ik 120 km gereden had begon het lampje weer te knipperen.
Bij me pa 2 andere sensors uit de auto gesloopt en die er weer in, temp bleef toen iets lager met in de auto en aanhanger een lading hout
vandaag ca 70 km gereden (leeg en zonder aanhang) op de heenweg iets boven het midden en op de terug weg netjes in het midden.

eerst maar ff kijken hoe het nu verder gaat voordat ik weer ga zoeken.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum