![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zoals ik al eerder heb gemeld ga ik mijn daily aanpassen.
(Aangezien de groene golf een beetje een 5 jaren plan geworden is) Nu heb ik op mijn werk nog een paar motoren liggen die eventueel in aanmerking komen voor inbouw. 1.8l 16v met webers of injectie ...pk 2l 16v uit een ibiza van 96 160pk 2,1l crossflow op webers met aangepaste o2a bak met sper 170pk 2l 8v met injectie en dta 200pk En JA nu wil ik op 13" blijven rijden. iemand hier ervaring mee kwa rijgedrag maar ook rijhoogte, ivm carter die kapotslaan/schaven op het asfalt. graag hoor ik jullie ervaringen hiermee. |
#2
|
||||
|
||||
![]() als je met schroefset gaat rijden en lekker laag gaat is 13 inch te klein, los van het feit dat je te kleine remmen zal moeten monteren wordt de auto ook erg laag.
Als daily alles behalve ideaal
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat je met zulk vermogen wel je remmen aan wil passen, en dan wordt 13'' al gauw erg krap..
ps: al iets bekend over die uitlaat? ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Wil dan wel graag weten waar je werkt...Als je zoveel moois hebt liggen...(2l 8v voor in mijn cabrio
![]()
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#5
|
||||
|
||||
![]() zijn wel leuke remmerijsetjes die in 13 passen.. wilwood dynalite bv.
zou voor de : 2l 16v uit een ibiza van 96 met aangepaste o2a bak met sper en met webers en dta gaan
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik rij (tot twee weken geleden) met 13" en schroefset.
Wat idd niet helemaal ideaal is als daily maar ik ben er tot nu toe goed mee weg gekomen. Als remmerij heb ik voor de voorkant girling gti remmen liggen, die dus in de atsjes passen. Achter heb ik schijven van scirocco en de rembekrachtiger komt ook van een 16v scirocco. Dit is allemaal nog niet gemonteerd. Maar ik zou dus het carter aan moeten passen als ik het niet elke x kapot wil rijden? Ik heb namelijk zelf alleen maar ervaring met de 1,1 blokjes en dan heb je daar geen last van, maar die grote motoren liggen natuurlijk lager. Ik werk bij pth trading/JP carparts in steenwijk www.pthchiptuning.nl en ik zal eerdaags wel even wat foto's schieten om jelle praktijken te voorkomen (Richard). |
#7
|
||||
|
||||
![]() Wat die remmen betreft:
Een week of drie geleden heb ik een set remklauwen voorbij zien komen (op marktplaats of Ebay, ben ik me niet zeker van) voor €1.100,- Dit waren drie klauwen waar bij stond dat ze uit de F1 kwamen (wat hier van waar is weet ik niet) en dat ze in een 13" velg zouden moeten passen. Die dingen zagen er behoorlijk potent uit, en waren 4-pots kleine klauwen. Het is veel geld, maar die ombouw kost ook een behoorlijke mep, dus dan kun je er net zo goed wat bovenop doen voor de veiligheid. Een carter van een kleinere motor wil ook nog wel eens passen, en zorgt voor wat extra bodemvrijheid.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb ik je die niet doorgestuurd?? waren wilwood dynalites van ene op cleaned.be voor 400 euro....
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() stonden ook op vwforum
http://www.vwforum.nl/modules.php?n...ewtopic&t=26208
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight ![]() Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 30-01-2007 at 14:37. |
#10
|
||||
|
||||
![]() 2.1l crossflow
![]() De motoren liggen allemaal en deze bakken en het is dus niet zo makkelijk om goeie foto's te maken (crosflow ligt helemaal bovenin dus dat kon nog redelijk makelijk ![]() Bruine is het oude interieur van mijn daily en de die andere de nieuwe ![]() Als je goed kijkt kun je hier een s3 motor in herkennen (wordt nog aangepast en is de bedoeling dat hij is een scirocco komt, project van mijn baas) ![]() ![]() ![]() en nog een plaatje van de groene ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() ow die groene! die is zeker super!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() alle blokken van golf 2 en 3 en 1 enzo zijn a llemaal het zelfde. tenminste de basis van het onderblok is het zelfde dus je kunt de steunen van golf 1 gewoon gebruiken.
mijn tip is. zoek even een foto of spreek iemand aan die een golf 1 heeft met een 1.5 1.6 of 1.8 motor er in. of eigenlijk alle andere type's dan de 1100 en de 1300 en bekijk hoelaag het carter uit komt. eventueel kan je bijv ook een carter pan aan passen en verlagen... ik zou me daar dus eigenlijk niet al te druk over maken... |