![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() In de sticky van Hajee staat het volgende:
Quote:
En auto's vanaf oktober 1973. Als je een andere motor erin stopt waarmee hij geen typegoedkeuring heeft maar wel binnen de 40% vermogen toename blijft, hoef je dan dus alleen een wijziging motorcode en geluidsmeting te doen? (55+350=405 euro) Je zou dan dus bijvoorbeeld de motor in een 4cilinder benzine auto mogen vervangen door een 6 cilinder diesel motor die een vermogen toename heeft binnen de 40%? (ik dacht dat het omkeuren van benzine naar diesel alleen kon via auto's met typegoedkeuring) En tot slot.. ![]() ![]()
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#2
|
|||
|
|||
![]() 1e vraag: lijkt me niet
2e: En auto's vanaf oktober 1973. Als je een andere motor erin stopt waarmee hij geen typegoedkeuring heeft maar wel binnen de 40% vermogen toename blijft, hoef je dan dus alleen een wijziging motorcode en geluidsmeting te doen? (55+350=405 euro) nee... geluidsmeting is dan niet nodig, staat er ook! Verder, als je het aantal cilinders aanpast wordt het helemaal een ander verhaal, en dan moet je wss sowieso een geluidsmeting/weggedragtest doen... 3e: je moet binnen die 40% blijven dan alsnog... zoals er eigenlijk ook staat... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja ik weet het niet, daarom vraag ik het ![]() Quote:
er staat: is dit niet het geval, dan volgt er een vervolgafspraak bij de RDW testbaan in Lelystad, in ieder geval voor een geluidsmeting Quote:
staat er eigenlijk niet, er staat alleen als je je vermogen met 40% is toegenomen EN niet typegoedgekeurd is..
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#4
|
||||
|
||||
![]() Mijn fridolin is van 1969, 4 cilinder 1200 cc,
en ik ga hem keuren met veel meer cilinders en 1000% vermeerdering van pk's. Zover ik weet: Nog steeds hoef ik geen type goedkeuring te hebben, en zou ik dus, zonder al te veel problemen een kenteken kunnen krijgen. Natuurlijk is de remmerij op de motor afgestemd. Maar mijn auto zou als een 69er gekeurt moeten worden, dus niet te streng en naar de normen (co) van dat jaar. Als ze dat niet zouden willen doen (ik weet persoonlijk niet waarom niet) maar dan kan ik hem laten keuren als eigenbouw. Maar dan word het een nieuwe auto, en enige auto. Hier krijg je geen type goedkeuring op, dus je mag er niet zomaar 1 bij bouwen. Wil je wel een autoproductie op gang zetten, en meerdere dezelfde auto's bouwen moet je er ook laten crasche, voor type goedkeuring. En natuurlijk aan de normen van nu voldoen. Dit zouden mijn kosten ongeveer kunnen zijn. RDW keuringsstation Invoeren en kenteken, 130,- keuring "wijziging motorcode" €55,-* weging €17,50* testbaan Lelystad geluidsmeting €350,-* weggedragtest €250,- gr ruud |
#5
|
||||
|
||||
![]() Maar hoe zit het met auto's van voor 1 oktober 1973? Want zoals het in de post van Hajee staat gelden die regels niet voor die auto's, maar wat geld er dan wel voor die auto's?
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#6
|
||||
|
||||
![]() ben ik ook wel benieuwd naar!
|
#7
|
||||
|
||||
![]() je mag gewoon een andere motor in je auto hangen alleen de cilinder aantal moet hetzelfde blijven dat zeggen de rdw'ers die hier komen
en anders gewoon de rdw bellen dan heb je zo antwoord Last edited by Rallye20vtrs : 13-03-2007 at 15:03. |
#8
|
||||
|
||||
![]() is een goeie vraag, als het vermogen redelijkerwijs in de buurt blijft bij het origineel, zal het niet veel problemen moeten geven, maar is er plotseling een exorbitant vermogen tov origineel, (bijv. Ruud's fridolin) dan ga er maar vanuit dat je alsnog naar Lelystad verwezen wordt, maar is geen "vast" antwoord voor, zal per geval bekeken worden, als iemand iets wil gaan bouwen, beste eerst informeren, wat de basis is, en wat er in gaat komen, inclusief wat het vermogen is, en wat er bijvoorbeeld voor remmen op zitten.
dus een kever V8 met trommels zal wel niet goedkomen. |
#9
|
||||
|
||||
![]() en ombouwen van benzine->diesel of diesel->benzine mag ook?
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |