![]() |
|
|||
|
|||
![]() Bij ons in de regio heb je in de zomer de bekende zomerfeesten. En bij elk feest is er zondag's ook vaak een cross. Bijvoorbeeld: autocross, motorcross, trekkertrek, autorodeo, combinerace, grasmaaierrace, afvalrace. etc etc.
Ook is er met koninginnendag in het plaatsje Beckum Volle Polle. www.vollepolle.nl Daar is overdag bijvoorbeeld de knakworstrace. Amateurs mogen dan op de meest vreemde 2 wielige voertuigen mee doen. Ook leuk voor die personen die geen ervaring hebben met de motorcross. Ons plan is om mee te doen met de nachtcross. Dat is 90 min lang crossen en raggen en hopen dat je de eindstreep haalt. ![]() Onze eerste stap was om een geschikte auto te vinden. Ons oog is gevallen op een polo die niet meer te redden viel. Apk verlopen door rotte plekken, slechte remmen, co uitstoot te hoog etc. Dus een geschikte gebakje voor de Cross. ![]() Hier de foto's: ![]() ![]() De volgende stap is om de auto zo licht mogelijk te maken. Dus alle bekleding en overtollige dingen er uit gehaald. ![]() De volgende stap is om een knaf gekeurde rolkooi er in te maken. Hier moeten we nog materiaal voor halen. Maar de foto's komen er zo snel mogelijk aan. Ten slotte nog even een foto van de krachtbron. ![]() ![]() Waarschijnlijk gaan we als thema een politie auto namaken. Leek ons wel opvallen en leuk. ![]() Als iemand anders nog ideeen of opmerkingen heeft dan hoor ik het graag. Tips en trucs zijn ook altijd welkom. Omdat dit onze eerste keer is dat we mee doen aan een cross. En we willen natuurlijk wel winnen. ![]() Zodra er weer vorderingen geboekt zijn dan post ik de foto's hier zo snel mogelijk.
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail Last edited by steven16v : 11-03-2007 at 12:33. |
|
||||
|
||||
![]() altijd hartstikke leuk, maar zo te zien zitten er nog veel zware dingen in, hele dash kan er uit, alle slotten en motortjes eruit, en de binnenkant van de deuren eruit slijpen! Erg leuk project, hou ons op de hoogte en alvast veel plezier toegewenst!
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja dat klopt. Dat gaat er allemaal nog uit. Maar een goede tip van de binnenkant van de deuren er uit slijpen. Daar hadden we nog niet aan gedacht. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Binnenkant motorkap, paar mooie grote gaten in de bodem maken, originele tank eronder uit en een kreidler ding monteren, tectyl verwijderen bla bla bla
![]() Paar mensen die ik ken doen aan autocross, je komt de meeste gekke dingen tegen maar het werkt vaak wel. In Leusden hebben we met Koninginnendag ook een autocross met diverse klasses. Er zit hier nog iemand op het forum die doet aan autocross, die rijd met een D-Kadett
|
||||
|
||||
![]() Deze ga ik spotten @ vollepolle
![]() Veel succes ermee Steven ![]() |
|
|||
|
|||
![]() 1 september foute cross naast me huis in oldebroek
helemaal geweldig ik zit natuurlijk in de organisatie deze vloeit voort uit de vorig jaar illegaal gehouden cross lache
|
||||
|
||||
![]() Radiateur verplaatsen naar het interieur.
Wangen uit een paar oude banden snijden en naast de bestaande banden op de velgen wringen.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wordt gedaan. Quote:
Hmm, en dat werkt goed? Waarschijnlijk mag dat niet bij de cross. Aangezien we ook niet met cross banden of opgesneden banden mogen rijden helaas ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
haha is goed. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tuurlijk mag dat, is alleen ter voorkoming dat je banden niet lek raken als tegen uitstekend plaatwerk rijd van iemand coureur. wat wel en niet mag zal vast wel in een regelement staan!?
|
|||
|
|||
![]() purschuim in je deuren spuiten, dan deukt het niet zo maximaal naar binnen zodat je zelf niet meer goed op je stoel kan zitten (net als bij mij
![]() ![]() nog een tip: veel gas geven! en vergeten hoe je normaal op straat rijd ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is een goede tip! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik zal er zijn met volle polle, wil wel eens zien hoe de polo gaat vlammen...
Succes met het project ________________ MK1 VW haaksbergen |
|
||||
|
||||
![]() 2e Paasdag is er een autocross in Stoutenburg/Nijkerk, kooi moet daar wel degelijk zijn maar hoeft niet KNAF goed gekeurd te zijn.
|
|||
|
|||
![]() Nog een paar kleine vorderingen aan de Polo gedaan.
Auto nog wat kaler gemaakt. Ruiten ed eruit. ![]() Radiator en andere overtollige dingen verwijderd. Binnenkort naar de sloop en op zoek naar een mooie grote radiator. Vorig jaar is gebleken dat de meeste auto's kapot liepen tijdens de anderhalfuur durende race wegens koelingsproblemen. De radiator wordt achterin gemaakt. ![]() Ten slotte nog een paar leuke accessoires voor op de Polo. ![]() ![]() Nu nog op zoek naar een sirene die mooi hard gaat. ![]()
|
|||
|
|||
![]() termostaat er uit halen en een waterpomp van een g40 er in
en radiatuer met dubelefin |
|
|||
|
|||
![]() er schoot me nog iets te binnen net. de fan van de radiateur zo aansluiten (met een knop of iets dergelijks) dat hij constant draait en niet alleen wanneer dat ie warm is want je hebt natuurlijk een stuk minder rijwind.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Gister nog even met de Polo bezig geweest.
Ik had nog een setje veren liggen van een Golf 3 GT. Dus die wilde ik er achter op zetten. Helaas paste het niet ![]() Toen voor losgehaald. Het bleek dat er al een winding was afgebroken van de veer van de Polo. Op het eerste oog paste de voor veren wel van de Golf 3 op de Polo. Binnenkort maar mee verder gaan. Het doel daar mee is dat we hopen dat de Polo iets strakker op de baan komt te liggen. Maar wel dat de Polo even hoog staat als die nou staat. Nieuwe foto's komen er aan. ![]()
|
||||
|
||||
![]() en de kat gaat er ook wel onder vandaan denk ik?
Jens
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zekers. Ook wel een leuk feitje. Gister alle overtollige rotzooi wat uit de auto is gekomen naar de stort gebracht. Kwam uit op 160 kilo. ![]()