Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 16-03-2007, 12:59
nanneborn's Avatar
nanneborn nanneborn is offline
VW Fanatic

Default Olie sensor?

Hallo,

Ik heb een golfje 1, maar nu is de olie sensor gaan knipperen. Er zit genoeg olie in wat kan dit zijn ? ik dacht misschien de olie sensor?

Gr Nanne
Reply With Quote
Old 16-03-2007, 14:04
Sjoes 85
Guest

Dat lampje gaat normaal alleen branden als er bijna GEEN olie meer in zit, dus overtuig jezelf er alsjeblieft van dat er echt genoeg olie in zit!

Indien dit werkelijk zo is, kan het zijn dat er een los contact in je bekabeling zit. Volgens mij is het zo dat de sensor namelijk permanent een signaal doorgeeft aan het dashboard (signaal betekent dan "genoeg olie"). Als hij geen signaal meer geeft, gaat het lampje branden.
Dus wat dat betreft, zou het kunnen dat of de sensor, of de bekabeling slecht is.
Maar pas op, dit is slechts een beredenering van mij, ik weet niet zeker of het klopt.

Ik hoop dat iemand anders het kan bevestigen of in ieder geval het juiste kan mededelen.

Succes!
Reply With Quote
Old 16-03-2007, 16:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Rem olie???
Kan zijn dat er bovenop iets tegen aankomt?
Reply With Quote
Old 16-03-2007, 18:33
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Ik heb een golfje 1, maar nu is de olie sensor gaan knipperen. Er zit genoeg olie in wat kan dit zijn ? ik dacht misschien de olie sensor?

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Dat lampje gaat normaal alleen branden als er bijna GEEN olie meer in zit, dus overtuig jezelf er alsjeblieft van dat er echt genoeg olie in zit!

Het heeft ook te maken met oliedruk, bij te lage oliedruk heb je zelfs met de olie aan de max. stand problemen, evt. ook oliepomp laten controleren! Maar het kan ook zijn dat idd de bekabeling slecht is, ik heb dat al eens gehad bij een Golf II.

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
Old 16-03-2007, 18:35
nanneborn's Avatar
nanneborn nanneborn is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85

Indien dit werkelijk zo is, kan het zijn dat er een los contact in je bekabeling zit. Volgens mij is het zo dat de sensor namelijk permanent een signaal doorgeeft aan het dashboard (signaal betekent dan "genoeg olie"). Als hij geen signaal meer geeft, gaat het lampje branden.
Dus wat dat betreft, zou het kunnen dat of de sensor, of de bekabeling slecht is.
Maar pas op, dit is slechts een beredenering van mij, ik weet niet zeker of het klopt.

Ik hoop dat iemand anders het kan bevestigen of in ieder geval het juiste kan mededelen.

Succes!

Zal nog eens kijken maar volgens de pijl stok stond hij op maximaal. Zal ook nog even naar de bekabeling kijken. Misschien een stomme vraag maar de olie sensor zit rechts boven op de cilinderkop of niet?

Gr Nanne
Reply With Quote
Old 17-03-2007, 09:53
Sjoes 85
Guest

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Zal nog eens kijken maar volgens de pijl stok stond hij op maximaal. Zal ook nog even naar de bekabeling kijken. Misschien een stomme vraag maar de olie sensor zit rechts boven op de cilinderkop of niet?

Gr Nanne

Yep.
En als je m wilt vervangen kost ie maar liefst iets van €5,- (heb ik ervoor betaald).
Reply With Quote
Reply

Posting Rules