#1
|
||||
|
||||
Quattrodado @ MR zip gone wild
Quattrodado en ik hadden wat onderdeeltjes nodig om onze audi's tot leven te houden.
Toen kwam Quattrodado deze "sloper" tegen. Zie hieronder het resultaat van 8 uur werken! Before: Don't look at me with those puppy eyes!! after: Passengers side view Whats missing?
__________________
|
#2
|
|||
|
|||
alles
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info" |
#3
|
||||
|
||||
Als ik ding zo op de 1e foto bekijk was er nog wel wat van te maken !
Wat je er nu mee gedaan hebt wel een beetje jammer.. |
#4
|
||||
|
||||
Onderdelen zijn wel voor een goed doel, al het plaatwerk(deuren, motorklep, kofferbakdeksel) is voor een Quattro, rest van de onderdelen zijn bewaard.
de A stijlen die er voor afgezaagd zijn zijn ook ten behoeven van de Quattro. Het was een 1600 cc 4 bak in motorisch slechte staat. al met al valt het wel mee.
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
Vind het persoonlijk knap zonde om me maar eens voorzichtig uit te drukken... voor donor zijn er wel andere exemplaren te vinden..
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Als je een goede voor weinig geld kunt krijgen, pak je die toch gewoon en ga je niet denken, hmm hij is nog te goed voor als donor te dienen... Zoek jij dan verder naar een slechte (misschien wel duurdere) en maak je jezelf t alleen maar moeilijker???? Voor mijn audi is ook een compleet perfecte derby 1 gesloopt, misschien wel zonde, maar wel perfect voor onderdelen, en 3 andere auto's hebben r weer plezier van.. Martelaar effect
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Wie wil er donor onderdelen die van slechte kwaliteit zijn ???
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Precies... Doorgerrote onderdelen van een slecht exemplaar kan je toch niet gebruiken om jouw slechte exemplaar op te knappen... Of zie ik dat verkeerd?
__________________
VW GOLF III Variant 1.9 TDI |
#9
|
||||
|
||||
Tussen deze en eén die al 20 jaar onder de grond heeft gelegen zit ook weer een wereld van verschil natuurlijk.
Maar deze types worden zo langzamerhand ook steeds schaarser en dit lijkt op de foto's nog wel een hele mooie.. Maar Berserker z'n reply zit ook wel wat in natuurlijk: eén geofferd, twee gered. Can't save 'em all!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#10
|
|||
|
|||
So, dan zal de grote boze sloopman ook even wat zeggen
Eerst even over de ' mooie' audi: De meesten van jullie sleutelen zelf aan je auto. De meesten hebben al meer dan 5 auto's gehad. De meesten zouden dus zoveel kennis moeten hebben, om te weten, dat een mooie auto niet een goede moet zijn. Bij oude wagens zelfs integendeel. (groeten markplaats.nl) Dit is zo een exemplaar. Gekocht van een oude man, die hem niet meer door de APK kon brengen. Waarom? Het ophaningspunt van de starre achteras is doorgerot en als je reed, rammelde de achteras zo achter je aan. Goede auto, he Dit ophaningspunt is nagenoeg onherstelbaar. Ten eerste moet je op de richtbank, ten tweede moet je kunnen lassen als een kampioen en ten derde mag je het niet eens zelf doen ivm. de APK/Verzekering. Dus maar naar een schadebedrijf en 1500 Euro neertellen... De motor lekte olie, startte slechte en liep 1 op 10 en dat na 230.000 km. Dit is natuurlijk niet normaal voor een motor uit de VAG 827 serie (4cilinder 1.6). Normaal gaan deze motoren 500.000 tot 1.000.000 km's mee als je hem goed onderhoudt. Nadat ik van die oude meneer te horen kreeg, dat hij nooit naar de garage ging maar het 'onderhoudt' zelf pleegde en toch even moest kijken naar de hendel voordat hij de motorkap voor me open deed....dacht ik, ja ja...onderhoud. Die opa was de 2e eigenaar, en hij vertelde dat de 1e eigenaar monteur bij een of ander rallye team zou geweest zijn. Een blik naar de gaten in de kofferbak voor versterker, subwoofer e.d. zei alles.... Goede auto, he Al in al, deze auto was alleen mooi. En dat is ook alles. Hiermee kan ik het leven van mijn roestige Audi 90 Quattro '85 redden en ik vind dat daar niks mis mee is. En net wat sommige van jullie al zeiden. Je kan niet alles houden. Als ik dat had gedaan zou ik nu zo'n 40 audi's hebben staan. Waarvoor ik dan een boerderij van 500K Euro nodig had, om de autos neer te kunnen zetten. Wie een keertje mee wilt rijden in de 90 Quattro als die klaar is, laat maar weten. Omgeving noord-brabant Gr. QuattroDado |
#11
|
||||
|
||||
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#12
|
||||
|
||||
Post eerst maar eens foto'ds van die 90 quattro...
Superwagens zijn dat... Vertel je meteen maar wat er zo speciaal aan een 90 is....
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
ok... de fotos komen als die enigzins klaar is, want nu...nouja...mooi is anders... Wat is er speciaal aan een 90 quattro... 2.2 5 cilinders, 136PK en 186Nm koppel permanente vierwielaandrijving voorwielen t.o.v. achterwielen blokeerbaar dmv. schakelaar achterwielen t.o.v. elkaar blokeerbaar dmv. schakelaar (voor onverharde wegen, sneeuw, ijs, modder, etc...) genoeg? en natuurlijk, zoals jullie golf'jes een youngtimer met stijl |
#14
|
||||
|
||||
Deze von ik op duitse site...................blijven mooie wagens
|