Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-08-2007, 20:50
EditionBlue G60's Avatar
EditionBlue G60 EditionBlue G60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 100
Send a message via MSN to EditionBlue G60
Default MK1 G60,welke brandstofpomp???

Hallo
ik heb een golf 1 g60 gebouwd (basis was een cabrio met een 2h 1800 injectie motor,bj:91).
en nu rijd/loopt dit al een tijdje zonder probleem,nu doet zich echter het volgende voor: na een tijdje (30 min) rijden als de motor goed op bedrijfstemperatuur is,dan wil de motor wat inhouden als je pittig doortrekt en dan opschakelt naar de volgende versnelling.net of ie dan even smoort en dan ook eingelijk wel direct weer oke is.dus na schakelen even een dipje en dan is ie er ook wel weer.kan dit komen door een eventuele te lage brandstofdruk????
ik heb het brandstofsystheem van de cabrio nog net als toen er nog een 2h motor in zat,kan het zijn dat er mischien een andere pomp onder moet???
wat is de minimale brandstofdruk die een g60 motor moet hebben om goed te functioneren.
het betreft hier een frisse(onlangs deels gereficeerd) 1h g60 motor met onlangs gereficeerde G-lader(orginele poeli en 0,8 bar druk),een jetex 4 in 1 spruitstuk,geen kat en daarna corrado tussen demper en corrado einddemper.
een oginele luchtfilterbak.
ik heb het idee dat deze storing er eerst niet in zat en nu pas na 3 a 4000 km rijden is ontstaan.
wie o wie helpt me op weg.
vriendelijke groet Hendrik
Reply With Quote
  #2  
Old 09-08-2007, 05:01
petje31 petje31 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 294
Default

Ik heb zelf ook een G-60 cabrio, ik heb van de vorige eigenaar begrepen dat een G-60 twee pompen heeft. Zeg maar 1 die het wegpompt van de tank en 1 die het voorin haalt en brengt naar je injectie. Of dit werkelijk zo is weet ik niet maar bij mij zit er maar 1 in waardoor hij als hij koud is ook minder goed start zei hij. Misschien zit er bij jou ook maar 1 pomp in en is dat misschien het probleem want het klinkt wel bekend voor, bij mij is het ook zo. Het is net of hij iets te laat reageert als je geschakeld hebt.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, mocht ik er over die twee pompen helemaal naast zitten dan lieg ik in commissie.

Groet Patrick
Reply With Quote
  #3  
Old 09-08-2007, 17:28
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Ik gebruik nog de oude GTI pomp die erin zit.
Dat is 1 pomp.
De Corrado is er in 2 uitvoeringen, met en zonder opvoerpomp in de tank.
Dus beide kan.

Minimale druk 3bar voor de injectorenrail.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #4  
Old 10-08-2007, 00:11
AD racing AD racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2004
Posts: 178
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Ik gebruik nog de oude GTI pomp die erin zit.
Dat is 1 pomp.
De Corrado is er in 2 uitvoeringen, met en zonder opvoerpomp in de tank.
Dus beide kan.

Minimale druk 3bar voor de injectorenrail.



ik zit ook nog met de gewone golf 1 gti pomp... Geen enkele probleem
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum