Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 20-08-2007, 11:59
Bouk Lentjes Bouk Lentjes is offline
Forum Newbee

Default VW corrado g60

Heb een probleem met het lopen van de auto, was benieuwd of iemand een oplossing heeft.

De auto stottert af en toe ook stationair loopt hij niet goed. behalve als je dan het gas vol intrapt stottert hij niet maar bij constante snelheid dan weer wel??? En het gekke is dit kan ook zomaar helemaal weg zijn en dan loopt hij perfect voor een tijd of dat nou kort of lang duurt. Maar ineens begint hij dan weer.

Sommige hadden het over de stappenmotor, lucht toevoer, heb deze al gecontroleerd en schoongemaakt, maar blijft hetzelfde.

Hoop dat iemand hier meer kaas van heeft gegeten dan ik.

groeten uit wijchen
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 12:31
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Lexo

Lambda sonde, ik had precies de zelfde kwalen bij mijn polo toendertijd, onder deellast stotteren en enorm zuipen, volgas nix aan de hand. En die klachten waren ook niet constant aanwezig.

||Corrado G60||
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 15:11
Bouk Lentjes Bouk Lentjes is offline
Forum Newbee

ah ok. Zal deze eens doorlaten meten. Hoop dat hiermee het probleem verholpen is, hou je op de hoogte.

In ieder geval bedankt.
Reply With Quote
Old 20-08-2007, 15:57
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru

Send a message via MSN to Lexo

Nou kijk je niet blind op doormeten, mijn polo liep de ene dag netjes, de andere dag beroerd dus tijdens het meten kan ie net z'n "goede dag" hebben zeg maar. Als je meet, doe dat dan als ie beroerd loopt (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet er alles van)

(ps, zie dat je uit wijchen komt, hoe ziet je C eruit? Ik rijd iedere dag door wijchen (woon in beuningen werk in wijchen))

||Corrado G60||
Reply With Quote
Old 20-11-2009, 00:18
Peter van Oss Peter van Oss is offline
Forum Newbee

Default He Bouk!!!

Ik denk dat het de alternator is (waar de bouchie cabels aan vast sluiten) je moet ook ff alle bouchies nakijken het kan zijn dat een van de kabel jassen gestript is en dan vuurt die cylinder niet. De fonk slaat dan over aan de buiten kant van de motor en daardoor stottert je motor. Als dat het niet is dan is waarscheinlijk de lucht toevoer censor smeerig of kapot.

Laat ff weten of dat het gelukt is,

Groeten

Peter (US)

Quote:
Originally Posted by Bouk Lentjes
Heb een probleem met het lopen van de auto, was benieuwd of iemand een oplossing heeft.

De auto stottert af en toe ook stationair loopt hij niet goed. behalve als je dan het gas vol intrapt stottert hij niet maar bij constante snelheid dan weer wel??? En het gekke is dit kan ook zomaar helemaal weg zijn en dan loopt hij perfect voor een tijd of dat nou kort of lang duurt. Maar ineens begint hij dan weer.

Sommige hadden het over de stappenmotor, lucht toevoer, heb deze al gecontroleerd en schoongemaakt, maar blijft hetzelfde.

Hoop dat iemand hier meer kaas van heeft gegeten dan ik.

groeten uit wijchen
Reply With Quote
Old 20-11-2009, 00:41
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

Quote:
Originally Posted by Peter van Oss
Ik denk dat het de alternator is (waar de bouchie cabels aan vast sluiten) je moet ook ff alle bouchies nakijken het kan zijn dat een van de kabel jassen gestript is en dan vuurt die cylinder niet. De fonk slaat dan over aan de buiten kant van de motor en daardoor stottert je motor. Als dat het niet is dan is waarscheinlijk de lucht toevoer censor smeerig of kapot.

Laat ff weten of dat het gelukt is,

Groeten

Peter (US)

ook velkom
Old 20-11-2009, 09:32
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored

@de Pul:

Maar even ontopic... Vervang ook even jouw vacuumslangetje op jouw inlaatspruitstuk. Mijn G60 liep destijds ook bagger en dat kwam door dat slangetje

Posting Rules