Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-08-2007, 22:17
skitzo skitzo is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 560
Default welke nokkenas in g60

even een vraagje aan de echte g60 kenners hier
ik heb dus een golf g60(grote intercooler)
met een max bewerkte lader grijze injectoren en spaghetti
en een 68MM pully op de lader.

er zit nu een 268 graden nokkenas van schrik in
en m'n cilinderkop is nog onbewerkt.

nu kan ik m'n nokkenas ruilen voor een 280 graden nokkenas
is dit wijsheid of zal ik dan voor een echt goed resultaat ook m'n kop moeten bewerken?

of kan ik er dan beter weer een a-symetrische nokkenas inleggen?

wie het weet mag het zeggen
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 24-08-2007, 09:09
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

op zich is een 280 graden as niet verkeerd, hetzij dat er dan wel veel spoeling optreedt, overlap. dus dan "spoel" je eigenlijk brandstofmengsel (en laaddruk) door de in- en uitlaatkleppen de uitlaat in.

Zo als je de motor boven beschrijft zonder kopbewerking zou ik voor de assymetrische van Schrick 268/276 gaan.

Mocht je nog een (extreme) kopbewerking willen toevoegen, dan kun je zelfs voor nog extremere nokkenassen assymetrisch (www.ls-cartec.de) kiezen. Dan wel met grotere injectoren, kleinere pulley en zeer zeker een chip-op-maat.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-09-2007, 19:14
skitzo skitzo is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 560
Default

wat is wijsheid met deze set-up??
268 graden houden of voor de 280 gaan?
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 01-10-2007, 16:16
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Een nokkenas in een onbewerkte kop is zoiets als een formule 1 motor in een olietanker plaatsen.
Schiet niet echt op.
Vermogenswinst is hooguit 10pk en 15nm.
Merk je niet veel van.

Probleem is de flow van de G60 kop, die na 4500rpm gewoon weg is.
Dan begint het feest pas nokkenassen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #5  
Old 01-10-2007, 20:35
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

Quote:
Originally Posted by skitzo
even een vraagje aan de echte g60 kenners hier
ik heb dus een golf g60(grote intercooler)
met een max bewerkte lader grijze injectoren en spaghetti
en een 68MM pully op de lader.

er zit nu een 268 graden nokkenas van schrik in
en m'n cilinderkop is nog onbewerkt.

nu kan ik m'n nokkenas ruilen voor een 280 graden nokkenas
is dit wijsheid of zal ik dan voor een echt goed resultaat ook m'n kop moeten bewerken?

of kan ik er dan beter weer een a-symetrische nokkenas inleggen?

wie het weet mag het zeggen


EDIT minder slimmer opmerking verwijderd
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 01-10-2007, 22:38
skitzo skitzo is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 560
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
EDIT minder slimmer opmerking verwijderd



stuur em is via pb dan
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum