![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() even een vraagje aan de echte g60 kenners hier
ik heb dus een golf g60(grote intercooler) met een max bewerkte lader grijze injectoren en spaghetti en een 68MM pully op de lader. er zit nu een 268 graden nokkenas van schrik in en m'n cilinderkop is nog onbewerkt. nu kan ik m'n nokkenas ruilen voor een 280 graden nokkenas is dit wijsheid of zal ik dan voor een echt goed resultaat ook m'n kop moeten bewerken? of kan ik er dan beter weer een a-symetrische nokkenas inleggen? wie het weet mag het zeggen ![]()
__________________
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() op zich is een 280 graden as niet verkeerd, hetzij dat er dan wel veel spoeling optreedt, overlap. dus dan "spoel" je eigenlijk brandstofmengsel (en laaddruk) door de in- en uitlaatkleppen de uitlaat in.
Zo als je de motor boven beschrijft zonder kopbewerking zou ik voor de assymetrische van Schrick 268/276 gaan. Mocht je nog een (extreme) kopbewerking willen toevoegen, dan kun je zelfs voor nog extremere nokkenassen assymetrisch (www.ls-cartec.de) kiezen. Dan wel met grotere injectoren, kleinere pulley en zeer zeker een chip-op-maat.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#3
|
|||
|
|||
![]() wat is wijsheid met deze set-up??
268 graden houden of voor de 280 gaan?
__________________
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Een nokkenas in een onbewerkte kop is zoiets als een formule 1 motor in een olietanker plaatsen.
Schiet niet echt op. Vermogenswinst is hooguit 10pk en 15nm. Merk je niet veel van. Probleem is de flow van de G60 kop, die na 4500rpm gewoon weg is. Dan begint het feest pas nokkenassen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
EDIT minder slimmer opmerking verwijderd ![]()
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
stuur em is via pb dan ![]()
__________________
![]() |