![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Na, ik heb 1week al rij plezier met mn golf.
En geniet er met volle teuge van ![]() alleen nu een probleem de vorige eigenaar zei tegen mij kwa benzine: Je moet gelode benzine tanken, anders gaat het niet goed. Alleen gelode benzine wordt niet meer verkocht ![]() Kan ik nu niet gewoon Ongelood 98 erin doen? of is er een andere mogelijkheid? bvd Last edited by DfS-Golf : 12-09-2007 at 19:57. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Nou, met iedere golf (golf 1 natuurlijk ook al) kan je gewoon ongelood (95 en 98)tanken...
Bij de meeste Kevers e.d. moet je loodvervanger toevoegen om de kleppen enzo een beetje heel te houden, dat spul is dan ook bij vrijwel iedere benzinepomp te koop... |
#3
|
||||
|
||||
![]() oke dat scheelt
![]() ik heb nog een probleem. als ik mn auto strart en de motor is koud. valt hij uit, of heeft hij de neiging om uit te vallen. hij blijft dan niet mooi stationair lopen... maar als hij warm is loopt ie nog niet mooi stationair, maar uitvallen doet hij niet meer. wat kan dit zijn? - bougies - bougies kabels - Bonbine - Dynamo of totaal wat anders? bvd |
#4
|
||||
|
||||
![]() Auto-choke?? Handleiding lezen
![]() Zoek even uit wat voor type motor je hebt: scheelt bij de diagnose.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Bij vw-motoren vanaf 1968 hoef je al een loodhoudende benzine of loodvervanger meer gebruiken...
Een katalysator kan er zelfs door beschadigd raken!! |
#6
|
||||
|
||||
![]() @ marcki: leg je zin eens uit.... ik snap je niet :$
@ Sjampoo: Het gaat om een Golf II 1.8 GTI 16V KR uit 1987 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Heb ik ook en ik tank SUPER 98
Staat in het tankklepje Tank gewoon 98 en doe er loodvervanger door Of niet te gek rijden ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
of bedoelde je de katalysator? Die raakt verstopt door de lood(vervangende) deeltjes en dus je hele uitlaat dicht. Je begrijpt dat dit zeer slecht voor je motor is (als jij een kat onder de auto hebt ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Hij bedoeld vast geen ipv een
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ah, die typfout had ik nog niet gezien ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan heb je geen auto-choke,. maar d'r zijn d'r hier vast wel bij die weten waar je slechte start verhaal dan wel vandaan kan komen: Ik heb wel eens iets opgevangen over een koude-start regeling op die KR/PL blokjes..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() klopt, K-Jetronic heeft een 5e injector in het inlaatspruitstuk hiervoor. Haal die er es uit en kijk of die werkt bij koude start.
Maar als hij warm ook niet lekker stationair loopt kan het ook ergens anders aan liggen.. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Zijn veel dingen waar het kan liggen bij een 16V, zijn hier best gevoelig voor.
- STK kan vies zijn - gasklep vies - vacuümlek - microswitch op gasklep kapot/niet geschakeld (mits kr die heeft?) - lekkage langs stationairschroef - ontsteking staat verkeerd - verdeler vuil/versleten - brandstoffilter verstopt
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#14
|
||||
|
||||
![]() @ marcski: ik zal dat morgen ff na kijken. warm loopt ie niet perfect stationair, dus dat is ff de stationair schroef bijdraaien.
ik heb vandaag mn bonbine schoongemaakt, en hij liep meteen een stukje beter... dus morgen ook ff mn bougies eruit halen en kijke hoe die zijn, zijn ze slecht. gelijk vervangen ![]() |