Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-09-2007, 01:56
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default Garrett T3 op G60

Onlangs heb ik een Garrett T3 met spruitstuk gekocht om op een G60 te bouwen met als doel ongeveer 200pk. Het is niet bedoeling een hightech blok te bouwen voor maximaal vermogen maar gewoon ter vervanging van de G-lader en om wat te puzzelen e.d.

Nu heb ik op Ebay in Duitsland een Garrett gekocht die goed zou moeten zijn voor 280pk. Hierbij zit een uitlaatspruitstuk van een Audi S2 die geheel aangepast is voor een G60. Zo ver ik het kan beoordelen aan de speling die de as heeft is de turbo versleten en ik ben van plan de set weer terug te sturen. Maar in geval van worst case scenario ben ik toch een aantal mogelijkheden aan het overwegen voor als het allemaal nogal lastig en vervelend wordt met de verkoper/oplichter

Overwegingen in geval alles spaak loopt met terugsturen:

1.) Laten reviseren
2.) Zelf reviseren
3.) Nieuwe turbo kopen met T3 flens
4.) De hele zooi wegflikkeren en eenTDI spruitstuk met een K03 aanschaffen.
5.) Iets anders....(nee ik begin niet aan een compressor.. )

Op wat voor bedrag moet je bij revisie rekenen en is het de moeite of kun je dan beter voor een nieuwe turbo gaan? C&E turbochargers rekent tussen de 240,- en de 600,- ex.btw en dat verschil wat er tussen zit is dusdanig ruim dat je er eigenlijk niks mee kan Heeft iemand verder ervaring met C&E of misschien advies omtrent een goede specialist?

Zelf reviseren is een optie aangezien er zat revisie setjes te verkrijgen zijn. Ik ben best handig maar ook realiseer ik me dat turbo's vanzelfsprekend een specialistisch iets is Op zich ziet het er vrij eenvoudig uit maar ik kom ook dingen tegen als het lagerhuis wat zeer nauwkeurig uitgeklokt dient te worden. Iemand ervaring met Garrett turbo's en het reviseren ervan??

Wat kost een nieuwe fatsoenlijke turbo met T3 flens? Echt low budget hoeft het niet maar het moet qua kosten niet in de buurt komen van een 20VT inbouw. Welke merken zijn goed en waar moet je absoluut niet aan beginnen? Wat zijn interessante adressen??

200pk kun je best met een K03-tje bereiken. Het schijnt dat een TDI spruitstuk hiervoor gebruikt kan worden maar ik heb nog nooit iets concreets gezien dat iemand het ook daadwerkelijk heeft gebruikt. Past dit of past dit niet

Alle info is welkom
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #2  
Old 23-09-2007, 09:23
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default

Een T3 lijkt me VEEL te groot voor een 1.8 benzine... Waarom zou je op zoiets beginnen als iedereen een kleine turbo gebruikt voor zoiets?
k03's en dergelijke vind je met hopen. Heb er trouwens nog eentje liggen met spruitstuk.

Verder hangen je pk's echt niet zomaar af van je turbo hoor. Turboverkopers schreeuwen nogal graag pk's maar je blok is veel belangrijker. Die T3 is trouwens net zo goed geschikt voor 280pk.
__________________
'88 Caddy 1.9TD
Reply With Quote
  #3  
Old 23-09-2007, 11:28
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,448
Default

T3 op zich zegt niks, heb je fotos van de turbo of meer gegevens? iig kan je niet bij voorbaat zeggen dat hij te groot is. Reviseren is zonde van je geld voor een 600 dollar koop je een nieuwe.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #4  
Old 23-09-2007, 11:52
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default

Quote:
Originally Posted by raf_construct
Een T3 lijkt me VEEL te groot voor een 1.8 benzine... Waarom zou je op zoiets beginnen als iedereen een kleine turbo gebruikt voor zoiets?
k03's en dergelijke vind je met hopen. Heb er trouwens nog eentje liggen met spruitstuk.

Verder hangen je pk's echt niet zomaar af van je turbo hoor. Turboverkopers schreeuwen nogal graag pk's maar je blok is veel belangrijker. Die T3 is trouwens net zo goed geschikt voor 280pk.


T3 is alleen de flens bevestiging en is verder verkrijgbaar in verschillende maten. Wat voor spruitstuk heb je bij de K03? Passend op een G60? Dan mag je me wel even een prijs PM-en

Quote:
Originally Posted by MelG60
T3 op zich zegt niks, heb je fotos van de turbo of meer gegevens? iig kan je niet bij voorbaat zeggen dat hij te groot is. Reviseren is zonde van je geld voor een 600 dollar koop je een nieuwe.


Gegevens die ik er zo op vind:

"Koude gedeelte"
A/R 42
M27

"Warme gedeelte"
M? 48
verder iets met 93 wat me niet zou verbazen als de het productie jaar is..

Is zelf reviseren een optie bij zo'n ding??
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #5  
Old 23-09-2007, 12:00
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,448
Default

Dat is een kleintje, als de wielen nog goed zijn kan je hem makkelijk zelf reviseren. Setje kost 100 euro ofzo.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #6  
Old 23-09-2007, 20:22
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Dat is een kleintje, als de wielen nog goed zijn kan je hem makkelijk zelf reviseren. Setje kost 100 euro ofzo.


Dat brengt weer licht in de duisternis
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #7  
Old 26-09-2007, 08:56
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default

Een T28 is die geschikt om op het G60 blok te plaatsen? Is deze qua grootte te vergelijken met een GT28RS bijvoorbeeld?
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum