Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-09-2007, 11:48
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default Oliepomp met hogere opbrengst ?

Voor mijn "low budget" 16vG60 project heb ik van verschillende mensen het advies gekregen om een oliepomp met een hogere opbrengst te gebruiken. Nu ben ik aan het zoeken en rondbellen geweest maar er is niemand die mij iets meer duidelijkheid kan geven.

Van een bepaald model Audi 80 zou er een pomp zijn die meer opbrengst heeft en ook in het KR onderblok past.

Of aanpassen van de originele pomp, maar hoe

Wie o wie weet hier iets meer van.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #2  
Old 27-09-2007, 12:02
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Hiervoor zou ik een pomp van een ABF 16v nemen. Deze is namelijk voorzien van 36mm pompwielen ipv 30-33mm. de KR/PL hebben die 36mm niet.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-09-2007, 13:27
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Zei ik toch Ron, Rene weet het waarschijnlijk wel
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #4  
Old 27-09-2007, 14:04
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Zei ik toch Ron, Rene weet het waarschijnlijk wel



Da's het mooie van jou, jij weet altijd wel iemand die het wel weet

Thanks René voor de info
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #5  
Old 29-09-2007, 17:49
ronnie ronnie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 159
Talking

abf dat is het gewoon!! gr je naam genoot
Reply With Quote
  #6  
Old 03-10-2007, 20:12
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Lijkt me onzin een grotere opbrengst, je kan evt. de plunjer van een gewone pomp modificeren, ik kan je verzekeren dat deze met het drukregelventiel (wat vast zit door vieze olie bijvoorbeeld) open 10 bar leveren@stationair waardoor je hydraulsche klepstoters zo hoog worden dat je kleppen niet meer sluiten=geen compressie is motor wil niet lopen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #7  
Old 03-10-2007, 21:06
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Lijkt me onzin een grotere opbrengst, je kan evt. de plunjer van een gewone pomp modificeren, ik kan je verzekeren dat deze met het drukregelventiel (wat vast zit door vieze olie bijvoorbeeld) open 10 bar leveren@stationair waardoor je hydraulsche klepstoters zo hoog worden dat je kleppen niet meer sluiten=geen compressie is motor wil niet lopen.


Waarom heeft een 8v G60 dan een oliepomp met 36mm wormwielen ( of hoe ze ook heten) en een gewone 8v dan 30 of 33mm? Lijkt me niet dat ze dit zonder reden doen....
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-10-2007, 21:21
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
Waarom heeft een 8v G60 dan een oliepomp met 36mm wormwielen ( of hoe ze ook heten) en een gewone 8v dan 30 of 33mm? Lijkt me niet dat ze dit zonder reden doen....


Omdat die pompen bij gelijke druk een hogere opbrengst hebben
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #9  
Old 03-10-2007, 21:33
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Een hogere oliedruk is niet altijd beter!
Je keerringen in de Glader vinden het b.v niet erg leuk.

Zorg liever voor een goede constante als het gaat om warmte van de olie.
/water.
Houdt je motor heel.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #10  
Old 04-10-2007, 10:59
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Die hogere druk was ook niet de vraag.

De PG / ABF / 9a hebben dus die 36mm worm/tandwielen en de KR/PL 32mm.

Zou dit in het geval van de PG zijn omdat ook de G-lader moet worden voorzien van olie ? En de andere (ABF/9A) 2 liter motoren zijn ?
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #11  
Old 09-05-2013, 18:08
bjorn77 bjorn77 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 63
Default

hey

ik heb een vraag ik heb een abf motor die ik ga opbouwen voor autocross.
nu zou ik een oliepomp van een tdi blok willen steken omdat deze meer zou opbrengen weet er iemand welk wormwiel in deze zit 36mm of meer .
en nogal vrij bekende tuner in nl steekt deze bij klanten .
als er iemand hier meer over weet hoor ik her graag .
Reply With Quote
  #12  
Old 09-05-2013, 19:12
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Denk dat ie een TDI pomp steek omdat deze bij lagere toeren al dezelfde opbrengst levert als een 16V pomp op toeren, let echter wel op dat je drukregeling dit aan kan, als de bypass het niet meer af kan voeren en je druk maar op blijft lopen...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum