![]() |
|
||||
|
||||
![]() Voor mijn "low budget" 16vG60 project heb ik van verschillende mensen het advies gekregen om een oliepomp met een hogere opbrengst te gebruiken. Nu ben ik aan het zoeken en rondbellen geweest maar er is niemand die mij iets meer duidelijkheid kan geven.
Van een bepaald model Audi 80 zou er een pomp zijn die meer opbrengst heeft en ook in het KR onderblok past. Of aanpassen van de originele pomp, maar hoe ![]() Wie o wie weet hier iets meer van.
|
||||
|
||||
![]() Hiervoor zou ik een pomp van een ABF 16v nemen. Deze is namelijk voorzien van 36mm pompwielen ipv 30-33mm. de KR/PL hebben die 36mm niet.
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
|
||||
|
||||
![]() Zei ik toch Ron, Rene weet het waarschijnlijk wel
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Da's het mooie van jou, jij weet altijd wel iemand die het wel weet ![]() Thanks René voor de info ![]()
|
|||
|
|||
![]() abf dat is het gewoon!! gr je naam genoot
|
|
||||
|
||||
![]() Lijkt me onzin een grotere opbrengst, je kan evt. de plunjer van een gewone pomp modificeren, ik kan je verzekeren dat deze met het drukregelventiel (wat vast zit door vieze olie bijvoorbeeld) open 10 bar leveren@stationair waardoor je hydraulsche klepstoters zo hoog worden dat je kleppen niet meer sluiten=geen compressie is motor wil niet lopen.
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waarom heeft een 8v G60 dan een oliepomp met 36mm wormwielen ( of hoe ze ook heten) en een gewone 8v dan 30 of 33mm? Lijkt me niet dat ze dit zonder reden doen....
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Omdat die pompen bij gelijke druk een hogere opbrengst hebben ![]()
|
||||
|
||||
![]() Een hogere oliedruk is niet altijd beter!
Je keerringen in de Glader vinden het b.v niet erg leuk. Zorg liever voor een goede constante als het gaat om warmte van de olie. /water. Houdt je motor heel.
|
||||
|
||||
![]() Die hogere druk was ook niet de vraag.
![]() De PG / ABF / 9a hebben dus die 36mm worm/tandwielen en de KR/PL 32mm. Zou dit in het geval van de PG zijn omdat ook de G-lader moet worden voorzien van olie ? En de andere (ABF/9A) 2 liter motoren zijn ?
|
|||
|
|||
![]() hey
ik heb een vraag ik heb een abf motor die ik ga opbouwen voor autocross. nu zou ik een oliepomp van een tdi blok willen steken omdat deze meer zou opbrengen weet er iemand welk wormwiel in deze zit 36mm of meer . en nogal vrij bekende tuner in nl steekt deze bij klanten . als er iemand hier meer over weet hoor ik her graag . |
|
||||
|
||||
![]() Denk dat ie een TDI pomp steek omdat deze bij lagere toeren al dezelfde opbrengst levert als een 16V pomp op toeren, let echter wel op dat je drukregeling dit aan kan, als de bypass het niet meer af kan voeren en je druk maar op blijft lopen...
![]()
|