![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo mensen ik wil me even voorstellen, mijn naam is luc fervent toyota rijder.
Ik heb momenteel 1 starlet en 1 corolla, maar ga als het goed is over een maand of 2 de collectie uitbreiden met een golf I. Ik hoop dus her der wat info te vergaren. Zodra ik em heb zal ik wat foto's posten, etc etc ben een totale noob op vw gebied. Groet luc |
|
||||
|
||||
![]() welkom Liftbackluca
al enig idee wat voor golf 1: bouwjaar, type, motor etc Keep us posted |
|
||||
|
||||
![]() kijk is 1 van de toyota fora
![]() ![]() Ik heb 6 jaar veel plezier gehad van een starlet maar nu ik vw rijdt niks anders meer ![]() (alhoewel bmw)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is niet helemaal waar ik KRIJG die golf 1 van een kennis van mijn oom die niet meer rijden mag, tis dat er veel leuks mee uit te spoken is en het geen drol kost maar toyota staat voor mij op een onbetwiste nr1. Ik heb tot nu toe met alle toyo's die ik heb gehad nooit meer kosten gehad dan alleen het onderhoud, en dat valt reuze mee als je de juiste garage weet (ik heb mijn rijbewijs nu 11 jaar waarvan ik 2 maanden een golf II 16V KR heb gehad maar die liefde was snel over) Ik bedoel er verder niks mee maar qua kwaliteit is een toyo toch echt wel beter in mijn ogen.
|
||||
|
||||
![]() Tja een starlet vergelijken met een golf II 16V gaat natuurlijk niet helemaal op.. Dan moet je het eerlijk doen en de starlet naast een polo'tje zetten, dan komt de vergelijking heel anders uit!
Welkom verder!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dus als ik het goed begrijp is een polo minder storingsgevoelig dan een golf? dat kan zijn idd. kan ik niet over mee praten heb nooit een polo gehad.
|
||||
|
||||
![]() maarre heb je er al eens aangedacht dat je misschien gewoon een maandagmorgen auto gehad hebt?
Beetje jammer om je gelijk zo te profileren als je nieuw bent op een forum dat niet over Toyota's gaat! Toch heet ik je welkom, en ik hoop dat je wat moois van de golf 1 kunt maken! |
|
||||
|
||||
![]() Nou ja uhm het was niet mijn bedoeling mij zo te profileren maar er reageerde iemand met :
kijk is 1 van de toyota fora je komt vanzelf tot bezinning voor de betere prijzen en verkrijgbaarheid van spullen Ik heb 6 jaar veel plezier gehad van een starlet maar nu ik vw rijdt niks anders meer. En toen moest ik toch ff in de verdediging schieten voor "mijn"merk Ik heb zelf een toyota club dus ja ligt wat gevoelig allemaal. Wil helemaal geen vw afzeiken hoor dan had ik die 1'er niet aangenomen. thanks voor je reactie in elk geval.
|
||||
|
||||
![]() welkom! ben benieuwd naar de foto's, ook van de toyota's!
enne.. met een gti moet je natuurlijk altijd een beetje geluk hebben, ik rij nu zo'n 3 jaar met een golf 2 KR en op zich zijn het hele degelijke motoren hoor. maar het is natuurlijk altijd een beetje afwachten hoe de vorige eigenaren er voor gezorgt hebben.
|
||||
|
||||
![]() Ik moet zeggen hij liep inderdaad als een hel was mega rap en alles daar heb ik ook alleen maar lof voor.
nah ja hier wat pic's van mijn huidige auto's, golf weet ik niks van staat ook ergens boven in het land. weet niet eens in welke staat het ding is dus jah das ff afwachten voor mij ook ![]() Specs corolla en slet: Corolla: verlaagd 40 mm dmv H&R veren sportstuur 30 cm zwart gespoten knippers (helder is errug lastig te krijgen) 15" lm velgen met 195/45/15 57i kit sierstuk strutbar pookknop ultra white lampen in de koplampen embleemloze en gaatloze grille (achter het logo blijven normaal 2 gaatjes) Specs starlet 55 mm verlaagd dmv koni geel/merwede combi sportstuur bling pook kopsteun veren open luchtfilter witte knippers yaris T-sport velgen Japanse GT Turbo spoiler met 3e remlicht Koukie's (japanse gtt achterlichten) witte voorbumper (waren eerst zwarte) witte achterbumper 57i kit getinte ramen witte knippers komend jaar motorswap naar 4AGE (135 pk) nu 2E-E (75 pk) foto's: ![]() vanachter met wintervelgen ![]() Blokkie 4AFE (105 pk) ![]() starlet: ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nou, een strakke AE86 vind ik ook best het aangluren waard hoor ![]() Heb in een grijs verleden ooit wat rondjes in een 85'tiger Corolla GTSi geknald, en dat ging lekker kan ik me heugen. Voor de onwetenden, zo ziet een AE86 eruit ![]() ![]() en zo rijd en drift het ![]() http://www.youtube.com/watch?v=D5kAV_5oAkg
|
||||
|
||||
![]() kwijl mijn droomauto
![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als ik de verhalen op de fora's lees, dan is een polo2f met een 1.3 motortje (non G-lader) stukker minder storingsgevoeliger dan een golf II 16V ja.. Misschien ligt het er ook aan dat de meeste 16V afgetrapt zijn/worden en er met de polo's wat rustiger wordt gereden ofzo. [edit: als je aankoopadvies vraagt over een golf II gti 8V of 16V dan hoor je meestal: 8V voor de betrouwbaarheid, 16V voor het fun-gahalte, daar haal ik uit dat een 16V niet zo betrouwbaar is]
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() ae86 zijn na preperatie van het onderstel pas leuk...
ach zijn wel meer leuke toyo's hoor
|
||||
|
||||
![]() Mijn eerste auto is een celica geweest 81', en toen zag ik zo'n auto rijden.
![]() En zo'n auto wou ik direct hebben maar kon er toen bijna geen vinden, dus toen kwam er een Golf 2 gti in beeld en die heb ik toen maar gekocht. René (Tiefleger) Oja, welkom hier. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() mijn oude toyo snif mis 'm nog heel veel plezier mee gehad maar ja... Hij moest wijken
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() JOH jij bent ferry van de starletclub, leuk man.
had ik zo nooit geraden.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik durf er niks van te zeggen, de auto staat ergens in het noorden in een garage, ik ken die hele kerel niet eens maar tis een goede vriend van mijn oom. Ik hoop dat 't wat is.
|
|||
|
|||
![]() welkom
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |