![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een Jetta 1500 automaat uit '83, die, naar mijn idee, bij een koude start met de automaat in de P stand nogal een hoog stationair toerental draait. Zogauw ik hem in D zet word het lager en loopt de motor rustig, maar zelfs als hij warm is, is er een duidelijk verschil tussen P en D.
In D loopt hij overigens perfect stationair zonder schokken, en hij slaat ook nooit af. Is dit verschil normaal of moet er iets worden afgesteld? Edit: ik tank gewoon Euro 95 met de Jetta, kan het ermee te maken hebben dat de motor dat niet goed aankan ofzo? Misschien een domme vraag maar ben geen autotechnicus ![]() Last edited by Sgt. Peppers : 31-01-2008 at 00:17. |
|
||||
|
||||
![]() mijn mk2 jetta heeft het ook.. volgens mij is het redelijk normaal. mijne loopt ook verder gewoon erg netjes.
|
||||
|
||||
![]() Een automaat heeft in vrijloop over het algemeen wel een iets hoger stationair dan een schakel-wagen, dus kan normaal genoemd worden. Heb je een toerenteller? Dan is het misschien wel nuttig om het toerental even te vermelden.
![]()
|
||||
|
||||
![]() Is normaal, mijn Jetta mk1 doet exact hetzelfde.