![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Zo nu ik al aardig bezig ben geweest met de Cabrio en hier en daar aardig wat informatie bij elkaar aan het vergaren ben ga ik toch maar even mijn project openen.
Ik heb de Cabrio 1.5 jaar geleden gekocht. Hij reed toen prima. Maar de lak was niet zo best, en er zaten wat plekken op. Ik had de cabrio gekocht omdat ik met een tuning project bezig was, namelijk een Seat Cordoba SX. En die ging de schuur in, en ik had een autotje nodig om naar mijn werk te kunnen blijven rijden. Maar omdat het tuning project mislukt was, en ik die auto uit elkaar gehaald heb. Had ik een mooi blokje over. Een AFT. De auto zelf is naar de sloop gegaan. Toen kwam ik op het idee om de cabrio over te laten spuiten. En er de komende paar jaar weer mee te blijven rijden. Maar toen ik eigenlijk bezig was, en op deze site terecht kwam kreeg ik steeds meer het idee om de cabrio maar compleet aan te pakken. Aangezien het een old-timer is en hij er alleen maar beter van zou kunnen worden. Ik heb geen foto meer van hoe hij er uit zag voor ik begon. Maar hier is het plaatje hoe hij er op dit moment uit ziet. ![]() Ik heb ook het blok omgebouwd, ander motorsteunen. En deze in de auto gehangen: ![]() Omdat ik graag het tellerhuis van mijn cordoba in de golf wilde, ben ik maar aan de polyester gegaan, en van 2 dashboards 1 gemaakt. Het is nog niet helemaal af maar het begint er aardig op te lijken! ![]() Ik hoop dat jullie dit een leuk project vinden om te volgen. Binnenkort meer!
__________________
Golf I Cabrio AFT Last edited by Granneman : 03-02-2008 at 21:18. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Inmiddels ben ik met aanlsuiten bezig. De auto is behoorlijk aangepast. Nu heb ik 3 zekeringskasten, 1 oude uit 81. 1 uit een 92. en de uit de cordoba sx (waar de motor uit komt). Wat kan ik het beste gebruiken? Ik heb inmiddels ook het dashboard uit de 92 gebruikt. en heel veel dingen uit de 92 overgeplaatst.
Heeft ook iemand schema's van deze zekeringskasten? en eventueel van het blok. of het oude blok 1.5 GLS.
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#4
|
||||
|
||||
![]() Mooi project. Ik houd ik van.
Vergeet je niet de kniebalk weer in te bouwen, deze zorgt namelijk voor de stevigheid van de carroserie. Op www.golfcabrio.com kan je schema's vinden bij documentatie.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Bedankt Jeff,
Ik heb nu de volgende 2 websites: http://www.cabby-info.com/electrica...em.htm#diagrams http://www.xjamiex.com/mk2resource/electrical/CE1.html Ik ga binnenkort de kabelbomen naast elkaar leggen maar dit gaat de goede kant op.
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik ben nu bezig met het (bekrachtigd) stuurhuis, en de stuurpomp op de motor te plaatsen.
Nu kom ik er achter dat het blok (uit de golf3) het pully en snaren system blijkbaar anders is. Bij de golf 3 steekt de pully veel verder uit dan bij de golf 1 stuurpomp. Ook is de pully van de golf3 groter dan van de golf 1. Nu is die grote niet zo'n probleem. Gewoon andere pully gebruiken. Maar hoe ga ik dat met dat uitsteken doen. Kan ik er zomaar een langere as in zetten? of met langere bouten en ringen werken? Iemand ideeen?
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ik heb voor mijn Golf 3 blok in mijn cabrio de stuurbekrachtigingspomp van de Golf 3 gebruikt.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hm. Ik ga dat ook is proberen dan. Ze zien er verder wel het zelfde uit. Alleen staat bij de golf 3 het buisje scheef en bij de golf1 recht. Welk blok heb jij er in zitten?
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb de 2 liter 2E. Gaat als de brandweer.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is dat Met digifant systeem? en heb jij ook die kabelboom omgesoldeerd om het op de zekeringskast aan te sluiten?
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#11
|
|||
|
|||
![]() Mijn Cordoba stuurpomp past op de aansluitingen, en ziet er verder hetzelfde uit. Dus ga er vanuit dat het gaat werken. Bedankt voor je tip!
Nu alleen het stuurhuis nog aansluiten. Blijkbaar had ik dat beter eerst kunnen doen. Nu kun je er lastig bij daar achter in het hoekje. We gaan vanavond verder proberen.
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mijn cabrio was al digifant 2. En ik heb de draadboom van de 2E gebruikt en achter de zekeringkast gesoldeerd (met krimpkous) op de afgeknipte 2H kabelboom. Een hoop draadkleuren kwamen overeen met de oude boom. Helaas waren de connectors anders. Dat van de stuurpomp wist ik ook niet. Het is dat ik die van de 2H gesloopt had en dringend een pomp nodig had.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#13
|
|||
|
|||
![]() Kon je dat gewoon aansluiten aan de 2H kabelboom? Kleur op Kleur?
En heb jij bij jou motor ook een computer met zo'n aansluiting?: ![]() Dan haal ik een 2H kabelboom namelijk. Als dat makkelijk om te solderen is. Ik heb nu die witte stekker van een oud type golf 2 gehaald op de sloop.
__________________
Golf I Cabrio AFT |