![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hee mensen
Omdat ik me meer met plaatwerk bezich hou heb ik weinig verstand van motoren dus vraag ik het maar even hier. Mijn Golf slaat al een tijdje af bij de stoplichten of andere momenten als je de rem in intrapt. Dit doet hij alleen als de motor nog niet warm is. Als de motor wel warm is dan heb je daar geen last meer van. Ik heb er iemand naar laten kijken die bij vw werkt en hij begon aan wat slangetjes de zuigen en te blazen. Hij vertelde dat er een membraam in het ontstekingshuis kapot was. (dat toetertje wat er op zit?) Op zich allemaal geen probleem als je maar even zorgt dat de auto warm is. Nu sinds vorige week begint hij weer wat nieuwe kuren te krijgen. Als de motor nu warm is begint hij op eens op 3 of 2 cilinders te lopen volgens mij. Dus als ik nu optrek komt hij slecht vooruit en vrijdag even helemaal niet meer. Als ik hem dan even van het contact haal en opnieuw start doet hij het weer perfect en lijkt er niks meer aan de hand te zijn. Het gebeurt vaak als ik een km of 20 gereden heb en de motor dus goed warm is maar niet altijd toevallig deed hij het vamiddag de hele dag goed maarja dat kan morge dus weer anders zijn. Weet iemand of dit ook door dat ontstekingshuis kan komen? Ik dacht even dat de koppaking kapot was omdat het blok wat meer zweet als een half jaar terug naar mijn idee maar het blokje word verder niet warm en er zit geen olie bij het koelvloeistof en alles is ook gewoon op pijl dus dan valt dat volgens mij al af toch? Ik wilde de auto het voorjaar eigenlijk helemaal overspuiten en wat andere dingen mee gaan doen maar weet niet of dat ik dat nu nog moet gaan doen. Heb er afgelopen september al voor 800euro aan nieuw spul uitgegeven en was dat eigenlijk niet nog eens van plan. Misschien dat iemand weet wat het probleem is? Het gaat overgens over een Golf 1.3 uit 1987 met 112.000km op de klok. Ik ben benieuwd ![]() Alvast bedankt!
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#2
|
|||
|
|||
![]() Dat toetertje op de ontsteking is toch de vacuumvervroeger ?
Die was bij mijn Jetta ook kapot, auto sloeg toen ook steeds af en bij warme motor hield hij erg in (alsof hij maar op 2-3 cilinders liep). Die vacuumvervroeger schijnt nieuw niet zo duur te zijn (paar tientjes) maar ik heb toen op de sloop een complete ontsteking gehaald voor 15 euro... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oke dus je denk dat dat daardoor kan komen? Dat hoop ik eigenlijk wel want die moest ik toch al vervangen. Was ook bang dat de shook bleef hangen en dat hij hem verzoop ofzo. Maar ik gaan eens beginnen met die ontsteking dan. bedankt ![]()
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#4
|
|||
|
|||
![]() Een lekke "paddestoel" kan zeker die klachten geven.
Motor zuigt dan valse lucht en de vacuumvervroeging werkt niet meer.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wel ja? Maar dan zou ik toch ook vloeistof moeten verliezen en olie? of heb ik dat nou mis? Nouja zal zaterdag de boel eens goed gaan bekijken. gr
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#6
|
||||
|
||||
![]() olie zit niet in je ontsteking. (als het goed is
![]() Test die vervroeger door de slang van je vervroeger naar je carb los te halen bij de carb en aan dat uiteinde zuigen. Blijf je zuigen; paddo lek. Kan je op een gegeven moment geen lucht meer door 't slangetje zuigen, dan is ie nog goed. Quote:
dit gaat niet op voor een kapotte vacuumvervroeger. Die heeft nix te maken met warm/koude motor en moet het altijd doen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Dat is ook het vreemde dat hij het de ene keer wel goed doet en de andere keer niet.
Ik snap dat er geen in de ontsteking zit maar omdat ze zeiden dat de koppakking kapot kon zijn zei ik dat ik dat vreemd vond omdat ik geen koelvloeistof of olie verlies. gr
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#8
|
|||
|
|||
![]() Die van mij deed het in het begin ook niet altijd, maar later wel (en ook steeds erger).
Zou hem gewoon ff vervangen, denk dat je dan van je klachten af bent ! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Oke ik ga daar ook mee beginnen.
Toevallig deed de auto het vanmiddag redelijk goed maar hij stottert wel constant een beetje nu maar toevallig vandaag niet zo erg als laatst. gr
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |