![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb een cabrio uit 85 met een dx blok die op is. Nu heb ik een tijd geleden een kr gekocht en deze helemaal schoon gemaakt en klaar gemaakt om in de cabrio te plaatsen. Nu begin ik een beetje te twijfelen of dit straks allemaal wel betrouwbaar word en zit er aan te denken om toch mijn dx te laten reviseren. Heeft iemand een idee wat dit ongeveer gaat kosten en wat misschien ene paar goede bedrijfjes zijn in het oosten van nederland. Alvast bedankt. Greetz, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#2
|
|||
|
|||
![]() ik kan het 16v blok wel voor je inbouwen! woon ook in het oosten vlak bij zwolle
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hee Pewi thanks voor het aanbod zelf kom ik denk ik ook ene heel eind. Ben alleen bang dat hij traks niet betrouwbaar is. Aangezien de kabel boom is aangepast (dus storings gevoelig) Het hele lucht filter huis uit elkaar ligt en weer in elkaar moet. Als ik hem laat reviseren weet ik zeker dat hij straks weer als "nieuw" en betrouwbaar. Of maak ik mij zorgen om niks?
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
mijn blokje ligt inmiddels al ruim 2 weken bij OMR (Overijsselse Motoren Revisie) in Hengelo (OV). ze hebben het er erg druk op dit moment. de motoren gaan via mn broers werk daar altijd naartoe, en hebben nog nooit geen problemen met het bedrijf ondervonden. het blokje van mij wordt er kostenloos geinspecteerd (open getrokken) en bekeken wat er gedaan moet worden. nadien volgt er een advies, met dat advies mag ik bepalen waar ik het laat doen.
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Maar je hebt geen idee wat een complete revisie gaat kosten?
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Twentse Motoren Revisie, zit in Enschede en Almelo.
www.twentsemotorenrevisie.nl Voor een prijsindicatie moet je toch even bellen denk ik.
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering |
#7
|
|||
|
|||
![]() motorrevisie holten zijn ook vakmensen! en weten ook errug goed waar ze mee bezig zijn! maar een 16v in je cabrio loopt echt wel iets pitigger. en is zeker goed te doen!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Men is inmiddels bezig met het weer in elkaar zetten van het blokje. Kan je eind deze week of volgende week een prijsindicatie geven, mbt de gedane werkzaamheden.
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ga het nog eens bekijken. Kan pas volgende maand eraan beginnen heb dus nog even.
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik zou voor ombouwen gaan, een 16v motorblok is erg betrouwbaar.
Als je de kabelboom niet vertrouwd, dan loop je hem toch helemaal na. En maak je zwakke verbindingen sterk. Een dx compleet LATEN reviseren, wordt een heel erg duur grapje. |
#11
|
||||
|
||||
![]() zoals ik al had beloofd volgt hierbij een opsomming.
heb het ook al in mn eigen thread vermeld: Quote:
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoi arno, Bel even naar bolku tuning. Die jonge bouwt kr blokken in met orginele kabelbooms. Dit is een officieel bedrijf en ze kunnen jou vast wel helpen. Gr ingmar |
#13
|
||||
|
||||
![]() Thanks voor jullie reactie.
r32 bedankt voor je openheid. Dat valt me nog mee die 1100 euro. Ik had een paar jaar geleden ook al eens contact gehad met bolku maar Jeroen was een stuk duurder met revisie. Waar ik een beetje mee zit is het werk dat ik nog aan mijn kr heb. Dat is drijfstanden moeten schoongemaakt worden en voorzien van nieuwe olie luchtweger ligt helemaal uit elkaar en moet weer compleet werkend inelaar. De kabelboom heb ik niet zon goed gevoel bij. Als alles erin hangt vraag ik me af ik ik alles wel weer goed afgesteld krijg. Als ik hem wel laar reviseren heb ik die problemen allemaal niet en loot hij weer als nieuw.
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#14
|
||||
|
||||
![]() zelf vind ik het geld voor de revisie wel waard.
ik kan ook geen ander blok erin hangen volgens mij, want het vermogen van mn auto is in de handelsbenaming vast gesteld: GOLF CL 37KW. dan kun je volgens mij geen kant meer op. kan niet met zekerheid vaststellen maar volgens mij mag je max. 6% in vermogen afwijken. is het bij mij nog mogelijk om over een tijd een g40 ofwat erin te hangen zonder dat dit illegaal is? ik weet niet hoe het allemaal in zn werk gaat als je er een ander blok in hangt en gekeurd wilt krijgen.
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 |
#15
|
||||
|
||||
![]() De revisie zoals je hierboven beschrijft is bij ons niet duurder hoor, kost € 1250,- incl. btw....waarschijnlijk heb je destijds een prijsopgave gevraagd ervan uitgaande dat het motorblok geboord moest worden en er nieuwe ( overmaat) zuigers in moesten.
Dat maakt het idd een heel stuk duurder.
__________________
Groeten, Jeroen. |