Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-03-2008, 12:55
Tjeerd MK1's Avatar
Tjeerd MK1 Tjeerd MK1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 80
Default std. golf1 remkrachtverder met 1.8 16v remmen???

Beste mensen,

In mijn golf1 gti zit een 1800 16v kr gemonteerd en de remmen van de golf 2 gti zijn ook over gezet naar de golf1 gti. Nu heb ik dus rondom schijven met remklauwen van een golf2. De remkracht verdeler is wel origineel van een golf1. Volgens mij gaat dat niet helemaal goed omdat hij achter nu veel harder remt dan voor. nu heb ik achter wel nieuwe remblokken gemonteerd maar voor zijn ze nog niet aan vervanging toe.

heeft iemand hier ervaring mee???

MVG

Tjeerd

Last edited by Tjeerd MK1 : 20-03-2008 at 13:01.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-03-2008, 13:11
golfr32's Avatar
golfr32 golfr32 is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 832
Default

Hallo tjeerd,
Heb je de hoofdrempomp ook over gezet van de golf 2 of zit de oude er nog op v/d 1.
Is het niet dat de remmen blokkeren door een vastzittende remzuiger?Hoe is de remkracht op een remtestbank. Hiermee kun je direct zien wat er mis gaat. Als een remdrukverdeler stuk is dan remt hij harder precies wat je nu hebt.
Maar als je de achteras hebt vervangen van de golf 1 die van de golf 2 dan moet je de
remdrukverdeler afstellen. Ik denk dat dat het probleem is wat je hebt.Het is toch een verdeler midden op de achteras met hevel en een veer of niet!Of is dit een uitvoering met verdelers tussen leiding en slang?

Succes Raymond
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82
Reply With Quote
  #3  
Old 20-03-2008, 13:23
Tjeerd MK1's Avatar
Tjeerd MK1 Tjeerd MK1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by golfr32
Hallo tjeerd,
Heb je de hoofdrempomp ook over gezet van de golf 2 of zit de oude er nog op v/d 1.
Is het niet dat de remmen blokkeren door een vastzittende remzuiger?Hoe is de remkracht op een remtestbank. Hiermee kun je direct zien wat er mis gaat. Als een remdrukverdeler stuk is dan remt hij harder precies wat je nu hebt.
Maar als je de achteras hebt vervangen van de golf 1 die van de golf 2 dan moet je de
remdrukverdeler afstellen. Ik denk dat dat het probleem is wat je hebt.Het is toch een verdeler midden op de achteras met hevel en een veer of niet!Of is dit een uitvoering met verdelers tussen leiding en slang?

Succes Raymond


ik heb de ombouw niet zelf gedaan dus weet nie precies hoe het zit met de assen en de hoofdrempomp. de auto komt door de remmen test heen want voor de apk zijn de remmen wel goed. alleen de verhouding tussen de voor en achteras wordt niet gecontroleerd met de apk en daar zit hem nou net het probleem in. de remkracht verdeler werkt wel maar moet idd afgesteld worden maar kun je een originele wel afstellen?

het is idd de verdeler op de achteras met een hevel en een veer waar alle 4 de remslangen op aangesloten zijn.

mvg
Reply With Quote
  #4  
Old 20-03-2008, 15:14
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Een hoofdremcilinder van een auto met trommels is anders als die van 1 met schijfen.
In de hoofdremcillinder van een trommelsysteem zit een eerste klep die achter druk op de cillinders houd.
Anders zouden de remschoenen terug komen en heb je geen remdruk.

Dus je moet een hoofdremcillinder van een type met schijfen zoeken.
Dan zal hij niet blijven hangen meer achter.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-03-2008, 15:24
Tjeerd MK1's Avatar
Tjeerd MK1 Tjeerd MK1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Een hoofdremcilinder van een auto met trommels is anders als die van 1 met schijfen.
In de hoofdremcillinder van een trommelsysteem zit een eerste klep die achter druk op de cillinders houd.
Anders zouden de remschoenen terug komen en heb je geen remdruk.

Dus je moet een hoofdremcillinder van een type met schijfen zoeken.
Dan zal hij niet blijven hangen meer achter.


de remmen blijven achter nu ook nie hangen maar hij remt achter veel harder dan voor.

de remkracht verdeler hoeft dus niet vervangen te worden? maar de hoofdremcilinder wel?

mvg
Reply With Quote
  #6  
Old 20-03-2008, 16:14
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,388
Default

Wel vaker gehoord je moet er idd iets van een drukverdeler van een golf 2 opzetten deze zorgt ervoor dat de druk achter lager is dan voor. Je kan hierover veel vinden op het forum van http://www.golfcabrio.com/
__________________
Golf cabrio mk1 85
Golf cabrio mk1 82
Ducati ss750 01
Reply With Quote
  #7  
Old 20-03-2008, 20:13
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

pak gewoon hoofrem cilinder van een rocco 16v en ook de remdrukverdeler +de remdruk verdelerpotjes die tussen de leidingen zitten is alles in 1 keer perfect.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-03-2008, 20:15
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

oja als ie achter harder remt dan voor! is dit erug gevaarlijk! als je noodstop moet maken is de kans groot dat je rond gaat tollen!
Reply With Quote
  #9  
Old 20-03-2008, 21:35
Tjeerd MK1's Avatar
Tjeerd MK1 Tjeerd MK1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
oja als ie achter harder remt dan voor! is dit erug gevaarlijk! als je noodstop moet maken is de kans groot dat je rond gaat tollen!


ja dat weet ik, ik rij nu ook bijna niet met de auto en anders heel voorzichtig.

bedankt!
Reply With Quote
  #10  
Old 20-03-2008, 21:36
classic line classic line is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 462
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
pak gewoon hoofrem cilinder van een rocco 16v en ook de remdrukverdeler +de remdruk verdelerpotjes die tussen de leidingen zitten is alles in 1 keer perfect.


en waar zijn die remdruk verdelerpotjes goed voor dan ??
volgens mij heb je die helemaal niet nodig als je al een
remdrukverdeler hebt maar die moet je dan wel goed instellen

gr mike
Reply With Quote
  #11  
Old 20-03-2008, 23:37
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

de remdruk verdelerpotjes zijn er voor om direct al de druk te verminderen naar achter! de hoofdremdrukverdeler doet de rest! steld de hoofdrem druk verdeler maar iets verkeerd af! dan kom je er ook wel achter, dan remt de auto zeer agressief achter!
Reply With Quote
  #12  
Old 21-03-2008, 13:58
Tjeerd MK1's Avatar
Tjeerd MK1 Tjeerd MK1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 80
Default

is het alleen mogelijk om de hoofdremcilinder en de remkrachtverdeler van een sicrocco 1800 16v te monteren?

zou het ook mogenlijk zijn om de hoofdremcilinder en remkrachtverdeler van een golf 2 gti te monteren of passen deze niet? deze onderdelen zijn namelijk makkelijker te vinden. ipv sicrocco

mvg
Reply With Quote
  #13  
Old 21-03-2008, 17:50
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

hoofdrem cilinder past wel dacht ik zo! maar zeker weten doe ik het niet. en remdrukverdeler is er onderte maken als je handig bent! en veel geduld hebt. ik zou toch spul van een rocco zoeken!
Reply With Quote
  #14  
Old 23-03-2008, 16:24
Tjeerd MK1's Avatar
Tjeerd MK1 Tjeerd MK1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 80
Default

ik denk dat ik er maar een originele achteras met trommels onder ga monteren. schijven achter zijn toch niet echt functioneel.
Reply With Quote
  #15  
Old 23-03-2008, 16:32
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

denk dat het inderdaad ook beter is. weet je zeker dat het goed functioneerd. zoals het nu allemaal zit, remt het achter veel harder en dat is niet bedoeling. als de auto achter harder remt, krijg je situaties die je niet graag wilt meemaken.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #16  
Old 23-03-2008, 16:43
Tjeerd MK1's Avatar
Tjeerd MK1 Tjeerd MK1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
denk dat het inderdaad ook beter is. weet je zeker dat het goed functioneerd. zoals het nu allemaal zit, remt het achter veel harder en dat is niet bedoeling. als de auto achter harder remt, krijg je situaties die je niet graag wilt meemaken.



ben ik idd achter gekomen, maar ging allemaal nog goed gelukkig
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum