Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-04-2008, 22:06
NXP NXP is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 6
Default Wel of geen toeval???!!!!

Hallo,

Eerst maar ff voorstellen aangezien ik nieuw ben.
M.v.Dusschoten, 31 jaar en werkzaam als equipment engineer.
En na 1 uitstapje naar een Ford altijd VW Golfs gehad, type 1 (GTS 1500cc) - type 2 (1600 cc) - type 3 (1900 cc Diesel) en nu een type IV (1900 TDi 85kW 6 bak).

Probleem:

Met de jaarlijkse keuring geconstateerd door de garage dat de distributieriem aan vervanging toe was.
Dus een week erna nieuwe distributieriem, spanrollen en ook de waterpomp laten plaatsen.
Eigenlijk gelijk daarna een tikje in het blok maar, hoe stom ook, geen aandacht aan besteed. Ook altijd de radio zo aan staan dat ik eigenlijk niets anders kan horen .
Toen ik vervolgens een keer me vriendin ook in de auto zat, en de radio dus zacht stond, viel het tikken toch wel op.
Vorige week vrijdag terug van het werk naar huis begon de auto ook slecht te lopen en steeds harder te tikken.
De volgende dag (auto moeilijk te starten en roken als een gek) naar de garage en die zouden wel even kijken, natuurlijk vermeld dat het gelijk na het vervangen van de distributieriem het tikken begon (daarvoor dus zeker niet!!) maar en verband was niet aanwezig volgens hun.
S'middags weer langs gegaan en toen bleek dat er een verstuiver was afgebroken echter zat deze nog in de veer dus had ik geluk gehad.....
De verstuiver moest besteld worden dus echter toe die na twee dagen gemonteerd was bleek de 'tik' er nog steeds in te zitten...
Gisteren is de 'kop' eraf gehaald en nu blijkt dat er speling in 1 zuiger zit.

Er zit nu niets anders op om het onderblok (a 2200 euries exc. pakkingen etc.) te laten vervangen of een geheel ander blok te kopen.

Denk dat het de laatste optie wordt gezien het prijskaartje (rev. motor volgens hun 1600 euro...maar dan zit ie er nog niet in).

Dit is dus de situatie, ik ga er morgen heen om de knoop door te hakken.

Vraag:

Is het mogelijk indien de distributieriem niet 100% goed geplaatst (een tandje ernaast) is dat deze problemen ontstaan of is het gewoon ouderdom v/d motor of wellicht mijn rijstijl.....laatste twee opties zijn voor mij eigenlijk geen opties.

Het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn maar ook daar geloof ik niet in...
Zoals eerder vemeld ben ik zelf ook werkzaam in de techniek en weet ik maar al te goed dat niet altijd alles gaat zoals verwacht (meestal beter afblijven van iets dat werkt ). Echter het bewijs stuk is meestal, en zeker in dit geval, zeer lastig.

Al vast bedankt voor de reacties!

Mvg, Marco
Reply With Quote
  #2  
Old 04-04-2008, 22:32
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

hoeveel KM heeft het blok gedraait? Is wel handig om er bij te weten...
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 04-04-2008, 22:41
NXP NXP is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 6
Default

Ja sorry..bijna 270.000 km
Reply With Quote
  #4  
Old 05-04-2008, 07:56
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

offtopic > werk je in nijmegen ? daar zit een bedrijf wat zo heet nl ..)
Reply With Quote
  #5  
Old 05-04-2008, 08:03
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

als ie weg is geweest voor reparatie dan horen de mensen vaak wat want dan is er na gekeken ..... zuiger speling is niet van 1 week ....en als het een gare zuiger is geweest dan geeft dat vaak koud een knock.en in het meest gunstige geval is dat een lekkende verstuiver...waar door die vroeg tijdig in spuit en dat geluid maakt .
als deze dan word vervangen en hij doet het nog dan ...
is het vaak een dexacerend zuiger ...en kost het geld

tis jammer maar het verhaal is erg aannemelijk succes

wat voor motor is het ? mischien heb ik er nog wel 1...
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
  #6  
Old 05-04-2008, 10:46
NXP NXP is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
offtopic > werk je in nijmegen ? daar zit een bedrijf wat zo heet nl ..)



Werk idd in Nijmegen
Reply With Quote
  #7  
Old 05-04-2008, 10:49
NXP NXP is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 6
Default

Tja het is niet anders idd....het is trouwens een 1900 TDI 85 kW (115 pk) blok.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-04-2008, 11:30
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Ah gokte al dat je collega was
Reply With Quote
  #9  
Old 05-04-2008, 13:44
NXP NXP is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Ah gokte al dat je collega was


Oke, ik werk in ICN8 bij sectie Dry etch.
Kon ff niets anders verzinnen als username...
Reply With Quote
  #10  
Old 05-04-2008, 14:09
jurie jurie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 216
Default

alles kan he!
maar je d riem is er alweer af,dus ga er maar vanuit dat je het[financiele]
haasje bent!
Reply With Quote
  #11  
Old 05-04-2008, 16:50
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Quote:
Originally Posted by NXP
Oke, ik werk in ICN8 bij sectie Dry etch.
Kon ff niets anders verzinnen als username...



ah, ik nu polyflow daarvoor pl D icn 8 opr. fur/lith/Defectivity
Reply With Quote
  #12  
Old 05-04-2008, 17:28
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Een kromme klep of een ´stempel´ in je zuiger kan ik me voorstellen als het resultaat van een verkeerd gemonteerde distributieriem, een zuiger die speling heeft in een cylinderboring lijkt me echter een onwaarschijnlijk resultaat.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #13  
Old 20-04-2008, 20:42
NXP NXP is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 6
Default

Bedankt allemaal voor de reacties.
Heb de auto inmiddels weer terug, echter de rekening moet nog gemaakt worden.
Van twee blokken 1 gemaakt plus vier nieuwe verstuivers....we zien wel ;-)

Ciao
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum