![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() vandaag besloten om mijn nieuwe zomer velgen op de polo te laten leggen. mijn keuze is gevallen op deze velgen die ik van de winter van iemand hier op het forum heb overgenomen.
5 spaaks Ronal velgen 14'' 6J ET 38 4x100 banden 185/55/14 Typhoon Alleen bij het wisselen kwamen we erachter dat de rode plastic ringen niet aanwezig waren. wist zelf niet eens dat die er altijd op zaten. als gevolg dat er een klein beetje speling in zit, omdat die ring dat niet opvult. toch de bandjes laten monteren en de wielen erop gezet. ging een proefritje maken, maar nu is er een probleem. als ik afrem hoor ik achter een tikkend geluid komen, niet van voor. en bij de 80 km/h trilt de auto heel erg. dat trillen is gewoon goed uit laten lijnen, en dat gebeurt zo snel mogelijk. alleen dat tikken als ik afrem bij ongeveer 20 tot 50 km/h zit me niet lekker. ook door de bochten bij die snelheid hoor ik een tikkend geluid. mijn vraag is komt dat door die kleine speling omdat die ringen er niet op zitten? wie kan me helpen... grtz. even snel foto's gemaakt. de kapjes moeten er nog wel op en natuurlijk goed schoon gemaakt worden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) Last edited by G-eert-40 : 02-05-2008 at 15:21. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Dat trillen bij 80 heeft volgens mij meer te maken met het feit dat je zonder centreerringen rijd dan met de uitlijning.
Ringen kun je gewoon bestellen bij de bandenboer, heb er nog wel 4 liggen van Borbet maar weet niet of dat past... Of gewoon heel goed centeren op de bouten. Of het tikken daar ook mee te maken heeft kan ik je niet vertellen. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Steekt er geen wielbout te ver de remtrommel in?
Die dan bij remmen iets raakt? Goed centreren is in ieder geval heel belangrijk.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#4
|
||||
|
||||
![]() dat tikken misschien je wielbouten die dan net aan je remsegmenten raken achter?
__________________
T1 panel 1964 In restauratie Kever 1303 1973 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |
#5
|
||||
|
||||
![]() vanavond gaan ze er weer even af. kijken of we plekken kunnen zien waar die geschuurd heeft. kreeg ook een tip om naar het balanceer lood te kijken, maar volgens mij zie ik daar niks aan.
die ringen zijn dus gewoon overal te bestellen bij elke banden garage? als ik vertel welke velgen ik heb met de specificaties, zou al genoeg moeten zijn dan? grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#6
|
|||
|
|||
![]() dikke wielen kerel
![]() gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() als je de wielbouten er 1 voor 1 uit draait (dus niet alle 4 tegelijk) moet er een "schuur" plek te zien zijn op de kopse kant van de wielbout !
gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Die ringen heb je wel nodig, maar normaal gezien dan centreert zich een velg automatisch zodra je de eerste bout vast draait aangezien er een komvorm in de velg zit, waar de bolling van de bout weer in valt en zich zo centreert.
Het is natuurlijk wel zo dat het wel beter is om die ringen er in te zetten kosten geen goud dus een kleine moeite, en inderdaad ik denk ook dat je te lange bouten hebt gebruit en dat deze tegen je rem inrichting aankomen in je trommels. gr ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Achja, 185/55 is eigenlijk net te hoog, 185/50 was mooier geweest:
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 Last edited by Dennis@polo86c.nl : 02-05-2008 at 18:07. |
#10
|
||||
|
||||
![]() vanavond even de polo opgetild van achter. toen ik aan beide wielen draaide voelde we een tik. slotbout eruit gedraaid en tik was weg. dus beide slotbouten even vervangen voor gewone wielbouten. nu is het weer goed. ze waren beide net iets te lang.
even de zaag erin gezet, 2 ringetjes eraf gehaald en mooi opgeschuurd. morgen even langs de bandenboer ergens anders, die had die plastic centreer ringen wel op voorraad. alleen het trillen bij de 80 en bij 125 is nog niet over. vooral bij de 80 km/h gaat de auto flink aan het trillen. hoop dat het daarna goed is. de velgen zelfs hadden allemaal maar 20 gram lood nodig, dus zijn nog kaarsrecht. hoop dar het morgen allemaal goed is. en niet dat het trillen wordt veroorzaakt door de banden zelf. @dennis: moet niet te plat worden, want mijn polo is mijn daily. rij er 400 km per week mee. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#11
|
||||
|
||||
![]() Drie dingen;
Balanceren moet ook pas nadat je banden er op zitten... Een velg centreer je niet op je wielbouten, maar op de centreerring. Enorm dikke velgen!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het balanceren is ook juist gebeurd en morgen worden de ringen gemonteerd. morgenavond de wielkappen erop. zijn ook matzwart gespoten doppen met vw logo erop.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik doelde hier op! Ik maak hier uit op dat je de velgen hebt laten balanceren en later de banden hebt gemonteerd? Als je de banden+velgen hebt laten balanceren dan kan het daar niet meer aan liggen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee, het balanceren is hierna gebeurd. de velgen zijn ook niet krom. kan alleen nog aan die ringen liggen. maar dat zien we morgen dan wel weer.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#15
|
||||
|
||||
![]() en dat er 20gram per velg op moet zegt niks over de velgen, banden hebben er ook een hoop mee te maken ik zie ook wel es nwe velgen met merk banden en dan balanceren ...hopla 40a50gram... draaien de band op de velg hopla 20 gram kortom aantal gram ligt niet altijd aan of een velg wel of niet recht is
|
#16
|
||||
|
||||
![]() vandaag naar de bandenboer geweest. aantal ringen bijgepakt en geprobeerd. maar geen 1 was bruikbaar om de velgen goed op mijn polo te krijgen. enige optie is denk ik om het naafgat af te laten draaien van mijn velg. en dan een juiste maat centreer ringen erbij te doen.
aangezien ik de auto vanaf morgen weer elke dag nodig heb, besloten om de zomerbanden weer op mijn oude velgen te plaatsen vandaag. het rijd nu weer normaal. dus wordt binnenkort kijken of ik het naafgat groter laat draaien of dat ze weer in de bingo gaan. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |