Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-05-2008, 20:58
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default Circuit rijden, welke aanpassingen?

Voor het sportieve werk heb ik een Golf VR6 gekocht en wat aangepast met als doel af en toe een circuitdag te pakken en eens een keertje Nurburgring te doen. Na aanschaf van de Golf heb ik een Bilstein B12 set gemonteerd, rondom nieuwe banden (Falken) en rondom nieuwe remschijven met blokken gemonteerd. Aan de voorkant heb ik Carbone Lorraine RC6 remblokken geplaatst die me prima bevallen. Het gaat me om de fun en dus niet om de rondetijden De remschijven aan de voorkant heb ik in no-time tijdens straat gebruik al krom geremd Nu had ik ze voor weinig op ebay gekocht om te kijken hoe lang ze het uit zouden houden maar dat bleek dus niet lang

Nu vraag ik me af of er ook mensen zijn die hier hobby matig wel eens een circuit pakken en met iets van ATE Powerdisc of Brembo Max rijden en of deze schijven een beetje recht blijven? Deze schijven koop je voor rond de 100,- op ebay dus dat is nog leuk zeg maar. Anders ga je al snel richting Sandtler voor 170,- per schijf Het gaat me dus niet om meer remkracht en ook snap ik dat je op het circuit alles wel kapot trapt maar ik ben op zoek naar iets meer kwaliteit Ik ken een aantal mensen die met standaard remschijven (Honda en BMW) rijden met de RC6 blokken waarbij alles heel blijft En dat zou ik ook graag willen Hogere slijtage neem ik vanzelfsprekend voor lief

Dus...mensen met circuit ervaring hier?? Voor circuit werk wordt niet zo heel vaak een VW gepakt is mij opgevallen dus het is nogal wat uitzoekwerk wat wel en niet goed werkt
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote
  #2  
Old 31-05-2008, 21:08
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

VWDepartment had een leuke mk2 toen staan.. zitten ook wel leden van hier, die zullen vast reageren
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-06-2008, 21:02
Turbodad's Avatar
Turbodad Turbodad is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 107
Default

Rij zelf met EBC schijven en yellow stuff blokken, werkt prima. Twee anderen rijden met Brembo schijf en ook dat werkt perfect. Na hard werken de schijven goed gelijkmatig laten afkoelen.
__________________
www.viktoria-station.de
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum