Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-07-2008, 14:17
Kris Hoekstra Kris Hoekstra is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 230
Default Kris's Black 6n

Hey,

Sinds gister ben ik de eigenaar van een 6n 1.4 uit 1999. Voorzien van elektrische ramen en spiegels, stuurbekrachtiging, airbags, mistlampen in de voorbumper, zwarte metallic lak, getinte ramen en waarschijnlijk nog wel meer wat mij niet is opgevallen :unsure:

Zoals de meeste die een nieuwe auto gekocht hebben, ben ook ik begonnen met het schoonmaken van de hele auto. En toen lekker wezen touren.

Vandaag besloot ik me oude radio in te bouwen aangezien die wel MP3 af kan spelen, en ik heb vanmorgen met kleppendeksel gepolijst.

Vanmiddag ben ik wat foto's wezen maken:
































Dit alles leek mij een knappe basis om mee te beginnen.

Aangezien ik best wel last van hoogtevrees en zeeziekte heb in deze auto, besloot ik vorige week alvast maar om een schroefset te kopen van V-maxx.

Deze kwam gister ook binnen.



Ook een setje 14' inch RSL Motorsport velgen liggen al klaar. Deze zijn 7j en 8j breed, en zullen naar alle waarschijnlijkheid erg goed staan




Verder heb ik ook nog een Momo Millenium sportstuurtje liggen. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik die ga monteren ivm de airbag etc. Ben met dat soort dingen altijd een beetje bang....



En er ligt nog een JBL audioset die deze week ingebouwd gaat worden.

Verder heb ik nog een aantal kleine dingen in bestelling staan:

- embleemloze grille (had ik vandaag al verwacht)
- zwarte knipperlichten in zijscherm
- motorkaplifters

Volgende week gaan we eerst even lekker een weekie op vakantie en daarna ga ik me richten op zaken zoals uitlaat etc.

De voorbumper heeft wel een hoop steenslag aan de onderkant en zal opnieuw gespoten moeten worden. Hier wacht ik nog even mee aangezien ik de voorbumper wil strakmaken.

Kris.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-07-2008, 14:30
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

leuk ding! zal na je modificaties een stuk stoerder zijn.

Inspecteer deze auto's wel goed op roest. Mijn oude 6N bleek een heel stuk slechter te zijn dan ik in eerste instantie dacht.. Als je er vroeg bij bent kan je erger voorkomen.
Boven en rondom de voorruit/achterwielrandjes/dorpels/achterklep onder de ruit zijn erg gevoelig. Hou dat goed schoon, en bescherm het waar nodig..
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #3  
Old 01-07-2008, 14:45
Kris Hoekstra Kris Hoekstra is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 230
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
leuk ding! zal na je modificaties een stuk stoerder zijn.

Inspecteer deze auto's wel goed op roest. Mijn oude 6N bleek een heel stuk slechter te zijn dan ik in eerste instantie dacht.. Als je er vroeg bij bent kan je erger voorkomen.
Boven en rondom de voorruit/achterwielrandjes/dorpels/achterklep onder de ruit zijn erg gevoelig. Hou dat goed schoon, en bescherm het waar nodig..


Ja tijdens mijn zoektocht naar een knappe polo heb ik heel wat auto's gezien die verborgen roestplekken hadden. Het valt mij op dat deze type polo's zo roesten.... Zeker voor een auto van ong. 10 jaar oud, vind ik dat dat niet mag.

Ik heb op me deur een heel klein roestplekje die makkelijk weg te halen is, en dat zal ik ook gaan doen als ik er de tijd voor heb.... Verder heb ik totaal nergens roest en heb de hele auto al geinspecteerd tijdens de grote schoonmaak

Kris.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-07-2008, 15:05
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

spaans plaatwerk.. Dat roest van binnenuit, omdat het gerecycled staal is. Ik had de auto (Heel dom) op een regenachtige dag gekocht. Auto was gepoetst, dus de bloemkolenroest onder de lak viel niet op. Het leken regendruppels die op de lak lagen.
Ik heb het toen weggewerkt (deurstijl, boven voorruit over de hele lengte, dorpel). Het is niet doorgeroest, maar het zit 'onder' de lak, waardoor je lak gewoon barst.

Het is heel vreemd, sommige roesten als gekken, anderen zijn helemaal netjes. Ik heb ook het idee dat de uni-lakken (geen metallic) harder roesten, maar kan daar niet echt een reden voor bedenken.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 01-07-2008, 15:36
stiem's Avatar
stiem stiem is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 482
Default

Ziet er goed uit Kris!

Succes met de Polo! ben benieuwd hoe het allemaal gaat lijken straks!
Reply With Quote
  #6  
Old 01-07-2008, 15:59
Emiel's Avatar
Emiel Emiel is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 907
Default

je maakt er geen half werk van! mooie velgen ook!
__________________
Renault Clio 2014
Dodge W200
Harley Davidson Electra Glide 1987
Reply With Quote
  #7  
Old 03-07-2008, 21:43
Baasje! Baasje! is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 40
Default

Ik heb hem al even gezien met schroefset en 14", en dat zeg er erg lekker uit
Reply With Quote
  #8  
Old 03-07-2008, 21:51
Kris Hoekstra Kris Hoekstra is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 230
Default

Ja Bas ik wou net wat foto's plaatsen

De schroefset zit er na een dagje rustig sleutelen (veel te warm eigenlijk) onder. Ik heb gewoon 2 willekeurige standen genomen en had zoiets van: ik zie wel hoe ie erbij staat als alles vast zit.

Nou opzich staat het wel leuk, hij kan en gaat ook nog wat lager maar dat doe ik na mijn vakantie lekker op mijn gemak, zodat ie er voor MIVW wat lager bij staat.

Ik heb ook vanmiddag alle audio ingebouwd zodat ik weer lekker muziek kan luisteren

Verder heb ik het Polo logo eraf gehaald en de voor en achterste emblemen zwart gespoten.












Sorry voor de slechte foto's het werd al wat donkerder en er kwam een grote vrachtwagen naast mij parkeren

Morgen maak ik betere foto's.

Kris.
Reply With Quote
  #9  
Old 03-07-2008, 22:06
Emiel's Avatar
Emiel Emiel is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 907
Default

Ziet er toppie uit hoor, nix meer aan doen
__________________
Renault Clio 2014
Dodge W200
Harley Davidson Electra Glide 1987
Reply With Quote
  #10  
Old 04-07-2008, 00:39
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

is zeker een hele verbetering !!

maar verder zakken is nog beter !


gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #11  
Old 04-07-2008, 15:01
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Heel leuk polootje zo
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #12  
Old 04-07-2008, 18:13
Kris Hoekstra Kris Hoekstra is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 230
Default

Vandaag ook weer lekker bezig geweest met de polo.

Om te beginnen heb ik hem wat lager gezet. Voor zit hij op zijn laagst en heb de hulpveren er nog tussen. (houd ik ook lekker zo). Achter staat hij naar mijn idee ook goed nu en heb nog 1 a 2 cm over gok ik.

Verder kon ik het niet laten om de stootstrips eraf te halen. 1 lijst kreeg ik er zonder lijmresten vanaf want deze was waarschijnlijk pas geleden nog erop gezet. De andere lijsten gingen er ook makkelijk af maar heb uren lopen pulken en boenen met wasbenzine tot alle lijmresten weg waren.

Daarna de auto lekker gewassen en weer wezen genieten van de auto en het mooie weer ;D En uiteraard even gestopt om wat foto's te maken.....


































Voorlopig ben ik even klaar, er komen nog wat spulletjes binnen volgende week en dan rustig verder sparen.

Kris.
Reply With Quote
  #13  
Old 04-07-2008, 18:32
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Leuk apparaat zo
Reply With Quote
  #14  
Old 17-07-2008, 15:32
Geert_Sneek Geert_Sneek is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
Default

Hele netjese auto, mooie velgen, ben alleen niet zo'n fan van dat sport stuurtje...
Maar wat martiemartie zegt is wel waar, je hoort vaker dat duitse autos die in spanje zijn gemaakt veeel sneller roesten dan andere autos, dit is bij mercedes (sprinters) en transporters ook zo.

Maar zo te zien heeft jouwn auto daar nog geen last van, ziet er netjes uit
Reply With Quote
  #15  
Old 17-07-2008, 20:40
Kris Hoekstra Kris Hoekstra is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 230
Default

Quote:
Originally Posted by Geert_Sneek
Hele netjese auto, mooie velgen, ben alleen niet zo'n fan van dat sport stuurtje...
Maar wat martiemartie zegt is wel waar, je hoort vaker dat duitse autos die in spanje zijn gemaakt veeel sneller roesten dan andere autos, dit is bij mercedes (sprinters) en transporters ook zo.

Maar zo te zien heeft jouwn auto daar nog geen last van, ziet er netjes uit


Ja ik probeer hem gewoon zo netjes mogelijk te houden zodat ik zo min mogelijk last krijg van roest.

Dat sportstuurtje komt er niet meer in.... sterker nog die heb ik al verkocht

Met de tijd wil ik er een 30cm Raid stuurtje in zetten.
Reply With Quote
  #16  
Old 28-07-2008, 11:15
niels83 niels83 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 25
Default

hee kris,
Heb hem gisteren ff zien.
Is echt leuk bakkie lekker strak houden :p.
mvg niels(blauwe jetta)
Reply With Quote
  #17  
Old 31-07-2008, 13:32
Kris Hoekstra Kris Hoekstra is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 230
Default

Ondertussen zijn er al een paar kleine dingetjes veranderd.

Zo zijn er van die motorkaplifters opgezet, embleemloze grille en aerotwin ruitenwissers.

En vond op Ebay nog een leuk stickertje en heb toen nog de bijhorende tekst laten maken.

Verder had ik soms wat last van aanlopen tegen de wielkas achter. Ik wou dit verhelpen door bumpstops te plaatsen tussen de veren maar dat paste niet.

Ik ben toen naar BKcustoms gereden en die hebben achter beide kanten uitgerold en heb nu nergens meer last van! Echt super jongens!
Hij had het er zelfs over dat dit 1 van de best gelukte randen was tot nu toe
Het is moeilijk te zien op de foto's maar normaal loopt het kaarsrecht naar beneden vanaf de bolling het de spatborden. Nu loop hij mooi bol naar buiten toe waardoor ik dus genoeg ruimte heb voor de velgen.

Nou wat foto's dan maar:




























Hier kun je het een beetje zien dat de wielrand nu bol loopt.

















Ondertussen zijn de remmen aan vervanging toe aan de voorkant dus die ga ik binnenkort vervangen.

Ook heb ik al een tussendemper vervanger besteld maar het bedrijfie is dicht dus zal nog even moeten wachten.

Verder zit ik ook erg te twijfelen over de koplampen. Deze gaan er hoe dan ook uit, maar zit te twijfelen of ik van die heldere InPro lampen neem of de zwarte angeleyes met geintegreerd knipperlicht.

De acherlichten worden de rode 6n2 lampen, en daar ben ik nu naar op zoek.

Ook wil ik er nog een 6n2 gti lip onder hangen.

In ieder geval heb ik nog plannen zat en ik ga lekker rustig op zoek naar leuke spullen

Kris.
Reply With Quote
  #18  
Old 25-08-2008, 14:44
Kris Hoekstra Kris Hoekstra is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 230
Default

Zo weer een update van de polo.

Allereerst heb ik wat pech gehad een tijdje terug.

Op de snelweg reed ik met een gangetje van 130 en kreeg een klapband achter. Uiteraard gebeurt dit niet in de buurt maar ik was in Gelderland (woon in Noor-Holland... :P)

Eenmaal thuis 2 nieuwe achterbandjes besteld en die erop gezet. Prima dacht ik. In diezelfde week krijg ik ook nog eens een kokende motor. Gelukkig wist iemand op een forum mij te vertellen dat het 100% aan de thermostaat lag, dus die heb ik vervangen en geen problemen meer gehad sindsdien.

En na het verlagen stond me stuur wat scheef. In het begin niet zo'n probleem, maar hij trilde ook onwijs boven de 110 km/u. Ik wist dat het aan de uitlijning lag dus ik liet een vriend van me de auto uitlijnen. Maar niet voor ik nieuwe bandjes had voorop want deze waren echt compleet weggesleten.

Ook voor het ik nu nieuwe Toyo Proxes 195/45R14 zitten. En nu hij uitgelijnd is rijdt het meteen een stuk lekkerder...

Ondertussen had ik ook al een middendemper vervanger gekocht, dus deze heeft die maat ook meteen gemonteerd.

Verder heb ik nog een 6n2 GTI lip gescored en meteen gemonteerd.

Via dit forum kwam ik ook nog een setje gloednieuwe heldere InPro koplampen tegen voor een leuke prijs, dus ook die meteen gekocht en van het weekend gemonteerd.

De tussenstand zover:
























Uiteraard heb ik nog plannen zat

- nieuwe remschijven/blokken vervangen
- distributieriem/waterpomp vervangen
- H4 xenonlampen
- 6n2 achterlichten
- motorkap bra
- heldere knipperlichten (zijscherm)
- ruitenwisser achter verwijderen
- open luchtfilter
- wie weet wat nog meer.....

Kris.
Reply With Quote
  #19  
Old 01-09-2008, 20:23
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

He Kris,

6N2 achterlichten kan ik wel voor je regelen, nieuwe met een beetje dealerkorting. PB maar ff bij interesse, regel ik ook gelijk ff een draadschematje. Werkt makkelijk bij het ompluggen vd draden.

Groetjes Erdem
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #20  
Old 12-09-2008, 09:17
GolfII's Avatar
GolfII GolfII is offline
Adverteerder - BK Customs
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 362
Default

Hey Kris,

Had je topic wel al eerder bekeken maar nog geen bericht achter gelaten. Leuk dat je het allemaal zo bij houdt. Toch wel erg mooi gelukt hè, dat uitrollen. Afgelopen week hebben we bij een auto 3 cm naar buiten gerold, dat was helemaal extreem. Als je nog een Bra nodig hebt, die hebben we ook sinds kort.

Groeten, Tom
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum