Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-07-2008, 13:25
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default eindelijk mijn mkI klaar

Yes, de Cabrio is vandaag klaar en afgebouwd.
Heb net de eerste kilometertjes achter de rug.
Ben er dus erg blij mee.

Aankomende weken eerst rustig het blok inrijden en dan op naar Denemarken.

Yes!!!


__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #2  
Old 24-07-2008, 13:46
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

so hey, mooi ding! Wat heb je er allemaal aan gedaan?
Reply With Quote
  #3  
Old 24-07-2008, 14:08
classicline's Avatar
classicline classicline is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,823
Default

Cool,

altijd mooi origineel in oude style opgebouwd!
__________________
www.ultralow.nl
www.bdclean.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 24-07-2008, 14:15
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Thnckzz. Hoop laswerk, nieuwe leidingen, nieuwe rubbers, revisie blok, banden.
Ben er een jaar en drie maanden mee bezig geweest.
Nu alleen nog de velgen cleanen en sparen voor een nieuwe kap.
Helaas te weinig foto's gemaakt van de resto.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #5  
Old 24-07-2008, 17:01
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

wat zie ik boven je achterste scherm daar? of ligt dat aan de kwaliteit van de foto?

velgen opknappen/andere velgjes eronder knapt hem inderdaad al een stuk meer op
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #6  
Old 24-07-2008, 17:43
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Je bedoeld de verkleuring? Dat ligt aan de kwaliteit van de foto.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #7  
Old 24-07-2008, 18:06
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Ziet er goed uit! ik persoonlijk vindt het wel zonde dat de onderkanten zo zwart in de tectiel/anti steenslag staan, maar daar blijft ie wel lekker lang goed mee natuurlijk
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #8  
Old 01-08-2008, 22:30
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

De onderkanten zijn nu ook in kleur. Het is inderdaad een veel beter gezicht.
Bedankt voor de opmerking

Vandaag was de keuring en er zijn geen vreemde, ongewone en/of afkeurpunten gevonden. Dus een volledige goedkeuring.
Blok (1600 EG - 81kW) loopt lekker.
Of beter gezegd, liep lekker.
Vanavond wou hij niet meer starten.
Blijkt het relais van de brandstofpomp kadoek te zijn.
Een van de contacten ingebrand.
Morgen een nieuwe halen.

Kortom, een 79'er weer op de weg geholpen.

Vrouw lief vind het model mkI wel een "kicke ding".
Dus jullie kunnen vast wel raden wat hierna het mogelijke project gaat worden. Een dikke mkI GTI.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #9  
Old 02-08-2008, 09:50
stefanbladel's Avatar
stefanbladel stefanbladel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 218
Default

mooi mooi mooi..

vooral met dit weer he! geniet ervan en houd hem netjes
__________________
www.bladelclassics.nl ................. vintage volkswagons.
Reply With Quote
  #10  
Old 02-08-2008, 11:34
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Dank je.
We hebben de mazzel dat die binnen kan staan.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #11  
Old 02-08-2008, 12:49
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Kerel,
waar haal jij een nieuw brandstofrelais vandaan? Die dingen zijn niet meer nieuw te krijgen hebben ze mij verteld..
Zit in een Golf 2 GTI trouwens hetzelfde brandstofpomprelais als in een Golf 1 GTI met DX motor?
Reply With Quote
  #12  
Old 02-08-2008, 13:12
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Mooie cabbie , zou er alleen nog een gti lip onder hangen.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #13  
Old 02-08-2008, 15:52
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Kerel,
waar haal jij een nieuw brandstofrelais vandaan? Die dingen zijn niet meer nieuw te krijgen hebben ze mij verteld..
Zit in een Golf 2 GTI trouwens hetzelfde brandstofpomprelais als in een Golf 1 GTI met DX motor?

Relais haal ik bij Hofland Automaterialen vandaan.
Die heeft deze voor mij besteld.
Kosten: 29 eurie. Bestelcode: 75614032, merk Heck.

Maar ik heb er vandaag weer mee gereden hoor.
Het contact van het relais doorverbonden. Dan loopt de pomp buiten het contactslot om. (dus even na het rijden het stekkertje er uit trekken )


In een type II zit een ander relais. Die past niet, maar is wel om te bouwen.

Dezelfde brandstofpomprelais voor een type I zitten in alle Jetta's, Golfjes en Sirocco's van het bouwjaar TOT 1984.
Medio mei 84 zijn ze over gegaan naar een ander type.

Het verschil tussen type I en II is de tijdschakeling welk in het relais zit.

Gelukkig gaan ze niet zo vaak kapot.

GTI lip moet er inderdaad ook nog onder.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII

Last edited by martin : 02-08-2008 at 15:55.
Reply With Quote
  #14  
Old 03-08-2008, 12:36
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Relais haal ik bij Hofland Automaterialen vandaan.
Die heeft deze voor mij besteld.
Kosten: 29 eurie. Bestelcode: 75614032, merk Heck.

Maar ik heb er vandaag weer mee gereden hoor.
Het contact van het relais doorverbonden. Dan loopt de pomp buiten het contactslot om. (dus even na het rijden het stekkertje er uit trekken )


Haha ja dat had ik toen ook gedaan kun je er gewoon mee rijden haha.
Bedankt voor je tip! Kijk eens, weer wat geleerd want ik wist niet dat je ze nog nieuw kon krijgen. Althans, niet van Bosch dan.
Thanks!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum