![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zoals de titel als zegt: De koude start gaat prima, maar bij een warme start heb ik problemen.
Momenteel loopt de auto iets te zacht stationair. Als de auto een tijdje stationair loopt, dan kan het wel eens gebeuren dat de motor afslaat. Als ik dan gelijk weer wil starten, dan lukt dit niet. De startmotor begint wel, maar krijgt de motor nog geen halve slag rond. Alsof de accu leeg is. De accu is nog geen jaar oud. Als ik een paar minuten wacht, dan start de motor weer wel. Wel moet ik iets doorstarten, maar dat kan zijn omdat ik meerdere pogingen gedaan heb en de motor iets verzopen kan zijn. Feit is: direct starten niet mogelijk, even wachten gewoon starten. Iemand met gelijke ervaring?
|
|||
|
|||
![]() automaat zeker ?
gr. Martijn
|
||||
|
||||
![]() is al een topic over waarbij vermeld wordt dat je startmotor idd te heet wordt en je er een warmteschild tussen kan maken
![]()
|
||||
|
||||
![]() Heb precies hetzelfde met mijn automaat.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij mij zit er al een hitteschild en het maakt niks uit |
|
|||
|
|||
![]() heb het ook bij mijn jetta. koud start hij direct, en als de motor warm is pakt de startmotor niet goed. Soms ook doorstarten tot hij beetje bij beetje aanslaat
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit is het eerste zinnige wat je eens vertelt op het forum ![]()
|
||||
|
||||
![]() Het is geen automaat. Het is een 2 liter met k-jetronic en 5-bak.
Als de motor warm is dan krijgt de startmotor de motor niet rond. De dynamo laadt de accu wel, want als de motor iets is afgekoeld, dan kan ik langere tijd starten....
|
|||
|
|||
![]() Had dat probleem ook[net iets te veel weerstand]
Heb nu een dikkere kabel naar de startmotor en het is opgelost Die van een diesel is dikker |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Smeerlap ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Sorry mannen, heeft niks met hitteschild te maken! Klem 15 heeft door de jaren verlies geleden door corrosie e.d. gewoon even relais ertussen en klaar is kees ![]() |