![]() |
|
||||
|
||||
![]() en nog 1tje
![]() ik heb orginele tellers op de kop getikt van vdo, oliedruk,olietemp en volt. volgens mij komen deze uit een golf 1 gti, ik heb een 1.1, waar moet ik de oliedruk en olietemp. sensor indraaien? ik heb wel ff rondgekeken maar geen fatsoenlijk gat kunnen vinden helaas :p wie helpt mij uit de brand??!! |
|
||||
|
||||
![]() niemand die dit weet, of die tellers in zn 1.1 of 1.3 heeft zitten??
|
|||
|
|||
![]() Best naar vw garage gaan en electrisch schema raadplegen.Met beetje geluk mag je die zelf copieren en weten ze daar wel hoe je die aansluit.Bij ons in de garage hebben ze dat ook al gedaan!
|
||||
|
||||
![]() dit leek me zo makkelijk, ik deed dat eerst altijd ook, maar nu is 'mijn' vw garage verhuisd naar een nieuwe pand........en nieuwe regels....
|
||||
|
||||
![]() Voor de oliedruk heb je in elk geval een T adaptor nodig, of er moet op je sensor een extra aansluiting zitten voor de originele oliedruk aansluiting. Durf alleen niet precies te zeggen waar die bij Golf 1 zit. Vaak bovenop je warmtewisselaar / oliefilter aansluiting
|
||||
|
||||
![]() bij een 1.1 zitten de oliedrukschakelaars bovenop de kop, net achter de klepdeksel. Zitten er 1 of 2. T-stuk gebruiken lijkt me het makkelijkste.
Olietempsensor...ehh...ik boorde altijd een gat in mijn aftapplug en tapte daar draad in.
|
||||
|
||||
![]() hahaha.....is kijken of dorien daar mee eens is met dat boren enzo
|
||||
|
||||
![]() je kunt ook een sensor kopen voor olietemp en die zit verwerkt in je oliepijlstok.
|
|
||||
|
||||
![]() hmmmzz, ik ga me er morgen maar eens over buigen
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Leuk zo'n ampere meter. De mijn gaat maar van -30 tot +30, maar met een dieselstartmotor kun je dat dus vergeten. Die helpt je meter zo naar de vernieling. Ik heb al zitten denken aan een relais op de startmotor om de ampere meter uit te schakelen tijdens de start. Maar net als zoveel plannen, nog niet uitgevoerd.
|
|
||||
|
||||
![]() thanx heren t gaat me er om dat ik weet WAAR de sensoren in moeten, aansluiten v/d meters lukt wel.
ik ga er nu mee aan de slag |
|
||||
|
||||
![]() nou ben ermee aan de slag geweest........oliedruksensor en olietemp. sensor.
ik weet me god niet waar ik het in moet draaien. op de kop, net achter het kleppendeksel zit een sensor, die is voor de zoemer binnen, voor de rest heb 'ik' nergens een geschikt GAT kunnen vinden. iemand die t wel heeft kunnen vinden en een foto ook nog misschien?????????
|
||||
|
||||
![]() De bestaande sensor draai je eruit en dan met behulp van een T-Stukje schroef je de originele erin en ook de sensor voor de meter. En dat T-Stukje schroef je dan weer op de plek waar eerst de sensor zat
|
||||
|
||||
![]() achter op de kop(bij luchtfilterhuis) zitten 1 of 2 sensoren olie druk sensor met blauw zwarte draad er uit draaien (neem aan dat je een sensor gekocht hebt met 2 aansluitingen of heb je blind een sensor gekocht ?).je vdo sensor er in draaien op de g sluit je de vdo meter aan op de s de blauw zwarte draad .
van de 2e sensor met gele draad zet je de draad aan massa .verwissel de oliedruk sensor door die van je oliuetemp en voila
|
||||
|
||||
![]() merci!!!!!!!!, en die oliedruksensor heb ik gewoon gekregen had een vriend nog liggen
|
||||
|
||||
![]() zeker handig schemaatje dit!!!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je een foto misschien van waar je de sensors precies hebt geplaatst ik ben zelf ook bezig met 3metertjes en een foto waar de sensors zitten is voor mij al genoeg ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wat een leuk mannetje op die plaatjes!! Er bestaan dus toch kabouters
![]()
|
||||
|
||||
![]() Hahaha,
Ik moet m nog steeds plaatsen, maar door allerlei ander gedoe ben ik er niet aan toegekomen. ik heb ook maar 1 gat op de achtekant v/d kop en daar zit de orginele sensor in, mijn sensor heb 1 aansluiting, ik moet er maar eens 1tje aanschaffen met 2 aansluitingen anders gaat die zoemer af hehehe