Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 31-08-2008, 10:36
bjedens bjedens is offline
Forum Newbee

Default Kilometer teller geeft te weinig aan

GD,

Ik heb met mijn vw golf 4 2001 1.9 SDI standaard uitvoering met normale bandenmaat het probleem dat de kilometer teller te weinig aanwijst. b.v. 105 km/u is in ieder andere auto 125 km/u en ongeveer 120 km/u op de GPS. Dit is niet lineair. (bij 40 km/u is de afwijking minder)

Hij geeft dus 20 km/u te weinig aan. Bij de garage geweest en daar kunnen ze niks vinden.
Ik vroeg mij dus af of dit ook gekoppeld zit aan de km teller. Doordat hij dus te weinig snelheid aangeeft geeft dan de km teller ook te weinig aan???

Heb deze auto paar maanden geleden bij de dealer gekocht met NAP maar als je bovenstaande leest twijfel ik aan km stand.

Is er iemand die ervaring heeft met soortgelijks????

mvg
Reply With Quote
Old 31-08-2008, 11:30
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder

Is er misschien een andere tellerbak ingekomen?

Ik heb 50km afwijking (120 echt = 170 op de teller) maar dat komt door de banden i.c.m. de tellerbak.

-= VW Caddy 1.9TD=- 1986
-= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975
Reply With Quote
Old 31-08-2008, 17:27
bjedens bjedens is offline
Forum Newbee

Niet dat ik weet.....

Maar waar het mij omgaat is dat de afwijking in de km teller ook doorgaat in de km stand of niet??? In mij geval zal het dus zo zijn dat in werkelijkheid er meer kilometers op staan.

Als die van jou 170km/u aangeeft en in werkelijkheid rij je 120. Is het dan ook zo dat je km stand harder oploopt???
Je zal dan oook zeker heel zuinig rijden??
Reply With Quote
Old 31-08-2008, 19:34
timberland timberland is offline
VW Fanatic

de dealer kan dit in het systeem gewoon aanpassen.
als je de orginele maat banden eronder hebt, kan het natuurlijk ook aan liggen dat er een ander display in gekomen is
tot hoever loopt je Km teller?
Reply With Quote
Old 31-08-2008, 19:52
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by bjedens
Niet dat ik weet.....

Maar waar het mij omgaat is dat de afwijking in de km teller ook doorgaat in de km stand of niet??? In mij geval zal het dus zo zijn dat in werkelijkheid er meer kilometers op staan.

Als die van jou 170km/u aangeeft en in werkelijkheid rij je 120. Is het dan ook zo dat je km stand harder oploopt???
Je zal dan oook zeker heel zuinig rijden??

tellerstand van de dagteller loopt 100m vooruit op elke paar km.. valt wel mee dus
Sowieso vind ik de kmstand bij een oude auto niet zo boeiend, gaat er dan om in welke staat hij is. Bij jou is de tellerstand wel boeiend dus misschien dat de dealer het voor je kan oplossen ja

-= VW Caddy 1.9TD=- 1986
-= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975
Reply With Quote
Old 29-10-2009, 23:12
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC

Mijn kameraad heeft een soortgelijk probleem met zijn MKIV SDI van 2002. Echter geeft zijn snelheidsmeter ongeveer pak'embeet plusminus 20 km.p/u teveel aan. De dealer heeft een uur gestoeid maar is niet met een oplossing gekomen behalve dan dat het signaal goed zou zijn (in hoeverre kunnen ze dit zien?).
Iemand die het verhaal bekend voor komt? Zou eventueel de klok van een TDI plug-and-play over te zetten zijn?

PS. auto staat op originele bandenmaat.

Last edited by Arnaud : 29-10-2009 at 23:14.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules