![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik ben eigenaar van een MK1 met 1.5JB motor. Ik rijd er nu ongeveer een weekje in sinds die gerestaureerd is. Maar er is een probleem(pje). Als ik een stuk heb gereden en ik ga bijvoorbeeld wat drinken ergens, en kom 2 uur later terug bij de auto, dan duurt het even voordat hij start. De motor gaat een keer of 8 om, en ik moet hem starten met flink wat gas. Maar als de motor koud is, dan pomp ik een paar keer met het gaspedaal, en dan start ie zo ineens. Weet iemand wat het is? ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() volkswagenkwaaltje, is heel normaal. niet veel tegen te doen.. zeker niet bij een carberateurmotor.
|
|
||||
|
||||
![]() hey hallo,
ik zag dat je problemen had met starten... ik heb het zelfde..! maar naar mijn bevindingen komt het omdat er in de zijkant van de Carburateur een bimetaal zit die de choke klep open duwt en terug trekt... nu kan het zijn dat het terug trekken te lang duurt... en dat je als ware zonder Choke moet starten terwijl dat de motor het al wel nodig heeft... wil je meer info kijk dan ff op mijn TOPIC . veel succes... anders er nog vragen zijn kun je Pb`n, oke Greetzz..!!