![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Welke motoren passen er zo op een bak van mn 2.0 T3?
Wil een toch wat zuiniger machine erin hangen, Turbo diesel is ook een optie. Wie kan me een beetje op weg helpen. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat je je vraag beter hier kunt stellen;
http://bus-forum.nl/phpBB/index.php...117248e3836ed1c Daar zitten de nodige mensen die het gedaan hebben.
__________________
Alain Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Is het ivm het ontbreken van een watergekoeld front niet beter om over te schakelen op gas?
__________________
Groeten Ad |
#4
|
|||
|
|||
![]() Dat front is niet zo'n probleem, er komt nog genoeg bij kijken.
Wil eigenlijk naar een V6 of een TDI. Maar als tussenstop iets anders dan de 70 pk slurpende luchtkoeler, wat dan nog wel op de orig.bak past. Bijv.TD van de golf of jetta. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Op een originele boxer bak past enkel een boxer. Je kan wel de kom van de bak overzetten zodat alle 1.5-2.0 blokken erop passen inclusief de turbodiesels.
__________________
'88 Caddy 1.9TD |
#6
|
||||
|
||||
![]() Waarom zoek je dan niet meteen een t3 met diesel op kenteken?
Toch zonde om zo'n luchtkoeler daarvoor te gebruiken! Of laat je de 'T3-luchtkoeler-details' onaangetast?
__________________
![]() ![]() Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Zonder aanpassingen zal een tdi de bak kapot rammen door het (te) hoge koppel. Een TD is een leuke keuze. Beetje tunen en je krijgt er ook 110 pk uit. Brandstofeconomie zal wel achterblijven bij de TDI
SDI is mss ook een optie? Zal evengoed een flinke kluif worden. Monteer iig een TDI koppeling! Let op, deze past alleen als je er twee nokjes vanaf vijlt Voor dieselblok miet je iig de koppelingsklok en de priseas vervangen. Dit is niet zo'n probleem Voor benzine diesel en tdi zijn er wel 3 verschillende priseassen! Als je TD met TDI koppeling monteerd, moet je je houden aan de TDI priseas
__________________
Groeten Ad |