Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-11-2008, 17:56
boominbus boominbus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 7
Default Ombouw naar waterkoeler ?

Welke motoren passen er zo op een bak van mn 2.0 T3?
Wil een toch wat zuiniger machine erin hangen, Turbo diesel is ook een optie.
Wie kan me een beetje op weg helpen.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-11-2008, 08:43
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Ik denk dat je je vraag beter hier kunt stellen;

http://bus-forum.nl/phpBB/index.php...117248e3836ed1c

Daar zitten de nodige mensen die het gedaan hebben.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #3  
Old 25-11-2008, 08:58
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 108
Default

Is het ivm het ontbreken van een watergekoeld front niet beter om over te schakelen op gas?
__________________
Groeten Ad
Reply With Quote
  #4  
Old 27-11-2008, 10:14
boominbus boominbus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 7
Default

Dat front is niet zo'n probleem, er komt nog genoeg bij kijken.
Wil eigenlijk naar een V6 of een TDI. Maar als tussenstop iets anders dan de 70 pk slurpende luchtkoeler, wat dan nog wel op de orig.bak past.
Bijv.TD van de golf of jetta.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-11-2008, 20:11
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default

Op een originele boxer bak past enkel een boxer. Je kan wel de kom van de bak overzetten zodat alle 1.5-2.0 blokken erop passen inclusief de turbodiesels.
__________________
'88 Caddy 1.9TD
Reply With Quote
  #6  
Old 28-11-2008, 09:44
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Waarom zoek je dan niet meteen een t3 met diesel op kenteken?
Toch zonde om zo'n luchtkoeler daarvoor te gebruiken! Of laat je de 'T3-luchtkoeler-details' onaangetast?
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #7  
Old 28-11-2008, 20:54
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 108
Default

Zonder aanpassingen zal een tdi de bak kapot rammen door het (te) hoge koppel. Een TD is een leuke keuze. Beetje tunen en je krijgt er ook 110 pk uit. Brandstofeconomie zal wel achterblijven bij de TDI

SDI is mss ook een optie?

Zal evengoed een flinke kluif worden. Monteer iig een TDI koppeling! Let op, deze past alleen als je er twee nokjes vanaf vijlt

Voor dieselblok miet je iig de koppelingsklok en de priseas vervangen. Dit is niet zo'n probleem Voor benzine diesel en tdi zijn er wel 3 verschillende priseassen! Als je TD met TDI koppeling monteerd, moet je je houden aan de TDI priseas
__________________
Groeten Ad
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum