![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet precies of ie hier goed staat, anders moet ie maar even verplaatst worden...
Ik had even een vraagje: heb net een Polo GT 3f motorblok gekocht, inclusief kabelboom en electronische ontsteking. Nou ga ik er mijn motorfiets carburateurs op zetten, dus komt die hele kabelboom te vervallen. Ik zou alleen wel graag de electronische onsteking willen gebruiken.... Probleem is dat ie vanaf de onsteking naar de computer gaat, en van daaruit naar het bobine/tranistor blokje. Wat zijn daar allemaal voor oplossingen voor? Het liefste houd ik de kabelboom een beetje heel, altijd handig voor als ik later nog besluit om op injectie te gaan rijden. Zijn er kabelboompjes die geen computer hebben er zo op te proppen ofzo? |
#2
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Golf MKII 16v |
#3
|
||||
|
||||
![]() Dat is niet wat GJ vraagt..
De ontsteking wordt via je computer geregeld idd. Ga je de inlaat er af halen, dan gaat het mis qua ontsteking. Deze stroomverdeler kan je niet gebruiken zonder bijbehorende inlaat/ecu. Je moet een stroomverdeler +kabelboompje + transistorblokje hebben van een MH/NZ/HZ/2G motor. (weet je zeker dat je de 3F niet compleet inbouwt incl. onsteking? )
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Hmm ok, was ik al bang voor.
Gelukkig staat er een Golf 2 met een NZ motor op de sloop ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() ![]() En daar heb ik zojuist dit even vanaf getrokken. Kan ik wel gewoon de originele bobine blijven gebruiken? Neem aan van wel, maar anders moet ik die er ook nog even af trekken ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:38. |