![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Zoals jullie al lezen, is de vraag of ik een diesel turbo op mijn G60 blok kan monteren? Wat voor turbo is aan te raden, voor een G60 (PG motor met gesmeden zuigers) Mvg Cengiz |
|
||||
|
||||
![]() Het kan, maar is meestal verre van ideaal....meestal spoelen ze wel lekker vroeg op, maar kakken ze boven de 5500 toeren helemaal in....
Ik heb een hoop nieuwe en gebruikte turbo's liggen die je daar goed voor kan gebruiken.
|
|||
|
|||
![]() Diesel turbo kan toch niet?, ivm een benzine word veel warmer dan diesel en zullen je schoepjes snel tot een hompje staal vervormen.
|
|
|||
|
|||
![]() benzine warmer?? dat denk ik maar niet! en nee het kan wel. maar zoals jeroen zegt raak je boven in vermogen kwijt.
|
|
|||
|
|||
![]() Oke nouja het is dus zo, er zit nu een kompressor op het g60 blok dus geen g-lader meer maar nu moet er ook een turbo bij vandaar.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() waarom als ik vragen mag. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je plan is om er een turbo bij te plaatsen(en de compressor behouden dus) Dan moet je al geen diesel turbo pakken, als ik jou was zou ik eerst uitzoeken tot welk toerental je compressor effectief is en aan de hand daarvan een turbo uitzoeken.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Reken maar dat uitlaatgastemperatuur bij benzine hoger ligt dan bij een diesel. Waarom denk je dat er pas 1 productieauto is waarbij er VGT op een benzinemotor zit, terwijl dit bij diesels al jaren gemeengoed is? |