![]() |
|
||||
|
||||
![]() ....kan maar beter een carterpan op voorraad hebben!
![]() Vandaag voor de 2e keer in korte tijd mijn carterpan aan barrels gereden. Ik had nog een carterpan op voorraad gelegd na de laatste keer, maar heb toch de oude maar gelast. En gelijk een verstevigingsplaat er bij onder gemaakt. Ben wel benieuwd hoe iemand anders het gedaan heeft, ik zal wel niet de enigste zijn, die zijn carterpan aan barrels heeft gereden ![]() mijn oplossing; ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
deze manier heb ik al wel vaker gezien. Is wel stukken steviger zo! Voordat je door al die lassen bent "geschuurd" ben je wel een poos verder hoor. Ga er binnenkort ook s aan beginnen. Gr Pim |
|
|||
|
|||
![]() heb je wel 1 nadeel kom je nog dicher bij de grond heb daar ook last van met de vr6.
|
||||
|
||||
![]() Een dx blok heeft er standaard al een versteviging onderzitten dacht ik. Maar dit werk ook zeker.
|
|
||||
|
||||
![]() eerste keer ben ik door een knipgat gereden, maar nu was de pan inderdaad doorgeschuurd. Maar de schroefset gaat er toch onder vandaan, komt onder mijn caddy mk1, als deze weer terugkomt vd plaatwerker
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Heb er ook strippen op gelast
Heb nl ook al een X gestaan |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog nooit wat kapot gereden.. in de meeste gevallen vraag ik me ook echt af hoe je je carter in hemelsnaam kapot kan rijden.
Vaak zit die vrij hoog in het blok en rij je eerst wel wat andere dingen kapot voor je in de buurt van de carterpan komt..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kunnen ook stenen op de weg liggen, zo hard mijn vader met zijn passat 2.5 TDI... Ook karter aan stukken ![]() en bij Golf 1 met een 1.5, 1.6 of 1.8 motoren is het karter 1 van de laagste delen dacht ik, maar weet niet zeker ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja bij m'n Jetta mk1 1.5 aut. was dat ook.. de automaat hing ook zo kut.
Stenen zou kunnen ja, maar dat moete wel flinke jongens zijn om je carter kapot te krijgen lijkt me. Ik kijk altijd heel goed naar het oppervlak van de weg, waar ik ook rijdt.. ik rijdt ook haast nooit te hard.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
denk dat ik je ga nomineren voor een lintje ![]() gr. Martijn
|
||||
|
||||
![]() Dankje
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb al een paar keer een carterpan van een golf I ingekort werkt perfect !!
|
|||
|
|||
![]() golfje 1 die ik had was een 1500,hing de carterpan ook bijna op de grond,maar nooit met geen een van men autos wat kapot gereden,gewoon een questie van goed opletten,vooral op plekken waar je nog nooit geweest bent,dan zie je nogal al gauw een raar gat over het hoofd
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoe doe je dat dan als je met 100 á 110 op de belgische snelweg rijdt ?? ![]() Vol in de ankers lijkt me geen optie. Trouwens de A58 onder de viaducten door met die gekke goten in de weg is ook niet ideaal. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zat tijdje terug nog vast met me carter, heb er maar een carter plaat om heen gelast.
|
|
|||
|
|||
![]() Als je Golf 1 echt goed laag ligt dan raak je zelfs je carter als de weg een beetje bol loopt, of als je diepe spoorvorming hebt..
Ik vond het mooi staan lekker laag icm 13" wieltjes, maar je kan er niet normaal (hard) mee rijden. |
|
||||
|
||||
![]() Bij een 1500 wel ja .. maar bij een 1100tje raak jij van je lang zal ze leven je carter niet.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er nou al 2 kapot gereden. Allebei met n golf 1 met 1,9 DX motor.
Ik ry op 14" en redelyk laag. Ry er normaal mee, en by slecht wegdek voorzichtig. Het gebeurd gewoon hoor. Een put in de weg of zoiets en dan kan t al raak zyn... Binnenkort s een plaat eronder monteren. |
|
|||
|
|||
![]() ![]() De schaafplekken ![]() Mijn oplossing |
|
||||
|
||||
![]() oei oei oei,
loopt je motor niet in 1 keer droog dan? ![]() |