![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Gelukkig was mijn vorige probleem opgelost ![]() Vraag 2. Mijn verwarming heeft nogal kuren. Dat hij niet goed warm word ok. Het weer is ook ijskoud. Maar mijn eerste 2 standen doen het niet. en op stand 3 hoor je de ventilator wel lopen, maar er komt maar weinig lucht uit. Ik dacht er al eens aan dat die warmte wisselaar is verstopt. Het rooster wat voren onder de motor kap zit heb ik al schoon gemaakt. Maar waar zit ergens de warmte wisselaar? Het gaat om een Golf mk2 madison cl uitvoering met 1.6 L uit 1990 Groeten, Gino. |
#2
|
||||
|
||||
![]() vraag 1 ,
olie +filter benzinefilter kun je zien aan de kleur. als die goed smerig geel is dan kun je hem vervangen. is zo gedaan en kost 4 euro. vraag ,2 is je weerstand op de kachelmotor. zit onder je dashboardkastje |
#3
|
||||
|
||||
![]() zit deze in de zekeringkast geklikt? of hoe bedoel je dat?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, die zit onder de kachelmotor zelf. Als de motor in stand 3 loopt, de hoogste stand, doet hij dit op de volle 12v. Heb je de motor op de lagere twee standen lopen, dan wordt er een deel van die 12v weg gehaald door een weerstand. Een weerstand zet die spanning om in warmte, wat er op den duur voor zorgt dat de weerstand doorbrandt. Omdat je in de hoogste stand geen weerstand hebt die door kan branden, blijft deze ook gewoon werken.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Aan de bijrijders kant zit de blower Deze loopt zwaar en dan begeven de 1e twee standen het |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Niet omdat ie zwaar loopt, maar omdat de weerstanden al oud zijn, en het constante opwarmen en afkoelen doet ze geen goed. Gevolg, weerstand brandt, net als een oud peertje, gewoon door. ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
![]() Maar zitten die weerstanden dan in het zekeringkastje ergens? Of zitten deze in de schakelaar zelf?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Als je benzinefiltertje een beetje dof begint te worden zou ik hem lekker vervangen.
Zo'n ding kost € 3 ofzo ![]()
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#10
|
||||
|
||||
![]() Dat ontsteking verhaal. Dat heb ik zelf ook gehad. Wat was aan het spelen met de ontsteking om hem iets vroeger te zetten etc.
Ik weet niet of je zon autovraagbaak hebt? Maar daar staat de ontsteking tijdstip in. Zou die eens nakijken. Volgens mij als ik hem erg vroeg zette dan had ik dat ook. Hoor graag van je of dat het eventueel was. |
#11
|
||||
|
||||
![]() @breadfan, sorry daar heb ik over heen gelezen
![]() En VWRickGTI, Ik probeer eerst eens een nieuwe benzine filter er in te zetten. Misschien helpt dit al. Omdat deze ook al een beetje gele kleur krijgt. Zou dit niet verhelpen dan ga ik wel verder zoeken. Groeten, Gino. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nog eens het hele forum doorzocht. Weet nu waar hij zit. ik zal zaterdag even op de sloop kijken voor een andere. Zijn hier verschillende in? of zijn ze allemaal hetzelfde?
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Kachelmotor zit binnen aan de bijrijderskant[onder het dach]\
Beste even nieuw haalen[kost ongeveer 25 euro] |
#14
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Vandaag was ik gestart met het onderhoud dagje, Begonnen met de olie. Afgelaten oliefilter verwisseld en nieuwe erop. Snel gepiept dus. Verder benzine filtertje er op en klaar. Toen begonnen met de distributie riem te vervangen. Als ik eerlijk ben, had ik het me makkelijker voorgesteld ![]() ![]() ![]() Groeten Gino ![]() |