![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Nou moe,
Sinds vanochtend is de sterkte van uitstraling van de koplampen niet constant. Gaat van feller tot zachter. Ook het ritme van m'n richtingaanwijzer varieert, evenals de snelheid van m'n ruitenwissers. Kan het zijn dat m'n spanningsregelaar naar de knoppen is? Gaat om m'n T2a uit 1968 Groetjes Ronald |
#2
|
||||
|
||||
![]() Kan zijn: Meten is weten!
Volt meter aansluiten en kijken wat de spanning is bij draaiende motor. Zou normaal 'stabiel' moeten zijn vanaf 'beetje hoger dan stationair' Als ie gewoon met 't gaspedaal mee wandelt, is je regelaar stuk. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ga ik doen vanavond, dank voor de snellen reactie!
|
#4
|
||||
|
||||
![]() hihi je blijft ook bezig zo he!
ik had bijna het zelfde in mijn TL en daar bleek het om de spanningsregelaar te gaan |
#5
|
||||
|
||||
![]() Bij een gelijkstroom dynamo zijn deze symptonen normaal.
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#6
|
|||
|
|||
![]() Meen je dat?
Een kennis vertelde me dat bij defecte stroomverdeler het voltage tot boven de 14V kan oplopen, met allew gevolgen voor bedrading en zo. Ga toch maar ff meten |
#7
|
||||
|
||||
![]() Bedrading zal het niet zo snel begeven als de spanning hoger is, zolang er weinig stroom loopt zal er met de draad niks gebeuren.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#8
|
||||
|
||||
![]() Bij een gelijkstroom dynamo heb je flauwe verlichting,langzaam knipperende knipperlichten bij een stationair draaiende motor,puur omdat de dynamo niets bij laad.
Geef je dan gas word alles feller en gaat het sneller knipperen.Ik zelf vind dit een heel romantisch gezicht als ik `s avonds in me spijl rond rij.
__________________
http://www.volkswouter.nl |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als dat zo was kon ik er mee leven, klinkt gezellig! Maar mijn aatje doet het ook spontaan op de snelweg bij hoge toeren. Volgens Muir moet ik eerst m'n koolborstels van de dynamo checken, dan de spanningsregelaar. Weer klusje het weekend......... |