Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-04-2009, 22:07
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default PL blok inbouwen i.p.v. KR

Jongens,

Mijn eerdere topic omtrent klepstoters heeft als resultaat dat met jullie tips en reacties duidelijk is geworden dat deze defect zijn. Echter 100 % garantie kan niet gegeven worden dat het na het vervangen voor mekaar is. Het kan zijn dat er nog iets in het blok '' zwerft ''.

Nu zit ik eraan te denken om de motor te vervangen. Ik kan een PL motor overnemen welke in orde is ( blijft een gok, maar klinkt vertrouwd ).

Kan dit 1 op 1 over ? En heeft iemand ervaring met het in en uitbouwen ?

Ik denk dat dit de beste oplossing is.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-04-2009, 22:08
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Ik heb er nu een KR blok inliggen.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-04-2009, 22:28
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

ik zou gewoon even het kopje erafpakke en laten revizeren of vervangen.
als de kop er af is zie je ook meteen of er nog delen in je motor zwerven
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #4  
Old 15-04-2009, 08:40
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Idd gewoon het probleem aanpakken...dat andere blok kan ook een kat in de zak zijn....
Gewoon repareren of een motor bij een bedrijf kopen met garantie zodat je ergens op terug kan vallen als er iets niet goed is.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-04-2009, 09:46
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Klopt, na een nachtje heerlijk gedroomd te hebben van perfect lopende 16v's gaat dit gebeuren.
Reply With Quote
  #6  
Old 18-04-2009, 18:43
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Vandaag druk bezig geweest om klepstoters en olie te verversen. Helaas zonder resultaat. Blok tikt nog steeds.
Ik vermoed niet dat het de klepstoters zijn aangezien ik deze vervangen heb.
Zouden het drijfstanglagers kunnen zijn? Zo ja hoe kom ik daarachter ? Ik las ergens dat je dan de carterpan moet verwijderen om te zien zitten.

Ben het mooi zat en overweeg toch om een ander blok te monteren. Kan een PL blok op de kop tikken ( 100 % goed ). Nogmaals mijn vraag of je deze zo kan monteren ? KR eruit, PL erin ?

Wederom bedankt voor de reacties!!!!!
Reply With Quote
  #7  
Old 18-04-2009, 19:28
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

met kabelboom, computer en zekeringkast kom je een heel eind.
de rest is plug and play zo ongeveer.
als het de drijfstang lagers zijn hoor je een enorm geklapper in je onderblok en dus bij lange na niet uit de kop. dat verschil is zo groot dat je dat wel moet horen.
heb je niet gewoon kromme kleppen ofzo. ik had het kopje er even afgepakt.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #8  
Old 18-04-2009, 20:21
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Kromme kleppen zou kunnen ja. Ik denk zowiezo dat we de kop er ff afpakken.

Ik heb ff contact gehad met de aanbieder van het blok. Deze zegt dat je alleen de luchtinlaat van de KR moet overzetten op het PL blok. Hierdoor hoef je geen kabelbomen e.d. te vervangen. Klopt dit ? Zo ja, dan kan ik van de week weer rijden!
Reply With Quote
  #9  
Old 18-04-2009, 22:37
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Je moet overzetten voor een PL in een KR: de gasklep, STK, warmloopregelaar en ik zou de inlaatnokkenas ook omruilen (en klopsensor weggooien van de PL)

Is het trouwens niet je nokkenasketting die veel te veel speling heeft ?
Is je oliedruk wel goed ?

Mijn drijfstanglagers zijn ook eens kapot geweest. (geluid hard zetten voor het getik)
dat klonk zo: http://www.youtube.com/watch?v=2f_kwUoFTTI
Het getik zat tussen de 2500 en 3000 toeren.

Mijn klepstoters heb ik ook eens vervangen. Als ik het mij goed kan herinneren tikte die bij de eerste keer starten ook nog aardig totdat de olie wat warmer werd en dunner.

Anders zou ik de oliepomp even demonteren en nakijken.Dit is makkelijk zelf te doen.

Succes
Reply With Quote
  #10  
Old 18-04-2009, 22:51
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

He bedankt! Ik hbe ff je filmpie gekeken en inderdaad de mijne klinkt soortgelijks echter nog rauwer. Sinds vandaag gaat het olielampje ook branden.
Hoe demoteer ik de oliepomp ? Kan ik ff kijken of die nog in orde is.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-04-2009, 08:43
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

dat zijn meestal drijfstanglagers! Als er teveel speling opzit gaat de olie er te snel tussen uit en valt de oliedruk weg! En gaat je lampje dus aan.
Niet mee doorrijden en lagers eerst vervangen anders kun je de krukas ook nog laten slijpen
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-04-2009, 09:05
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by sampo11
dat zijn meestal drijfstanglagers! Als er teveel speling opzit gaat de olie er te snel tussen uit en valt de oliedruk weg! En gaat je lampje dus aan.
Niet mee doorrijden en lagers eerst vervangen anders kun je de krukas ook nog laten slijpen

juist! blok eruit halen op z'n kop leggen en de krukas demonteren,als je lagers nog niet zijn meegedraaid hoef je alleen een andere as of laten slijpen...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #13  
Old 19-04-2009, 18:41
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Ik heb zojuist de carterpan eronder weg gehaald en tot mijn schrik allemaal metaalschilfers. Van splinters tot stukjes zo groot als een erwt.

Wat betekent dit ? Drijfstanglagers ? Krukaslagers ?
Reply With Quote
  #14  
Old 19-04-2009, 19:01
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

naar alle waarschijnlijkheid je drijfstanglagers...
als je alles bij die pl krijgt zou ik dat dan doen.
als ik dit topic zo lees ben je niet echt een gevorderde monteur toch?
een blok omlepelen kan iedereen dus zou ik in jou geval dat gewo0on doen.
inderdaad kr nokkenassen erin.
groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #15  
Old 19-04-2009, 19:19
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Ben zeker geen monteur, ha ha. Maar goed, gewoon doen en zien waar het schip strand, je leert er een hoop van.
Als ik vanonder de carterpan het blok inkijk weet ik niet goed wat alles is. Ik zou niet weten wat ik moet zien . Ik denk dat ik voor de simpelste oplossing ga.

Inmiddels kan ik een kaal KR blok kopen wat goed is. Alles overzetten en rijden met dat ding!

het is een strakke GTI en vind het zonde om er niets mee te doen.

Ik koop ff een vraagbaak en ga dan rustig mijn gang. Het zal wel niet zo heel moeilijk zijn. Distributieriem en ontsteking moet ik dan wel ff laten afstellen maar dat moet wel lukken.

Last edited by h6yes : 19-04-2009 at 19:22.
Reply With Quote
  #16  
Old 19-04-2009, 22:12
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

blok omzetten is idd dan de beste optie....succes ermee!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #17  
Old 19-04-2009, 22:27
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

We gaan het proberen! Bedankt!
Reply With Quote
  #18  
Old 20-04-2009, 17:21
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Hmm was mijn vermoeden toch niet de juiste
Veel succes met de ombouw
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #19  
Old 20-04-2009, 19:59
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by Bertus_01
Hmm was mijn vermoeden toch niet de juiste
Veel succes met de ombouw


Thanx,

Heb gelukkig een KR blok gevonden wat in goede staat is. Deze haal ik van de week op en ga hem op mijn gemak erin hijsen. Geeft me mooi de gelegenheid om direct de motorruimte te spuiten.

Ik heb goede hoop dat ik binnen enkele weken weer lekker kan rijden!!!!

Bedankt voor alle reacties!!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum