![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() bij deze even jullie hulp gevraagd,
het gaat om een 16v pl motor (van een maatje van me) bij hoger toerental en dus eigenlijk vol gas stort tie in als of ie gewoon niet meer wil. top snelheid op de snelweg is 110 kmh volgas. het filmpje het is niet heel goed te horen maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen nou is er al het een en ander vervangen: bobine ontsteking module brandstofpomp brandstof filter retourklep spinnekop bert correct me if i am rong! volgends de benzine druk meter heeft ie continu 5bar. en ook de compressi word op 4 cilinders 14 bar gemeten. rara wat is het? groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() nou ff beter dan, we hebe vervangen:
brandstof pomp, filter, drukacumulator, luchtweger, spinnenkop, retourklep. dat was de benzine kant. module, beide computers, ontsteking, bobine. en nog sterft het hok af, mijn meter die ik heb voor de druk gaat tot maximaal 5bar dus hoger kan ik niet meten. zit wel een raar kantje aan het verhaal. met grijze stekker van spinnenkop af en de zwarte van de bobine + de kabel naar de verdeler kap wil ie toch een beetje aanslaan. ik weet denk ik de oplossing: mouns moet de witte kopen :P maar goed de motor gaat onbelast niet de begrenzer in en komt met redelijk koude motor niet boven de 6000 en met warm niet boven de 5000 toeren uit. belast blijft ie ongeveer op 4500 hangen.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#3
|
||||
|
||||
![]() amen
![]()
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() je zegt zelf al dat de motortemperatuur van invloed is op het vermogen / toerental, heb je warmloopregelaar al vervangen ( voor op je blok, lopen 2 brandstofleidingen naar toe. ) en is het een KR of een PL? is de lambda nog wel fit van dat ding?
Ik heb een keer een verstopte katalysator gehad, dat gaf soorgelijke sympthomen ![]() Succes!
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() het is een pl.
heeft dus geen warmloopregelaar. met alles los, temperatuur sensoren en lambda los, dus op nood programma is het nog het zelfde. ze zijn nu de brandstof druk aan het opmeten voor de zekerheid. dichte uitlaat heb ik nog niet aan gedacht. maar het probleem is gister in 1 keer gekomen. bedankt voor de tip.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat je tandriem versprongen is...
__________________
'89 Golf Rallye funcar '01 Suzuki Intruder VL1500LC nice weather daily '05 Caddy scheiss weather daily |
#7
|
||||
|
||||
![]() nope, eerste wat ik gedaan heb is distributie gecontroleerd, staat goed op tijd, en ontsteking afgesteld.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Klinkt als een brandstof probleem
Is de leiding nergens geknikt of verstopt Pomp in de tank ook vervanen/gecontroleert? |
#9
|
||||
|
||||
![]() pomp in tank niet, ze zijn vandaag met die wagen naar een garage geweest, maar die had geen brandstof druk meter.
wat ik gister geprobeerd heb is met een meter tot 5 bar. daar blijft ie ook op staan ook vol gas maar dan gaan de toeren niet verder. weet wel dat die brandstof pomp onder mijn 16v uitgekomen in januari en functioneerde tot die tijd goed, maar ja alles kan.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#10
|
|||
|
|||
![]() De druk is 5.2/5.6 bar
Maar wat is de opbrengst Bij niet draaiende motor en draaiende pomp 12 volt en dan over 30sec moet het 675 cm3 zijn 11 volt ogeveer 510cm3 |
#11
|
||||
|
||||
![]() heb ook zoiets gehad met mn pl .
benzine druk was goed en toch hield de auto in. alles vervangen kijk maar bij mn thread, bleek mn opvoerpomp in de tank te zijn. is 15 minuten werk. zou ik toch maar mee beginnen als ik jou was. en ook ik dacht dat is het niet en toch was het zo. en heb toch al wat jaartjes sleutelervaring. dus die handen uit de mouwen en vervangen dat ding ![]()
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#12
|
||||
|
||||
![]() ga dat denk ik maar eens eerst proberen ja.
cat dicht kan,maar daar kijk ik later dan wel na ![]() bedankt alvast voor jullie hulp! groet frank.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() frank hooger schrijf je trouwens "hoger"
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#14
|
||||
|
||||
![]() lijkt mij ook pomp in de tank
__________________
Golf MKII 16v |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ga maar op de wijze raad van red-bull af.Dat is wat ik zou doen.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() nou ik was maandag de lul dus nu mag knedel zich geven!
dus knedel de opvoer pomp nog vervangen. heb ik trouwens nog 2 of 3 liggen.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#17
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
![]() ik dacht zal even mededelen dat het gelukt is
![]() de cat zat inderdaad verstopt. er kwam amper meer een pluimpje uit de einddemper. maar meteen een holle cat van gemaakt ![]() loopt weer als een trein, bedankt heren! groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|