![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() dag vw liefhebberts
ik wil eigenlijk mijn nummerplaat uitsparing uit de voorbumper (smalle, originele bumper) van mij golfje 2 halen, dus helemaal strak maken (net zoals de USA uitvoering) wie heeft tips, hints, werkwijzes, etc etc hoe ik dit kan doen??? is dit btw al eerder gedaan?? wil alles ervan weten ![]() ![]() bedankt, grtz Tijs |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik heb dat eens gedaan met 2de bumper.Snij het ene deel er af,pas ander deel er in en met zware soldeerbout smelt je deze in mekaar.Als toevoegsel kanje reepje van oude bumper snijden en gebruiken om gaten op te vullen.Achteraf met plasticmastic opgevuld,schuren,grondverf en lakken.Voila one fine piece of art! Maar om deze in originele look (zonder lak)te zetten weet ik niet hoe je dat best doet. Goodluck
__________________
NOT fast NOT furious |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zonder lak zal niet lukken, je zal hem altijd met mat zwart of met van dat structuur spul moeten spuiten.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
|||
|
|||
![]() Als je hem in ori look wil hebben, dus met bobbeltjes-structuur ga je net zo te werk als bartman zegt. Ik weet niet of je mag primeren dus probeer alles op te vullen met plastic. Gaatjes voldruppelen en vlakschuren. Bij bijv. lasaulec haal je vervolgens terrokal/terrocal (geen idee hoe je het schrijft). Ze maken meerdere producten voor het repareren van bumpers. De spuitbare bobbeltjes structuur heet volgens mij: terokal zwart-wit. En is alleen voor de compressor leverbaar zo goed ik het weet. Daarna dien je het weer over te spuiten in het zwart dus is het aan te raden je achterbumper ook te doen.
Ik weet niet voor welke fasen je kunstofprimer moet gebruiken. Dat kan vóór de terokal zijn maar ook vóór de matzwarte laklaag. Ik raad je wel aan om ook de achterbumper te doen ivm eventueel verschil in structuur. Ga anders even info inwinnen bij een lasaulec, een schade-specialist of een caravan-schadebedrijf (zijn gespecialiseerd in kunstof) |
#5
|
||||
|
||||
![]() kijk dat is bruikbare informatie van jullie, bedankt.
is het niet iets om een achterbumper voor te hangen, en daar dan de knippers in de te maken, dus uitsparingkjes maken, en dan daar netjes steuntjes in maken (met bijvoorbeeld dezelfde plastic uitsparing als de voorbumper) dan heb je ook niet het probleem met overspuiten enzo, als je tenminste die uitsparing netjes maakt zodat je dat niet echt ziet. is dat geen idee, om achterbumper te gebruiken??? of is deze helemaal anders en gaat deze niet passen??? |
#6
|
||||
|
||||
![]() hey,
zoals bartman beschreef boven das een hele goeie oplossing om het te doen... de afwerking voor de orginele look is zoals hierboven werd beschreven polopower... je kan gewoon effe naar de eerste de beste automaterialen zaak gaan om de spullen aan te schaffen... een blijke kunststofplamuur (met evt plamuur messen als je die nog niet heb), kunststof primer, spuitbus bumper structuur en een spuitbus bumper zwart... ik heb dit alles van Innotec (van me werk natuurlijk lekker makkelijk) en is allemaal ook bijn een automaterialen zaak te halen... het merk is bij iedere zaak verschillend maar dat maakt vaak niet zoveel uit... als je vragen heb stel ze gerust ik doe dit werk tot vervelens toe ![]() succes ermee |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
doe jij dit als beroep dan, werken met plastic (aanpassen etc)??? vind je het geen idee om hier een handeltje van te maken, die bumpers?? ![]() ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() waar laat je dan je kentekenplaat?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() onder de bumper tegen dat grilletje aan zegmaar
|
#10
|
||||
|
||||
![]() ik ben schadehersteller van beroep en onderandre las ik kunststof ja LASSEN heb dr een speciale fohn voor en toevoegingen...
maar zoals hierboven is verteld door iedereen is het heel goed zelf te doen... probeer het maar gewoon als het niet lukt dan kan je altijd nog effe een gil geven... dan worden we het wel eens denk... |
#11
|
||||
|
||||
![]() zal binnenkort eens spullen en bumper(s) aan gaan schaffen dan, zal us iets gaan doen in het weekend dan
![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
eh domme vraag misschien, maar is zo'n bumper nergens te koop?? of moeilijk, of erg duur?? ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() ja is wel aan te komen, maar US bumpers zijn dikker, en persoonlijk vind ik ze niet zo
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
aha! ok bedankt! nummerplaat eruit is wel mooi ja.. kunstof lassen is inderdaad dan wel een goeie optie. heb dat ook eens laten doen, dan wel met de uitsparing van het embleem in de bumper van mn golf IV, en dat werkt perfect maar bij een golf 2 bumper zit je er alleen nog mee hoe je dat moet laten spuiten.. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja pcies, zit ik ook een beetje mee ik weet ook niet of die bolling er perfect in komt van de bumper, en of dat je die naad altijd blijft zijn (zal wel grotendeels aan jezelf liggen :p maargoed) |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd die US bumpers, vind ze wel mooi alleen die knipperlichten vind ik minder, vind ze te "lomp" en groot vergeleken bij de knippers in de europese bumpers. daarom wou ik het eens zo proberen |
#17
|
||||
|
||||
![]() als je het nieuwe stuk er netjes in/op gesoldeerd heb dan netjes afschuren zodat je geen rare dikke stukjes meer heb...
dan maak je er een nette plek van zodat je een mooi oppervlak heb om te plamuren... een likkie plamuur dr op netjes afschuren en straks schuren uiteraart... daarna de gehele bumper schuren met ontvetter en een schuursponsje ![]() de plamuur plek eerst een laagje geven met de kunststof structuur spuitbus... dan de gehele bumper een laag geven met de structuur zodat de hele bumper hetzelfde uiterlijk heeft... dit laten drogen en dan de gehele bumper met de zwarte bumper kleur spuiten en hij is Supah... |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zo ongeveer zou het wel moeten volgens mij ja! kost je wel een beetje tijd, maar dan heb je ook wat moois... ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Wat je het beste kunt doen als je er voor wilt gaan, een oude bumper zoeken of er 1tje halen op de sloop en dan een stuk eruit snijden wat je gebruikt om dat gat op te vullen. Heb je in elk geval hetzelfde materiaal, en eventueel ook de bolling erin. Zou het stuk wat je erin zet aan de binnenzijde wel verstevigen met wat glasvezel matjes
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd ja, was het op deze manier ook van plan, om het gat wat ik krijg op te vullen met een origineel stuk uit een andere bumper (volgens mij was dat zo ook al bedoeld door de eerdere tips die gegeven zijn) maar toch bedankt voor tip van de glazvezel matjes, is misschien nog niet zo heel stom. |