![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]()
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#2
|
||||
|
||||
![]() Leuk verhaal maar een pure leugen:
PR-VD-36 VOLKSWAGEN GOLF GTI 81 KW Uitvoering Omschrijving van de inrichting Niet geregistreerd Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd Aantal staanplaatsen N.v.t. Kleur(en) GRIJS Motor Brandstof Benzine Aantal cilinders 4 Cilinderinhoud Niet geregistreerd Vermogen Niet geregistreerd Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t. Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t. Massa & laadvermogen Massa leeg voertuig 838 kg Laadvermogen N.v.t. Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd Massa rijklaar Niet geregistreerd Aanhangwagen Maximum te trekken massa: - ongeremd 0 kg - geremd 0 kg - oplegger geremd N.v.t. - autonoom geremd N.v.t. - middenas geremd N.v.t.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Wat een figuur....
|
#4
|
|||
|
|||
![]() dan is rdw een uitkomst
![]()
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
![]() dom verhaal zeg:
Deze golf1 is helemaal opnieuw opgebouwd door een porsche-specialist vanaf het kale chassis die eerst helemaal is doorgelast (veerpoten enz). Alle opgebouwde onderdelen zijn allereerst gepoedercoat voordat ze zijn gemonteerd (subframe, stabilisatorstang, tank voorophanging enz.). De ophanging is afgemonteerd met teflonbussen, gele koni's en eibachveren. De remmen zijn van porsche (993) zo ook de dubbele ruitenwissers. De cupvelgen zijn 17 inch en ook van porsche. Tevens zijn er tussen de veerpoten achter en voor een veerpootbrug gemonteerd. Dit in combinatie met de geplaatste vr6 met stuurbekrachtiging maakt het rijden met deze golf1 tot een ongekende sensatie, die helemaal wordt afgemaakt met de perfecte rockford geluidsinstallatie (met ingebouwde dvd/navigatiescherm). Het opnieuw met leder beklede recaro-interieur zorgt voor een perfecte zit. Het dashboard is van een corrado (vanwege de computers)en werkt zoals het hoort. Natuurlijk is de auto voorzien van een clifford alarm. De golf1 heeft audi handgrepen en een aluminium tankdop. Verder is hij voorzien van een origineel schuifdak. De golf1 is allereerst gekeurd bij de RDW in amsterdam maar aangezien het motorvermogen met meer dan 40% is toegenomen (origineel was het een gti) en er een 6 cylinder is gemonteerd moest de golf1 een geluidstest en een weggedragtest ondergaan bij de RDW testbaan/centrum in lelystad. Kosten ruim 700 euro. Dit houd in dat de golf1 is getest op een ovaal baan met snelheden tot de 200 km per uur, remtesten vanaf 160 km per uur (waarbij gelijk de rempedaaldruk wordt gemeten) en er is om pionnen geslalomd met hoge snelheden. Verder is het geluid van de auto gemeten (uitlaat, luchtfilter) tijdens het rijden. De golf1 heeft deze test glansrijk doorstaan en werd zeer gecomplimenteerd door het RDW personeel, waardoor de golf1 vr6 een type goedkeuring heeft gekregen en hiermee het kenteken overeeen komt met de golf1. Bieden vanaf 8500 euro, inruil van een chopper motor behoort tot de mogelijkheid. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij zijn die wielen ook geen origineel Porsche maar imitaties in 5x100 (ovale boutgaten).
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dit klopt dus niet meer, want als je je auto hebt laten keuren bij de RDW, en je hij is helemaal goedgekeurd krijg je een nieuw kenteken! Aangezien dat blauwe kenteken geen nieuw kenteken is, zal dat wel niet kloppen. Waarschijnlijk zit er een ander kenteken bij. Hier kom je maar op 1 manier achter, contact opnemen met de verkoper. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Echt niet.... je houdt gewoon je oude combinatie maar de papierwinkel wordt aangepast. Bewijzen genoeg hier op het forum.
En blauwe platen zijn overal te bestellen.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#9
|
||||
|
||||
![]() heb hem gemaild en kreeg dit als reactie:
goedenmorgen mischa dat kan kloppen de golf is 28 april gekeurd dus het kan zijn dat het nog niet in het systeem staat ze zeiden 10 werkdagen ongeveer dat ik het kenteken krijg gr remko |
#10
|
|||
|
|||
![]() Ik citeer:
Het wijzigen van een voertuig met behulp van onderdelen van één of meer andere voertuigen kan zo ingrijpend zijn dat het samengestelde voertuig niet meer volledig overeenkomt met het oorspronkelijke voertuig. Het voertuig krijgt een nieuwe identiteit, het moet opnieuw worden toegelaten en krijgt na goedkeuring een nieuw kenteken. Voor deze voertuigen gelden de eisen voor de individuele toelating van voertuigen. Bron: RDW.nl |
#11
|
||||
|
||||
![]() Juist, K A N. Dus lang niet in alle gevallen.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Het voertuig krijgt een nieuwe identiteit, het moet opnieuw worden toegelaten en krijgt na goedkeuring een nieuw kenteken.
In een Golf 1 een VR6 inbouwen is na mijn inzien ingrijpend genoeg. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Jawel; maar je leest nu een losstaande zin zonder de voorgaande te lezen, dit gaat alleen op in het geval dat het voertuig ook daadwerkelijk een nieuwe identiteit krijgt. En het gaat er niet om of jij het ingrijpend genoeg vindt, maar de keurmeester. Niet om te bitchen uiteraard.
![]() Hoe verklaar je anders dat bv. Gerard's MKII VR6 of CorMIVW's MKII V5 beiden hun eigen combinatie hebben behouden? Die van Cor is zeer recent nog op kenteken gesteld. Wat deze auto nog wat twijfelachtiger maakt: hij is een maand of wat geleden ook al eens op MP aangeboden met hetzelfde verhaal en toen was het ook niet waar. Thread moet wel terug te vinden zijn.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ah oke.
Dan wachten we even af tot die 10 werkdagen! Bedankt in iedergeval Arnaud voor de info. ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() tis wel een schier karretje
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Hmmm, vorig jaar stond deze VR6 ook al te koop met bijna dezelfde tekst en dus ook op kenteken.
|
#18
|
|||
|
|||
![]() vind het maar een raar wagentje...
een 83ér kleine achterlichten, smalle bumpers en daarbij die rare uitlaat.... geen rechter spiegel, en audi80 klinken. vind het een rare combinatie.... |
#19
|
||||
|
||||
![]() Doet mij ook niet veel nee...en dan van die Porsche velgen eronder met 5x100..tonen die gaten ook zo raar.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#20
|
||||
|
||||
![]() Ik ken de auto wel, (herkende hem aan de lelijke uitlaat) stond een jaar geleden bij een porsche sloop bij Haarlem.
|