Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-10-2004, 19:04
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Thumbs down geen benzine????

Mijn Golfje 1 had een waterplobleem.
Ik heb die Golf gekocht in een niet rijdende staat.
Wat bleek?
De vulpijp was rot en er was water in het benzine circuit gekomen.
Nadat ik de tank leeggezogen heb en laten drogen heb ik een andere benzine pomp en accumulator er op gezet.
(van een rijdende wagen)!!
Toen ben ik verder gaan zoeken.
de leiding van benzine pomp naar benzine filter uitgeblazen en gespoeld, een nieuw benzine filter, de injectoren ultrasoon laten reinigen, en de leidingen van de benzine verdeler uitgeblazen..
Toen heb ik hem aan de praat gekregen.
Nadat ik er leiding en kleppen reiniger in de tank gegooit heb en de tank volgegooit heb ik 70 km mee gereden.
toen kreeg ik hem niet meer aan de praat.

Ik heb de benzine filter weer losgekoppelt en kreeg tot daar wel benzine.
en heb de leidingen van de injectoren weer uitgeblazen.
maar ik krijg geen benzine in de cylinders (of niet genoeg)
waar zal ik moeten zoeken?
Groetjes S2
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2004, 19:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

misschien zitten je injectoren verstopt?
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2004, 20:55
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Heb je mijn verhaaltje wel gelezen?
Ik heb mijn injectoren ultrasoon laten reinigen, en ong 70 km later uitgeblazen.
Ik geloof echt niet dat het aan de injectoren ligt.
Maar elke hulp en advies is welkom.
Greetz S2
Reply With Quote
  #4  
Old 18-10-2004, 05:56
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Vergis je er niet in hoeveel zooi uit een tank kan komen tijdens het rijden, zeker als je tank al een tijd vol met water heeft gestaan.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-10-2004, 19:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

:p
Quote:
Originally Posted by Stefan2
Heb je mijn verhaaltje wel gelezen?
Ik heb mijn injectoren ultrasoon laten reinigen, en ong 70 km later uitgeblazen.
Ik geloof echt niet dat het aan de injectoren ligt.
Maar elke hulp en advies is welkom.
Greetz S2


dat stond er gister nog niet!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 18-10-2004, 22:00
Ron polo1f's Avatar
Ron polo1f Ron polo1f is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 206
Send a message via MSN to Ron polo1f
Default

je bent één vitaal deel vergeten: de verdeelkop, die kan dus echt niet tegen water.
__________________
SUCK
SQUEEZE
BANG
BLOW

FOUR STROKE..........WHAT ELSE?


79' POLO 1F
82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER
87' GOLF 2
Reply With Quote
  #7  
Old 20-10-2004, 16:58
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Quote:
Originally Posted by Ron polo1f
je bent één vitaal deel vergeten: de verdeelkop, die kan dus echt niet tegen water.

De verdeelkop bedoel je daar de spinnekop mee?
die heb ik van een andere (rijdende wagen overgestoken)
Maar hij heeft even gereden zo'n 70km.
Ik zette hem stil en hij wou niet meer starten.
Toen heb ik alles vervangen. benzine pomp en accumulator.
Benzine fiter, spinnekop,warmte regelaar,injectoren en alle leidingen uitgeblazen.

wat ben ik vergeten?
ik weet het niet meer.
hij wil niet meer starten?
Groetjes Stefan
Reply With Quote
  #8  
Old 20-10-2004, 22:34
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

benzine druk ===== misschien , zoemt de pomp heel erg? als dat zo is dan is ie naar de klote .
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #9  
Old 20-10-2004, 22:49
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

In de banjobout waarmee je de invoerende leiding vastzet aan de spinnekop zit een zeefje. Je kunt die eruit peuteren met een schroevendraaier. Verder..hmmm, benzinepomp inderdaad, krijg je wel echt volop benzinedruk?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #10  
Old 21-10-2004, 22:24
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Vandaag de koude start veranderd, en andere bougie's ( weer eens)
En ja hij gaf een teken van leven, heel onregelmatig. maar iets is beter dan niets.
En van korte duur.
( de benzine pomp zoemt niet zo erg en geeft goede druk)

Ik denk nu dat het een samenloop van diverse dingen zijn kan ik de verdeelkap ook verdraait zijn?
En kan ik die in orginele stand zetten als de motor niet draait?
Reply With Quote
  #11  
Old 21-10-2004, 22:43
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Zou kunnen idd dat de verdelerkap verdraait is, dan klopt je ontstekingstijdstip niet meer. Die kun je zonder dat de motor draait op tijd zetten, als ik me niet vergis zit er op het zwarte plaatje onder de rotor een merkteken. Wie kan dit even bevestigen of zeggen waar ie dan wel zit
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #12  
Old 22-10-2004, 16:57
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Zou kunnen idd dat de verdelerkap verdraait is, dan klopt je ontstekingstijdstip niet meer. Die kun je zonder dat de motor draait op tijd zetten, als ik me niet vergis zit er op het zwarte plaatje onder de rotor een merkteken. Wie kan dit even bevestigen of zeggen waar ie dan wel zit


Thx
Up
voor iemand die me precies kan uitleggen hoe ik dat moment kan vinden.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-10-2004, 17:24
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Dat moet Jeremy je toch wel kunnen vertellen? Hij heeft ook vast wel een reparatiehandleiding.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #14  
Old 24-10-2004, 10:47
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Ik heb al een paar boeken van Jeremie hier liggen (geleend)
En ik moet zeggen dat het wel helpt.
Maar ik loop weer spaak.
Ik denk dat ik met een stroboscoop lamp het juiste moment moet vinden.
En die heb ik nie!
Van de week maar eens langs de vw gaan.
voor een fijn afstelling en controle benzine druk e.d
greetz Stefan
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum