![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mijn Golfje 1 had een waterplobleem.
Ik heb die Golf gekocht in een niet rijdende staat. Wat bleek? De vulpijp was rot en er was water in het benzine circuit gekomen. Nadat ik de tank leeggezogen heb en laten drogen heb ik een andere benzine pomp en accumulator er op gezet. (van een rijdende wagen)!! Toen ben ik verder gaan zoeken. de leiding van benzine pomp naar benzine filter uitgeblazen en gespoeld, een nieuw benzine filter, de injectoren ultrasoon laten reinigen, en de leidingen van de benzine verdeler uitgeblazen.. Toen heb ik hem aan de praat gekregen. Nadat ik er leiding en kleppen reiniger in de tank gegooit heb en de tank volgegooit heb ik 70 km mee gereden. toen kreeg ik hem niet meer aan de praat. Ik heb de benzine filter weer losgekoppelt en kreeg tot daar wel benzine. en heb de leidingen van de injectoren weer uitgeblazen. maar ik krijg geen benzine in de cylinders (of niet genoeg) waar zal ik moeten zoeken? Groetjes S2 |
#2
|
||||
|
||||
![]() misschien zitten je injectoren verstopt?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
![]() Heb je mijn verhaaltje wel gelezen?
Ik heb mijn injectoren ultrasoon laten reinigen, en ong 70 km later uitgeblazen. Ik geloof echt niet dat het aan de injectoren ligt. Maar elke hulp en advies is welkom. Greetz S2 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Vergis je er niet in hoeveel zooi uit een tank kan komen tijdens het rijden, zeker als je tank al een tijd vol met water heeft gestaan.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() :p
Quote:
dat stond er gister nog niet!!! ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
![]() je bent één vitaal deel vergeten: de verdeelkop, die kan dus echt niet tegen water.
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De verdeelkop bedoel je daar de spinnekop mee? die heb ik van een andere (rijdende wagen overgestoken) Maar hij heeft even gereden zo'n 70km. Ik zette hem stil en hij wou niet meer starten. Toen heb ik alles vervangen. benzine pomp en accumulator. Benzine fiter, spinnekop,warmte regelaar,injectoren en alle leidingen uitgeblazen. wat ben ik vergeten? ik weet het niet meer. hij wil niet meer starten? Groetjes Stefan |
#8
|
||||
|
||||
![]() benzine druk ===== misschien , zoemt de pomp heel erg? als dat zo is dan is ie naar de klote .
__________________
Like @ G-60 ! |
#9
|
||||
|
||||
![]() In de banjobout waarmee je de invoerende leiding vastzet aan de spinnekop zit een zeefje. Je kunt die eruit peuteren met een schroevendraaier. Verder..hmmm, benzinepomp inderdaad, krijg je wel echt volop benzinedruk?
__________________
Quote:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Vandaag de koude start veranderd, en andere bougie's ( weer eens)
En ja hij gaf een teken van leven, heel onregelmatig. maar iets is beter dan niets. En van korte duur. ( de benzine pomp zoemt niet zo erg en geeft goede druk) Ik denk nu dat het een samenloop van diverse dingen zijn kan ik de verdeelkap ook verdraait zijn? En kan ik die in orginele stand zetten als de motor niet draait? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Zou kunnen idd dat de verdelerkap verdraait is, dan klopt je ontstekingstijdstip niet meer. Die kun je zonder dat de motor draait op tijd zetten, als ik me niet vergis zit er op het zwarte plaatje onder de rotor een merkteken. Wie kan dit even bevestigen of zeggen waar ie dan wel zit
![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Thx Up voor iemand die me precies kan uitleggen hoe ik dat moment kan vinden. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Dat moet Jeremy je toch wel kunnen vertellen? Hij heeft ook vast wel een reparatiehandleiding.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ik heb al een paar boeken van Jeremie hier liggen (geleend)
En ik moet zeggen dat het wel helpt. Maar ik loop weer spaak. Ik denk dat ik met een stroboscoop lamp het juiste moment moet vinden. En die heb ik nie! Van de week maar eens langs de vw gaan. voor een fijn afstelling en controle benzine druk e.d greetz Stefan |