![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb onlangs een domme en zure fout gemaakt. Bij het monteren van de nokkenas niet voorzichtig genoeg geweest, waardoor de middelste lagerkap van de nokkenas van mijn Jetta MK 1 motor gebroken is. (1500 benzine, JB)
Ik vrees dat de enige oplossing het vervangen van de kop is toch? Aangezien ik niet veel rij, en er over een half jaar een daily bij moet komen, wil ik het een beetje low budget fixen. Dus ik zit te denken aan een 2e hands cilinderkop, en deze monteren zonder revisie. Tenzij iemand anders een andere oplossing weet, heb ik wat vragen daarover. Welke koppen kan ik gebruiken? En kan een revisie bedrijf een kop controleren zonder deze helemaal uit elkaar te halen? Hier een foto van het euvel (daarnaast dus ook nog een gebroken lagerkap, maar die tonen heeft niet veel zin denk ik) ![]() Alvast bedankt voor het meedenken! |
#2
|
|||
|
|||
![]() EVen verder gezocht, en gezien dat er ook type motoren zijn die maar 4 lagerkappen hebben. Maar mijn blok zal niet voor niets 5 lagerkappen hebben. Iemand heel toevallig ervaring of het blok ook fatsoenlijk loopt (ook voor langere tijd
![]() Dit is tevens een subtiel upje of iemand weet welke koppen ik kan gebruiken ter vervanging? Groeten Jeroen. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Hoi Jeroen,
De lagerkappen zijn uniek, ze zijn nl. gelijnboord, dus elke kap is weer anders. Ik heb dit ook weleens gehad en heb toen zelf een kap van een andere kop op maat gemaakt hetgeen op zich goed te doen is. Ik heb wel een lagerkap voor je liggen en kan je ook wel uitleggen hoe je hem op maat moet maken. Ik zou niet met 4 kappen gaan rijden.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#4
|
|||
|
|||
![]() ik ben niet de enige 'lul' die dit voor elkaar gekrgen heeft
![]() ik ga trouwens (ooit) een ander blokje in de jetta hangen ! gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Haha, idd, voelde me idd goed zuur toen dit gebeurde, nog steeds wel eigenlijk:P
maar probleem is dus niet alleen dat de lagerkap kaduuk is, maar er zit ook een scheur in het deel waar de lagerkop op komt. Dus met alleen een andere kap pas maken ben ik er nog niet, meer welke bedankt voor het aanbod Jeroen! Dan zal de enige oplossing een andere kop zijn vrees ik. Ik heb hier gelezen dat er meerdere koppen moeten passen, maar je wel moet op letten met olie kanalen etc. Kan iemand me vertellen welke koppen igg zouden moeten passen? Groeten Jeroen. |