Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-06-2009, 20:19
FBO's Avatar
FBO FBO is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 60
Default Aankooptips golf 1 G60

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een golf 1 G60!
Ik zou alleen graag nog wat meer informatie (aankooptips) hierover willen weten.

Heb er al wel 1 tje op het oog. Mischien wel een bekende van iemand hier op het forum.!

Hier een link naar de advertentie op mp: http://link.marktplaats.nl/246563948

Ik hoor graag jullie meningen!

mvg Frank
Reply With Quote
  #2  
Old 07-06-2009, 20:28
golf1-gtd's Avatar
golf1-gtd golf1-gtd is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 383
Default

Op de foto's ziet hij er zeer goed uit maar ja het zijn foto's ik denk dat je beter een afspraak kunt maken en hem bekijken en er in rijden en eventueel even g60 kenner meenemen die kan het techinische wel een beetje voor je beoordelen
__________________
golf1GTD 1983 (Bijna klaar)

Crafter L3 H2 2011

Seat Leon Topsport 110kw Tdi 2003

Golf 2 1.6 1987 (volgende project)

T5 2.5 TDI 96 Kw 2008
Reply With Quote
  #3  
Old 07-06-2009, 22:37
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 653
Default

Als ik de foto's zo zie, dan krijg ik er wel een goed gevoel bij. Helaas geen foto's van het blok. Volgens mij zie ik wel een aansluiting voor startkabels onder het reservewielbak. De accu zit ook achterin.
Ik heb ook audigrepen zonder slot. Als de accu dan leeg is, dan heb je een klein probleem. Zorg in ieder geval dat je de startkabels niet IN de auto laat liggen.
__________________

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote
  #4  
Old 07-06-2009, 22:49
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Precies...bewaar de startkabels in je kontzak oid...

Auto op de foto lijkt me niet verkeerd voor dat geld en wat erop en aanzit,Golf 2 dash en het import kenteken zijn jammer.Zou gewoon gaan kijken,je ziet snel genoeg of het een echte of een 'sloper' is...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #5  
Old 08-06-2009, 07:49
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

eerlijke advertentie lijkt me zo. idd dash moet je van houden. maar als dat het enigste is. is dat geen probleem lijkt me . volgens mij zit hij ook op het forum toch
Reply With Quote
  #6  
Old 08-06-2009, 08:44
Bootje Bootje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 246
Default

op het kenteken staat 1980 toen hadden ze toch nog kleine achterlichten?
Reply With Quote
  #7  
Old 08-06-2009, 09:24
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ik denk dat dit een super mooie wagen is voor dat geld.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-06-2009, 10:09
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

Quote:
Originally Posted by Bootje
op het kenteken staat 1980 toen hadden ze toch nog kleine achterlichten?


zal omgebouwd zijn naar grote achterlichten
__________________
Quote:
Originally Posted by Nas
16 inch vond ik nou eigenlijk net iets te groot... Al staat het bij ArjenE heel netjes
Reply With Quote
  #9  
Old 08-06-2009, 15:49
FBO's Avatar
FBO FBO is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 60
Default

Bedankt voor de reacties!
Heb hier nog een paar foto's van het blok:

http://www.mijnalbum.nl/Album=QKHL78MH

Blok heeft 200 000 gelopen en de G-lader is max 5000 km geleden gereviseerd.
Schakelmechanisme moest een wel x vervangen worden. Is dit een grote dure reparatie? Iemand hier ervaringen mee?
Reply With Quote
  #10  
Old 08-06-2009, 18:00
Kaj_A's Avatar
Kaj_A Kaj_A is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
Default

Zullen de lagerbussen, kogels of stangen zijn die vervangen moeten worden. Voor de eerste 2 moet de bak uit elkaar.

Last edited by Kaj_A : 08-06-2009 at 18:06.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-06-2009, 19:04
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Deze post heeft niks met de auto hierboven te maken, maar is algemeen.
Paar dingen waar je op kunt letten.

-ruimte spanarm van de multiriem spanner. Geen ruimte tussen chassisbalk en spanner maak dan je borst maar nat. Moet je altijd de G60 bracket losmaken.

-toestand motorsteunen en lagers. 90% van de tijd is dit elende.

-toestand veerpoten, is de kit gescheurd dan goed kijken!
Dit is al een probleempje bij de standaard golf1 gti, bij een G60 gaat het net even wat erger.

-veerpootbruggen boven bij de veerpoot en onder bij de draagarmen?
Geen aanwezig, doe het maar!!

-GTI als donor, of een 1.3? GTI heeft stabi stangen! IS een pre!

-ABS gemonteerd, hoe is dit gedaan. Het schutbord van de golf 1 is te dun om het gewicht te dragen. Het moet dus met verstevigingen zijn aangebracht een ingreep die heel wat inhoud.

-welke remmen zijn er gebruikt? gewone 239x20 gti remmen kan echt NIET.
Minimaal zou je toch de 16V Scirocco set moeten hebben.

-achter trommels of schijven? Trommels kan prima! Geen probleem. Schijven, rem eens goed. Blijft de auto stabiel?

-welke hoofdrem en booster ? gewone gti kan, maar dan heb je een langere pedaalslag. Is niet erg maar je moet er wel aan wennen.

-luchtfilter, van het open type....dus extra slijtage Glader.

-uitlaat, hoe zit deze en heeft die genoeg ruimte te bewegen. Als er n.l originele rubbers zijn gebruikt, hobbelt de motor lekker door de motorruimte.

-wat voor uitlaat? Peppie en Kokkie? Die gaat niet lang mee, de warmte is behoorlijk in de uitlaat. (mij Supersprint Racing was in 6 maanden Leeg)

-hoe zit het met de IC beetje netjes opgelos? Zit goed, lekt niet.
Cheapo Sprinter met plastic of een Golf 2 Aangepast?

-bedrading netjes via 2 relais geschakeld? Op kontakt even 4 sec pomp aan, dan weer uit. Starten en lopen.

-is er veel getuned, dan heb je te maken met veel warmte ontwikkeling in de motorruimte.
Ga een flink stuk rijden, 20-30km en maak de boel goed warm.
Houd de radiateur het vol als je even 5min stil staat? Of loopt ie warm?

-Oliekoeler aanwezig?

-Thermostaat van kouder type?

-Hoe is het schakelmechaniek in de auto gebouwd? Met een kortpookje? Zodat je ter hoogte van je tenen moet schakelen?

-dan heb je nog de hoofdprijs, de Glader. Deze kan wel zijn gereviseerd, maar ondergetekende doet 1000km met een lader voordat deze weer moet.
Gereviseerd zegt geen moer!!!!! OPEN dat ding.
Lukt dat niet, bij een rijdende auto. Kijk dan hoe de druk OPBOUW is. Deze moet liniair zijn. Een minimale indicatie! Maar geeft nog geen garantie.
Heb je minder dan 0.6bar druk is het over en uit. Heb je 1.5bar druk klopt er ook iets niet. En staat waarschijnlijk de nokkenas verkeerd. Auto trekt als een lier, maar doet boven in niks. Het lijkt heftig, maar je koopt een kat in de zak.


Laat je niet bedonderen, mislukte projecten zjin er genoeg te koop.



Ga zo maar door.
In 9 jaar dat ik de Golf 1 G60 heb is er al heeel veel aangepast.
De eerste 3 jaar was vooral veel motor in en uitbouwen om de boel aan te passen.

Toch begint het einde te komen van de auto. Ik denk niet dat er nog 9 jaren bij komen. Je blijft sleutelen opzoek naar meer vermogen en grip.....
Kopen

Last edited by Gti1-G60 : 09-06-2009 at 19:07.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-06-2009, 19:16
2sneaky bora 2sneaky bora is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 603
Send a message via MSN to 2sneaky bora
Default

m n broertje gaat die van hem waarschijnlijk verkopen

das een originele 83 gti
met 15 inch pirelli wielen
verders een nette kas eerste lak en op de kofferklep na overal keihard

remmerij motor alles gedaan
supersprint uitlaat systeem
grote intercooler

ik zal eens vragen wanneer ie m te koop gaat zetten ik denk dat ie dan hier op de site komt

grtjs andy

voor berichtje post me maar
__________________
VW POLO 1f 1981 project
VW Touran familie cross
VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum