![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Wanneer ik de wielen los heen en weer draai komt er een rammel vanuit het punt waar de 2 aandrijfassen bij de versnellingbak uitkomen.
Tevens zie ik daar sporen van olielekkage. Tijdens rijden hoor ik ook een jankend/trillend geluid uit de voorwielaandrijving. Dacht eerst aan een wiellager, maar daar kan ik niks ontdekken. Iemand een idee ? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Je kan de volgende punten controlleren,
- Ashoes aan de bakzijde, - Olie pijl van de bak (misschien lekt er olie langs de kering) - Speling op de aandrijfas, mag wel iets zijn maar niet teveel. Verder misschien handig om bij te vermelden om wat voor blok het gaat en hoever de auto verlaagd is.
__________________
VWCulture.nl
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Het is een cabrio mk1, Jh motor 1.8, nooit verlaagd en originele velgen.
Mag je zo'n rammel horen ? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee ![]()
__________________
VWCulture.nl
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Het geluid blijft ook wanneer je rijdend met hoge snelheid de koppeling intrapt, dat zou dan weer duiden op een wiellager..
Overigens, ik heb de oliedop van de versnellingsbak losgetrokken en met een stokje geprobeerd te peilen, is compleet droog. Hoe werkt dat met een handbak, volgens het boekje hoef je nooit iets te doen..er zit ook geen peilstok aan. Last edited by Limited 97 : 13-06-2009 at 17:04. |
#6
|
|||
|
|||
![]() inbus aan de zijkant losdraaien en vullen tot de olie er daar uit komt.
mvrg
__________________
Caddy 1.6GTD 1985 Caddy 1.6D 1988 Sold Golf 1.9TD 1994 Total los Golf 1.9TDI 4 motion 2002 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik heb toevallig vandaag mijn versnellingsbakolie vervangen. Ze zeggen dat het niet nodig is omdat de olie een autoleven lang goed blijft. Ik vraag me echter af of meneer Volkswagen de bedoeling had om de auto -in mijn geval- 27 jaar lang met dezelfde bakolie te laten rijden.
Maar goed: vandaag dus de olie vervangen. Afgetapt via de plug aan de onderkant van de bak en weer gevuld via de opening waar de kabel van de kilometerteller de bak in gaat. Veel makkelijker dan via de plug aan de zijkant. Gewoon exact de goede hoeveelheid er in gieten, dan hoeft die andere plug er niet af. Dat lukt bij mij ook niet want hij zit mega-vast. De auto rijdt en schakelt nu merkbaar soepeler. Ook het rijden op zich dus, niet alleen het schakelen. De aandrijving verloopt immers via de bak. Echt een aanrader dus. Voor 14 Euro aan oliekosten hoe je het niet te laten.
__________________
Golf Mk1 GL cabriolet 09-1983, 1.6 (EW) 75PK Lhasa groen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Diff! Die draait ook nog als je de koppeling intrapt ![]() gierend geluid kan ook uit van het diff. komen, vooral bij afremmen op de motor.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Zit dus speling op beide voorwielen bij heen- en weerdraaien...mag dat ?
De speling zit in het diff, het geluid dat je dan hoort komt ook uit het dif. Ashoezen zijn onlangs vervangen.. Last edited by Limited 97 : 14-06-2009 at 16:04. |