Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-06-2009, 21:28
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default Nieuwe turbo lekt

Vorige week heb ik een gereviceerde KKK K14 turbo op mijn AAZ (1900 td) gemonteerd, de oude leek zijn beste tijd gehad te hebben. Nu lekt de nieuwe turbo... Ik had eerst een dag nodig om dit te verwerken, inmiddels heb ik al mijn ribben in die bus zitten. Magoed... wat is hier de oorzaak van? Ik meteen Turbo World bellen, waar de turbo vandaan komt... "kan aan van alles liggen meneer...". Ja, wat allemaal? De montage van de nieuwe turbo heb ik zelf gedaan, maar wel met nieuwe olie, eerst de turbo gevuld en daarna eerst vol laten lopen met starten zonder aanslaan zodat de olie door de turbo naar buiten liep... luchtfilter: schoon. Te hoge carterdruk? nee, het blok is 1,5 jaar oud, komt van Rene Vis vandaan en heeft nu ongeveer 25,000 km gelopen. Oliekoeler erop, dus te heet wordt ie niet. Nieuwe radiateur, slangen, de hele zooi is nieuw en in orde.

Ik vraag me af of de nieuwe turbo gewoon niet goed is (turbo world test alles uitvoerig voordat het de zaak uitgaat), of dat de lekkende turbo een andere oorzaak heeft, bijvoorbeeld de motor die niet goed is (lijkt me niet!)? De turbo geeft 0,5 bar druk voluit, prima dus. De bus rijdt verder goed, geen rook of andere narigheden.

Weet iemand iets anders waar ik naar kan kijken?
Reply With Quote
  #2  
Old 21-06-2009, 22:08
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Waar lekt de turbo?!

En verder kan ik je vertellen dat de turbo van een TD rond de 0,65 bar moet geven.

Gegroet...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 22-06-2009, 07:35
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

De turbo lekt bij de aansluiting aan de uitlaat kant, dus waar het vastzit aan de uitlaat richting de demper. Ook lekt 'ie waar de 2 delen van de turbo met 8 10mm bouten aan elkaar zitten.

Goed punt over de druk, de oude gaf 0,6 bar voordat hij terugliep...
Reply With Quote
  #4  
Old 22-06-2009, 12:11
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Kan je er foto's van maken en het aangeven?
Dit praat wat makelijker namelijk.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-06-2009, 20:29
johan mk1's Avatar
johan mk1 johan mk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 273
Send a message via MSN to johan mk1
Default

de retour leiding wel goed open
Reply With Quote
  #6  
Old 23-06-2009, 08:20
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,938
Default

Quote:
Originally Posted by johan mk1
de retour leiding wel goed open

Yep, 2x gecontroleerd...

Gisteren maar de turbo eraf gehaald en is vandaag terug naar Turbo World. De opening naar de uitlaat kant toe (richting demper) was helemaal nat met olie, dus qua 'flow' na het slakkenhuis en olietoe en afvoer voor smering - duidt er voor mij op dat de turbo inwendig lekt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum